Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Główna przyczyna uszkodzenia turbo


bodzioprince

Rekomendowane odpowiedzi

też myślałem o takim pomyśle zrobienia wogóle przelotówki bez tej membrany ale też do końca nie wiem jak to ugryźć ? W starszych autach odpowietrzenie szkrzyni korbowej szło bezpośrednio do dolotu bez żadnych odm pochłaniaczy itd. i wszystko grało. Nie wiem czy rozwiązaniem nie jest wywalenie elementu. Martin 777 dzięki za odpowiedź. Wiem o którym zaowrku jest mowa w poście ale odpowietrzenie przechodzi najpierw przez ten element więc w przypadku jak on jest zapchany/ przytkany to też nie ma po co wymieniać elementów wyżej jak ten zaworek o którym tu mowa. Myślę żeby wymienić oby dwa albo tylko 8200707066 a ten drugi który jest na pokrywie zaworów wywalić albo zrobić przelot. niektórzy wogóle jeźdzą bez odmy w dolot mają wypuszczona pod auto a otwór w dolocie zaślepiony i tez nic się nie dzieje. Czy ktos się orientuje jak ugryźć ten temat ?

 

Dodano: 12 mar 2013 - 17:52

Element zaznaczony numerem 10 ( zawór między wężami ) ( weże nie pasują do Scenika 1.9 dci 120 km za krótkie ale zawór dobry ) znalazłem na allegro za 190 zł z przesyłką po nazwami: Przewód dekompresji RENAULT NOWY PRZEWÓD DEKOMPRESJI OLEJOWY TURBINY RENAULT DCI PRZEWÓD DEKOMPRESJI RENAULT DTI/DCI

W Renault Zdunek Gdańsk miałki szlak jest na zamówienie cena 410 zł brutto. Wymieniłem też osadnik nr 1 na zdjęciu w cenie 140 zł brutto w Renault Zdunek w Gdańsk na allegro po 130 zł. Nie zalecam omijania odmy i puszczania pod auto z tego względu że silniki doładowane mocno wyeksplatowane mają mocne przedmuchy do skrzyni korbowej i ilość oparów które wylatują z węża nie można wypuścić pod maskę ( duże zadymienie ).

Dziękuję za pomoc problem rozwiązany.

PS: Gdzieś w internecie znalazłem że ten osadnik oleju powinno się wymieniać co 120 - 150 tys. km bo nie spiełnia już swojej funkcji jest zapchany.

post-56340-0-73193600-1363106730_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybebeszyłem cały syf łącznie z tą membraną która był pozapychana, umyłem zostawiłem tą sprężynke w środku i tak podłaczyłem. Efektu nie widzę z tym że chyba bardziej się poci. Czy tak może być podpięte ?? Czy grozi to jakąś awarią ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :P

 

Jak masz zapchaną odmę to pewnie to jest też dziurawa i musisz wydać 415 złotych na nową z ASO. Nie radzę szukać na szrotach taką kupiłem za 30zł była czysta w środku trochę mokra od oleju ale kiedy membranę wybrałem to były dwie małe dziurki truchlała od pracy i strach taką zakładać bo zniszczy nowe turbo.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!

Powiedzcie mi proszę gdzie takowy regulator ciśnienia można znaleźć w Lagunie 1.9 dci 120 KM?

Silnik z fotki na formu różni się od mojego a wygląda mniej więcej tak jak w załączniku:

Problem mój polega na tym, że przy stanie licznika 199000 padła oryginalna turbina, oddałem Renię do serwisu, w którym poczyścili układ i wstawili regenerowaną turbosprężarkę. Przez jakiś czas po montażu Lalka chodziła, choć nie podobał mi się nadmierny świst, gdy wchodziła na obroty i z nich spadała, ale w serwisie powiedziano mi, że tak ma być, bo nowe turbo i cały układ był czyszczony... I co się stało? Przy stanie licznika 202500 auto straciło moc, zaczęło kopcić i palić 8,5 l/100 km. Zaniepokoiło mnie to i postanowiłem sprawdzić turbinę i okazało się, że wirnik od strony dolotu jest gładki- dosłownie zjechany do zera a w układzie jest pełno opiłków metalu...

