Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po każdej wymianie obowiązkowo o serwisu?


sobiepan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy.Przyznam ,że jesli chodzi o renówki/scenic/to jestem swieży.Mam takie pytanie.Czy spotkał się ktoś z was z takim czymś/tak słyszałem/ze pewien gosciu po wymianie kolumny kierownicy/zrobił sobie to sam,aby wiadomo zmniejszyć koszty-tak jak to robimy my/po jej wymianie okazało się,że nie zapalił auta i tak musiał zostać sholowany do ASO.Chodziło tylko o przestawienie czegoś w komputerze i oczywiście uiścić stosowną opłatę.Czy jest to prawda ponieważ czeka mnie bardzo mała-ale wymiana czujnika tem.płynu w scenic 2 z 2008r.16.16v.Zastanawiam się czy też mnie zmusi to do jazdy do Reno.A przy okazji wie ktoś gdzie jest w moim modelu ten czujnik zamontowany.Jest on do wymiany prawdopodobnie bo cały czas chodzi silnik chłodnicy nawet na zimnym silniku.Pozdrawiam Mirek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że taka potrzeba wystąpiła. Zależy co dokładnie było wymieniane. Przy kierownicy jest jej blokada, a ta jest powiązana zależnościami zarówno z zabezpieczeniem auta jak i z funkcja zapłonu. Jeśli nie jest odblokowana samochód nie zapali. To tak pobieżnie by się nie rozpisywać.

Co zaś tyczy Twojego przypadku z wymianą czujnika, to możesz tego dokonać sam bez potrzeby jazdy do serwisu, jeśli to tylko wina czujnika temperatury, albo będziesz do tego zmuszony jeśli chodzi o elementy związane z klimatyzacją. (niekoniecznie ASO) Ten sam wentylator jest odpowiedzialny zarówno za temperaturę silnika jak i pracę klimatyzacji, choć sterują nim równolegle różne czujniki. (w liście nowych postów jest aktualnie kilka tematów o nieprawidłowej pracy wentylatora, zapoznaj się z nimi) Nie wiadomo który obwód jest przyczyną jego przedwczesnej pracy. Możesz metodą prób i błędów wymieniać po kolei od tego łatwiejszego, który zrobisz sam bez serwisu, bądź też najpierw podłączyć auto pod CLIP-a i wymienić to co zostanie wykryte. Ale to wiąże się z wizytą w ASO lub u kogoś kto CLIP-a posiada. W profilu masz lokalizację Polska więc masz wiele takich tańszych możliwości. Na terenie całego kraju, jest bardzo wiele tańszych jak w ASO komputerów serwisowych CLIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Och pomieszałem trochę ten gościu wymieniał Tylko!! przekładnię kierownicy a nie kolumnę.Gdyby kolumnę to by mnie nie dziwiło bo tam i poduszki i inne ważne rzeczy.Czy sądzisz po tej wymianie musiał obowiązkowo jechać do aso chyba,że coś pomieszał.Co do mojej prawy to poczytałem wiele klima działa bez zarzutu wszystko wskazuje na w/w czujnik płynu płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to jest takie pisanie dla pisania, Ty nie wiesz jak było co dokładnie wymieniał i czy czegoś nie spartolił a oczekujesz jednoznacznej odpowiedzi. Przekładnia kierownicza w sceniolu II ma wspomaganie elektryczne nie hydrauliczne, więc nie wiadomo jakie po takiej wymianie mogą nastąpić problemy. Albo czy coś nie zostało spartolone. To nadal jednak jest zasłyszane na zasadzie, mojego wujka, znajomego, brat.

Wracając do Twojego wentylatora. Nie bądź taki pewny, że to nie jest z klimy. Zepsuty presostat może objawiać się włączaniem wentylatora tak jak przy sprawnej klimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację także myślę i o perostacie,ale nadzieję że to tylko któryś z tych 2

konkretnie elementów odpowiadają za ten wentylator.A wracając do tej przekładni to masz rację ze to tylko zasłyszana historia.ale jak pisałem nie miałem renówek a juz scenica wogóle i myslałem ,że reno tak sobie "zablokowało"w kompie auta,że zawsze po jakiejkolwiek naprawie wymianie musimy do nich i tak jechać i swoje skasują.Czyli wychodzi na to,że o niczym takim nie słyszałeś.To mi w takim razie ulżyło.Kiedyś to był spokój auta bez kompów i innych problemów też dobrze jeździły.pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ścisłość mówisz o problemie właściciela Modusa. Miał do wymiany przekładnię kierowniczą, bo padło mu wspomaganie elektryczne. I faktycznie po wymianie na drugą auto nie chciało mu odpalać, bo co innego miał komputer w swojej pamięci wpisane, a co innego miał zainstalowane.

Co do twojej usterki to najpierw pojechałbym dokładnie zdiagnozować auto Clipem do osoby która ma o tym pojęcie. A dopiero potem się bawił w wymiany.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!