Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na ile ~ wyceniacie szkodę


Gość kanzi

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

chciałem się zapytać (bardziej zorientowanych w temacie niż ja) na jaką kwotę wyceniacie szkodę (około)...

Parę dni temu na moją czarną Megi spadł tynk w garażu a że jego grubość dochodziła do 4cm więc zniszczył parę rzeczy:

-maska wgnieciona w kilku miejscach i odpryski lakieru - wymiana i malowanie

-szyba dwie łezki - wymiana

-obydwa reflektory porysowane - chyba wymiana

-pas przedni liczne rysy - malowanie

-obydwa błotniki - porysowane -malowanie

Szkodę chcę zlikwidować z mojego AC (wykupiona amortyzacja i udział własny). Przed wyceną chcę podjechać do ASO aby wycenili wstępnie koszt naprawy.

Proszę o wszelkie sugestie, wskazówki, porady itp.

Edytowane przez kanzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda meganki, gdzie Ty parkujesz???

Co do wyceny w aASO to wszystko zależy ile Twoja Megi II jest warta żeby nie zrobili Ci że kwota zniszczeń przekracza 70% wartości auta i kasacja.

Ja naprawiałem w Luboniu w ASO Renault (Twoje okolice)autko uszkodzone podczas parkowania sąsiada i uszkodzenia były minimalne, lekko wg niecony błotnik rysy na zderzaku i 1 ryska na reflektorze i kwota wyniosła 4980zł – wymiana wszystkiego na nowe, oryginale części nie zamienniki.

Przy zgłaszaniu szkody zaznacz dokładnie że nie jesteś płatnikiem VATu bo ja zaznaczyłem i jeszcze 2miesiące wysyłali mi ponaglenia a później ostrzeżenia ze sprawa zostanie skierowana do egzekucji.

I nie dawaj auta do naprawy do AutoDrapa na ul. Złotowskiej, brak słów na nich.

 

Pozdrawiam i życzę szybkiej i bezproblemowej naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tata likwidował z AC stłuczkę w Twingo i na początku PZU wyceniło straty na 1200zł. Śmieszna cena. Tylko że w polisie jaką zawarł na AC miał zapis, że naprawa ma być na oryginalnych częściach i ze zniesionym udziałem własnym. Całkowity koszt naprawy wyniósł 3500zł a był tylko do wymiany błotnik i zderzak oraz wspornik zderzaka. Części blacharz kupował w ASO plus jego robocizna.

Szkodę chcę zlikwidować z mojego AC (wykupiona amortyzacja i udział własny)
I teraz się pytam kolega ma zniesiony udział własny czy nie. Bo jeżeli nie ma to będzie musiał dopłacić do naprawy z własnej kieszeni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależnie od wersji i wyposażenia samochodu wg Eurotax to:

koszt cześci: reflektor (jeden)554 zł, maska 1007 zł, szyba przednia atermiczna (nie wiem jaką masz) 1929 zł, uszczelka, zestaw naprawczy szyby 2x96 zł. Razem ok. 4240 zł. Robocizna blacharska (czynności do wymiany itp. wg stawki 70 zł/godz) ok. 200 zł, robocizna lakiernicza (70 zł/godz.) ok. 600 zł, materiał lakierniczy ok. 900 zł. Razem ok. 1700 zł. Tak więc razem wszystko ok. 5900 zł netto. Nie wiem co rozumiesz przez pas przedni - jeżeli to co jest nad kratą wlotu powietrza to jest to całe pokrycie zderzaka (czyli potocznie mówiąc zderzak), więc lakierowanie całości. Są to ceny netto. Obecnie firmy ubezpieczeniowe nawet w ramach autocasco mają obowiązek wypłaty na tzw. wyceny (bez rachunków) kwot brutto (!), nawet jeżeli w warunkach jest zapis o kwocie netto. Zapis o wypłacie netto jest wpisany na listę kauzul niedozwolonych UOKiK i firmom ubezp. nie wolno go stosować (są za to kary, zresztą w nowych zapisach warunków AC firmy usunęły zapis, że wypłata wg wyceny jest w kwocie netto). Nie wiem jakie są warunki Compensy, ale dużo firm na wycenę (bez rachunków) często na wstępie zmniejsza cenę części zależnie od wieku auta (tzw. amortyzacja), nawet jeżeli jest to wbrew zapisom warunków. Jeżeli wiesz, że masz to wykupione to nie pozwól na takie potrącenie. Stawka 70 zł/godz jest taką średnią stawką przyjmowaną w wycenach i wyższej nie uzyskasz. Tak więc tzw. wycena brutto to ok. 7300 zł wg twojego opisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wielkie dzięki za odpowiedzi

 

Odnośnie pytań kolegów:

-aktualnie auto ma wartość 19.5

-udział własny zniesiony a amortyzacja wykupiona

-ad SOBCIO76 - nie bardzo rozumiem stwierdzenie "nie jestem płatnikiem VAT" -chodzi o wypłatę kwot netto a brutto?

