Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

problem pojawił się parę dni temu. Przy zapalaniu falują obroty na zimnym silniku pomiędzy 900 a 1100 rpm.

Zdarza to się nie zawsze. Jak silnik sie troszkę nagrzeje to wszystko jest ok. Silnik to 2.0T

Czy to przepływomierz czy coś innego?

 

pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem uszczelki przepustnicy do wymiany.

Zrób prosty test. Zapal silnik i poczekaj aż zacznie się podnosić wskazówka temp. Wyłącz silnik odczekaj 10-20 sek i ponownie zapal silnik. Jeżeli nie ma falowania i/lub podwyższonych obrotów(>1000-1100 rpm) to na 99% uszczelki przepustnicy.

 

Dodano: 24 lis 2011 - 14:46

PS

Test zrób na zimnym silniku, najlepiej po nocy lub długim postoju, gdy silnik jest dobrze wychłodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dzięki P_r_z_e_m_o za wskazówkę. Rzeczywiście również i w moim przypadku wymiana dwóch oringów na przepustnicy załatwiła temat falujących obrotów na zimnym silniku. Wcześniej czyściłem samą przepustnicę i silniczek krokowy, a porządanego efektu nie było!

 

Podaję dla zainteresowanych rozmiary oringów olejoodpornych, które zakupiłem w http://www.passerotti.com.pl/ (sklep m.in. w Poznaniu) za łaczną kwotę 5,50 zł :D. Oryginały (8200068583, 8200068566), jak i te z Allegro są o wiele droższe.

Oto rozmiary oringów, które użyłem w Megane I ph2 1.4 16V 2000r.: 68x8 i 63x4.

Co do tego mniejszego, to sugerowałbym wziąć może "deko" grubszy, gdyż opor przy montowaniu moglby byc nieco wiekszy. Ale i tak jest ok.

 

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić, dlaczego po wyłączeniu na chwilę silnika, obroty stabilizowały się i jak to połączyć z nieszczelnością na oringach przepustnicy? Nie mogę zrozumieć istoty testu zaproponowanego przez P_r_z_e_m_o:

Zapal silnik i poczekaj aż zacznie się podnosić wskazówka temp. Wyłącz silnik odczekaj 10-20 sek i ponownie zapal silnik. Jeżeli nie ma falowania i/lub podwyższonych obrotów(>1000-1100 rpm) to na 99% uszczelki przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić, dlaczego po wyłączeniu na chwilę silnika, obroty stabilizowały się i jak to połączyć z nieszczelnością na oringach przepustnicy? Nie mogę zrozumieć istoty testu zaproponowanego przez P_r_z_e_m_o:

Po wymianie silniczka krokowego lub demontażu przepustnicy istnieje możliwość zmiany ustawień przepustnicy i silniczka krokowego. ECU trzyma sobie "stare dane" ustawień, które nie do końca mogą być prawidłowe. Dlatego po takiej operacji dobrze jest przyuczyć, a właściwie ECU samo pobierze sobie zerowe wartości ustawień. Na szczęście w tych silnikach; 1,4/16V i 1,6/16V(montowanych chyba do końca 2002r.) jest to bardzo proste.

Wystarczy włączyć i wyłączyć zapłon odczekując w każdej pozycji kilka, kilkanaście sekund. ECU ustawia sobie wartości zerowe, zaraz po wyłączeniu silnika.

Można to usłyszeć zaraz po wyłączeniu zapłonu/silnika.

Jeżeli chodzi o nieszczelności na przepustnicy, czy dolocie powietrza, to zwykle, jest to nieszczelność minimalna, która powoduje zaburzenia w pracy zimnego silnika. Objawia się to tym, że obroty na zimnym silniku mogą, zaraz po odpaleniu mogą dochodzić nawet do 3000 rpm.

Jednak gdy silnik się lekko rozgrzewa spadają powoli do nominalnych 750 +/_ 50 rpm. Jest to szczególnie zauważalne gdy temp. otoczenia jest niższa niż 5-10°C.

Oczywiście przyczyny mogą być inne, ale w 95% przypadków, pomogła wymiana o-ringów na przepustnicy.

I jeszcze jedno

Obroty 1000-1200 na zimnym silniku nie są obrotami podwyższonymi, tak naprawdę zależą od temp. otoczenia.

Dodatkowo jeżeli ECU stwierdzi, że napięcie akumulatora jest za niskie (nie znam wartości granicznej) może podnieść dodatkowo obroty o 200-250.

No i jeszcze klima, jej włączenie też będzie powodowało podniesienie obrotów.

Mam nadzieję, że wszystko wyjaśniłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

No ok. Wy tu mówicie o obrotach 1000, 1100 a co poradzicie na obroty od 1000 do 4000? Uszczelki kolektora dolotowego oraz przepustnicy uszczelnione silikonem, dość grubo, co prawda nie wymienione na nowe.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę zrozumieć istoty testu zaproponowanego przez P_r_z_e_m_o:

Z czasem uszczelki, o-ringi przepustnicy, robią się twarde. Na zimnym silniku, nie spełniają swojej funkcji, ale wystarczy, że dostaną temperaturę i już wszystko jest pięknie ładnie.

Dlaczego wyłączyć silnik jak się trochę nagrzeje? Dlatego, że na pracującym silniku silniczek krokowy stara się tak sterować przepustnicą aby skompensować nadmiar powietrza. Przy ponownym włączeniu silnika silniczek krokowy ustala sobie pozycję "0"

Przy takiej operacji łatwiej zdiagnozować nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się:) moje uszczelki tzn O-ringi na przepustnicy są tak twarde jak skorupki orzechów lakowych (hehe) wyglądem nie przypominają nawet okrągu tylko, są tak wygniecione, że wyglądają jakby coś na kształt "kwadratowego" koła. Biorę się za wymianę O-ringów i czyszczenia przepustnicy o efekcie mojej pracy poinformuję niebawem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

założyłem dziś nowe O-ringi na przepustnicy, którą wcześniej wyczyściłem w benzynie. Uszczelki pod kolektorem zostały stare. Całość została wyczyszczona z jakiegokolwiek silikonu którego zaaplikowałem kilka dni wcześniej. Efekt rewelacyjny po złożeniu wszystkiego w jedną całość auto odpaliło bez problemu początkowo obroty wskoczyły na 1600 ale po chwili spadły do 1000 i tak zostały po przejechaniu kilku km zauważyłem, że obroty spadły do 850. Dla kogoś kto nie chce wydawać swoich pieniążków na oryginalne O-ringi mam dobrą wiadomość ja zastosowałem O-ringi o wymiarach 68x8 oraz 65,4. Koszt ok 10 zł (O-ringi 6 zł no i 4zł piwko po robocie). Dla porównania cena w serwisie tych O-ringów to 35 zł i 34 zł.

Pozdrawiam

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

 

problem pojawił się parę dni temu. Przy zapalaniu falują obroty na zimnym silniku pomiędzy 900 a 1100 rpm.

Zdarza to się nie zawsze. Jak silnik sie troszkę nagrzeje to wszystko jest ok. Silnik to 2.0T

Czy to przepływomierz czy coś innego?

 

pozdro...

Ja mam podobny problem lecz na zimnym wszystko jest ok. Obroty w jak najlepszym porządku. Lecz gdy samochód jest nagrzany obroty falują. Wczoraj zgasł mi dwa razy pod rząd. Dopiero za trzecim razem dało się nim normalnie jechać. Jaka może być przyczyna?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!