Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,5 DCI nerwowe zachowanie przy operowaniu gazem delikatne szarpniecia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie co może być przyczyną problemów jak w tytule tematu. Mianowicie miałem problem z moją meganą auto szarpało.Mechanik zdiagnozował , że dwa wtryski nadają sie do wymiany. Wymieniłem dwa wtryski na inne z innej meganki. Mechanik wszystko poustawiał jak należy ale problem szarpania nie zniknął. Czy przyczyną sa wtryski? Zaznaczam , że poduszki silnika zostały wymienione już wcześniej:) Jak wciskam gaz do dechy auto jedzie bez problemu- zero szarpania- jeżeli jest to delikatne dodawanie gazu np. jazda w korku. samochód zaczyna szarpać. ujęcie gazu powoduje również szarpnięcie silnika. Nie wiem czy szukać nadal w kierunku wtrysków czy może jest to inny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się tam nie znam, to bardziej pod sprzęgło podchodzi chyba.

Bo nie zrozumiałem czy to dzieje sie podczas jazdy czy tylko pracy silnika :)

Edytowane przez scar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpie tylko podczas jazdy...na postoju silnik pracuje równo. Może któryś z wtrysków podaje zbyt małą lub za dużą dawkę paliwa?

 

Sprawdź temat z potencjometrem pedału gazu :)

 

 

dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej podpieliśmy samochód pod komputer i zero błędów. Czy jeżeli ten potencjometr byłby uszkodzony to mogłby sie pojawić jakiś błąd? W jaki sposób mogę go sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

 

Wczoraj kupiłem drugą meganke. Tym razem 2007r ale również 1,5 DCI 86KM. Auto w bardzo dobrym stanie z przebiegiem 140 tyś. Jest jednak pewien problem. Jak testowałem auto przed zakupem było wszystko ok. Przejechałem się, sprawdziłem samoochód w Aso. Jak na drugi dzien odebralem samochód od sprzedajacego zaraz po ruszeniu zauwazyłem , ze samochód bardzo nerwowo reaguje na dodawanie i odejmowanie gazu.problem wystepuje tylko podczas spokojnej jazdy delikatne odjecie nogi z gazu powoduje takie mikro szarpniecia. Nie wiem czy sie dobrze wyraziłem.Nie ma takiej płynności jaka powinna byc. Auto przyspiesza bez problemu odpala bez problemu nie dymi nie kopci. Jestem wsciekły ale jednoczesnie załamany i nie wiem co jest grane? Podobny problem mialem w poprzedniej megance ale tam zaczeło sie od klopotów z wtryskami a pozniej padła pompa wysokiego cisnienia. Tutaj auto niby zdrowe a problem bardzo wkurzajacy. Macie moze jakies pomysły co to moze byc? Wiele bym dał żeby ten problem rozwiazać przy podłączeniu do komputera nie ma zadnych błedów.

 

Pozdrawiam i czekam na ciekawe pomysly:)

 

Dodano: 24 lis 2011 - 23:41

Poczytałem trochę w internecie i doszedłem do wniosku że za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest elektorniczny pedał gazu, który jest zbyt czuły. Przy muskaniu nogą na pedał występują delikatne szarpnięcia. Przy gwałtownym wciśnieciu gazu nic sie nie dzieje. Pytanie teraz jest takie czy w Waszych autach też tak jest? Czy może u mnie jest jakiś defekt tego pedału? Czy wszystkiego meganki mają tak czuły pedał gazu? Czy można to jakoś regulować?

Proszę o Wasze opinie może uda nam się wspólnie rozwiązać ten temat:)

 

Dodano: 26 lis 2011 - 11:56

Widzę, że sam założyłem temat i sam sobie odpowidam na pytania:) ale coż napiszę kolejne spostrzeżenia może się komuś przydadzą na przyszłość.

Dzisiaj przetestowałem moją megankę na tempomacie i jest dokładnie ten sam problem. Przy zadanej prędkości auto nie jedzie płynnie tylko czuć , że silnik tak jak by przerywał to samo jest jadąc z nogą na gazie i ze stałą predkością. Wciskając gaz do dechy samochód jedzie bez najmniejszego problem i juz nie przerwya. Może dostaje powietrze? Może to jakiś czujnik? Na kompie nie wychodzą żadne błędy.