-ad MARTELLO - "pas przedni" -miejsce pomiędzy reflektorami jest porysowane od spadających kawałków tynku z sufitu ale bez wgniotów. Pyt. w wycenach nie bardzo wiem o czy mam się nastawiać na kwoty netto czy brutto o jakich piszecie? (dzięki za szczegółowe wyliczenie)

 

W tym wszystkim najbardziej szkoda mi Megi, którą kupiłem bez żadnej ryski, czarną, z przebiegiem 88tys. od rodziny z DE... a teraz nie chce się na nią patrzeć...

Za odp. dziękuję pod koniec miesiąca opiszę wszystko dokładnie jak poszło. Teraz muszę czekać aż skończy się obecne ubezpieczenie...

pzdr

Edytowane przez kanzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-ad SOBCIO76 - nie bardzo rozumiem stwierdzenie "nie jestem płatnikiem VAT" -chodzi o wypłatę kwot netto a brutto?

W druku zgłoszenie szkody jest taka pozycja do zaznaczenia czy zgłaszający jest płatnikiem VAT, przynajmniej w firmie PZU tak a pozycja występuje.

Chodzi o to czy odliczasz sobie Vat od rachunków. Jeśli tak to wypłata nastąpi w kwotach netto czyli pomniejszona o 23%.

Mimo że zaznaczyłem że nie mam firmy i nie odliczam sobie Vatu to kwotę odszkodowania pomniejszono o ten podatek i Aso Renault wysyłało mi pisma z żądaniem zapłaty tego Vatua nie była to mała kwota bo coś koło 1000zł.

Edytowane przez sebcio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanzi:

Ten niby "pas przedni między reflektorami" to jest też pokrycie zderzaka (w megane II zderzak ma taki właśnie kształt - góra i dół to jedność)

Kwestia VAT:

Jeżeli jesteś zwykłym człowiekiem i nie prowadzisz żadnej działalności gospodarczej, od kórej odprowadzasz do US podatek VAT to dla firmy ubezpieczeniowej "nie jesteś płatnikem podatku VAT". I nikt nie ma ci prawa wypłacać w żadnym wypadku odszkodowania netto! Ponadto ubezpieczenie AC jest dobrowolnym ubezpieczeniem co oznacza, że działa tak jak dwie strony się umówią. Jeżeli suma ubezpieczenia jest zawarta w kwocie brutto to firmie nic do tego, czy ubezpieczjący jest płatnikiem, czy nie jest płatniem podatku VAT. Nawet jeżeli ktoś może odliczać VAT, a zawarł umowę na kwotę brutto to ma prawo dostać odszkodowanie też brutto! Bo tak właśnie się umówił z firmą przy zawieraniu umowy i może po prostu nie chcieć odliczać VAT od odszkodowania. Inaczej jest w ubezpieczeniach obowiązkowych, ale o tych teraz nie mówimy.

Tak jak pisałem wcześniej jeszcze nie tak dawno firmy ubezpieczeniowe miały zapisy w warunkach AC, że odszkodowanie na tzw. wyceny (bez składania rachunków) nie obejmują podatku VAT (czyli były netto). Ale UOKiK wpisał taki zapis kilka lat temu (w 2006 roku) i później go potwierdzał na listę tzw. klauzul niedozwolonych. A to oznacza, że był on nie wiążący dla stron (czyli po prostu z założenia nieważny). I nawet jeżeli ktoś dostał na podstawie takiego zapisu odszkodowanie netto to było to bezprawne i firma ubezpieczeniowa musi VAT dopłacić. (można się o to ubiegać wstecz). Obecnie już raczej nie spotyka się takiego zapisu w warunkach AC, bo firma dostałaby za to karę. Kończąc te dywagacje: w autocasco wypłata odszkodowania bez rachunków na tzw. wycenę też ma być brutto - dla osób fizycznych obligatoryjnie, a dla prowadzących działalność gospodarczą płatników VAT zależnie od zawartej umowy (brutto lub netto).

Jeżeli twierdzisz, że masz wykupioną tzw. amortyzację (potrącanie cen części o wskaźnik zależny od wieku auta) to masz dostać 100% wartości części. Jeżeli będziesz twardy wobec firmy ubezpieczeniowej i zamierzasz naprawiać we własnym zakresie, i nie będziesz części kupował w ASO to ta twoja obecna rozpacz może się mocno osłodzić.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa sama się wyjaśniła...

Żona będąc w środę w wawie uderzyła przodem a z tyłu jej poprawili. Tak więc mam kasację, samochodu nawet nie ściągałem (został u rodziny). Jestem już po ocenie ubezp.

A wszystkiemu winne pierwsze przymrozki, śliska nawierzchnia i "delikatna nóżka".

Za pomoc dziękuje i żegnam się z tym forum... Być może na krótko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!