 

/0cool: scaliłem w jedno.

 

Dodano: 29 lis 2011 - 21:49

Wracam do tematu. Dzisiaj byłem u mechanika po podłączeniu do komputera jedyny błąd to obwód swiecy żarowej. Ale mechanik stiwerdził, że choć nie ma błędu to po parametrach widać, że cytuje " zawór egr jest lekko rozregulowany" zresetował jego ustawienia i stiwerdził, że powinno być ok. Faktycznie odczuwalna jest lekka poprawa zwłaszcza przy większych prędkościach na 4 i 5 biegu ale na niższych jeszcze szarpie. W związku z tym czy to możliwe , że to faktycznie EGR powoduje takie szarpanie? Przypominam , ze auto ma pełną moc, nie dymi, odpala i trzyma obroty bez problemu. Nie znam sie na tyle ale może znajdzie sie tutaj ktoś mądry?

 

Dodano: 03 gru 2011 - 14:51

Moich przygód z szarpaniem ciąg dalszy ale jestem już chyba bliżej rozwiązania problemu. Wczoraj rozpiąłem wtyczki od potencjometru pedału gazu i od zaworu EGR i zastosowałem tam środek do czyszczenia styków elektrycznych i po tym jest wyraźna poprawa. Auto zupełnie inaczej jeździ. Zrobiłem jednak mały bład bo zrobiłem to jednoczesnie i nie wiem teraz czy problem leży po stronie potencjometru czy EGR. Mam pytanie czy potencjometr pedału gazu jest powiązany z tempomatem bo szarpanie występowało zarówno przy operowaniu pedałem gazu jak i na tempomacie. Jeżeli potencjometr to tylko pedał gazu to moja diagnoza bedzie po stronie EGR. Proszę fachowców o opinie;)

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, też mam podobny problem. Tylko zaczyna się trochę inaczej:

Wyświetla mi się komunikat "Injection Fault" i auto zaczyna agresywniej reagować na pedał gazu. Po delikatnym muśnięciu obroty skaczą z 1000 aż ponad 2500. Nie można normalnie ruszyć ze świateł, a cofanie to tragedia. Auto zachowuje się jakby miało ze 150 koni i ma potężnego kopa.

Problem znika kiedy zatrzymam się, zgaszę silnik, wyjmę kartę i odpalę na nowo(jednak nie zawsze), albo też po dłuższym czasie, np. kiedy odpalę auto następnego dnia już jest ok.

 

Czy wina może leżeć po stronie komputera czy wtrysków? Co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź temat z potencjometrem pedału gazu :mrgreen:

 

 

Wczoraj rozpiąłem wtyczki od potencjometru pedału gazu i od zaworu EGR i zastosowałem tam środek do czyszczenia styków elektrycznych i po tym jest wyraźna poprawa

 

A nie mówiłem :mrgreen:

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja mam pytanie takie, czy to normalne zachowanie pedału gazu ze jak nacisnę gaz powoli do prawie oporu( 3 cm od oporu) to auto rozpędza tak jak maluch i jak przekroczy 3 cm do oporu to auto reaguje nerwowo i rozpędza jak szatan i tak na każdym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytujemy w całości posta, pod którym bezpośrednio odpowiadamy!

 

No niestety nie jest to normale zachowanie, miałem dokladnie to samo (tylko nie wiem czy były to 3 cm <piwko> bo nie mierzyłem) po wymianie potencjometru gazu auto odrzyło

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie sześć przewodów podłączone są do komputera wtrysku. Przy ewentualnej wymianie należy zwrócić uwagę na to czy potencjometr jest z punktem oporu czy bez. Pojazdy wyposażone w regulator-ogranicznik prędkości mają potencjomert z punktem oporu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjometr z punktem oporu? czyli jak?

Ano tak, że jakby Ci przyszło do głowy jechać z włączonym ogranicznikiem prędkości np. do 90 km/h i nagle trzeba by przyśpieszyć, to nie szukasz wyłącznika tempomatu tylko gaz do oporu i ogranicznik sam się wyłączy. Po prostu jest dodatkowy jakby styk który informuje komputer, że gaz jest wciśnięty do oporu. To tak dla bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!