Załamałem się nieco, bo sam już nie wiem co jest grane, władowałem już w nią ok. 3000...

Wszystko było już sprawdzane, łącznie z pompami oleju, egr, etc. wstawiony nowy intercooler...

Jedyna nadzieja w tym regulatorze i elektrozaworkach ...

Pomożecie? :D

post-59296-0-92997300-1374836668_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zdaje się że każdy temat na forum w końcu mnie dopada... Scenic 2004, membrana kompletnie rozwalona, trzymal się tylko kawałek na sprezynce.

Adrian popatrz na zdjęcia innych Lagun bo ten zaworek powinien być na rurze która wychodzi z osadnika pod korkiem wlewu oleju. Na zdjęciu niewyraźnie widać ale jakby coś tam było sztukowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pytałem w innym temacie ale nikt nie odpisał-czy ktoś ma orient czy do 1.9 dci będzie pasował sam zawór odmy (węże są inne) z 1.5 dci. Wyprowadzenie jednego węża ma pod innym kontem ale jeśli pasowałby to fajnie bo jest jeszcze tańszy. Czy ktoś się w tym orientuje czy parametry tego zaworka są takie same/podobne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli Renault nie zmieniło materiału membrany to dotyczy wszystkich modeli z silnikiem diesla.

Patrząc po stanie mojego zaworka to powinien być wymieniony jakieś 2-3 lata temu czyli trwałość 7-8 lat max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały temat i kilka osób już zadało to pytanie ale nikt nie odpowiedział więc ponawiam:

Co grozi z jazdą bez tej membrany? Otworzyłem dekielek, membrana była dziurawa, wyrąbałem jej resztki. Cały zawór jest ok, nie jest popękany itp. Może wystarczy zrobić atrapę tej membrany?

 

 

EDIT:

 

Zrobiłem to po swojemu, nie chciałem wydawać mamony na nową część która niewiadomo kiedy znowu uległa by uszkodzeniu więc odprowadziłem tą rurkę na sam dół a drugą rurkę zaślepiłem tak jak na zdjęciu. Póki co ani nie śmierdzi ani nie kapie a nawet jeśli zostawi jakiś ślad to lepsze to niż uszkodzone turbo :)

thumb_hosting_zdjec_1377070212__dsc_0412.jpg

Edytowane przez Carleone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem lepiej zatkać niż jeździć z rozwaloną. Jak wywalisz membranę to i zawór niepotrzebny ;)

Po zatkaniu jak u Ciebie podciśnienie z turbo nie pomaga w przewietrzaniu skrzyni korbowej. Jak bedzie nadciśnienie to i tak wychlapie przez odmę także nie sądzę żeby specjalnie to bolało silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Panowie dziękuje za wskazówki w tym wątku, w moim aucie 7 lat 103tys przebiegu odma wyglądała jak poniżej.

thumb_hosting_zdjec_1394649873__p1020441.jpg

Mam jeszcze pytanie poprawny montaż to rurka od dołu w stronę turbo tak ?

Dodam jeszcze iż po wymianie zaworu na nowy, turbo jakby bardziej gwizdało ;)

Edytowane przez Scenicpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

zauważyłem że komputer pokazuje troche wieksze spalanie, myśliscie, że zaślepienie zaworu może to powodować ?

Tak bo wzrosły wartości na przepływce (uszkodzony zawór je zaniża a zaślepiony przewód zawyża)

A co do samego zaworu to wg. mnie ma 2 zadania:

1 separator oleju konstrukcja utrudnia przedostawanie się samego oleju do dolotu (czywiście jakaś mgiełka i tak się przedostanie wraz z oparami)

2 zawór ma zapobiegać powstawaniu podciśnienia w skrzyni korbowej (siła ssąca turbo) i utrzymuje tylko lekkie nadciśnienie ale tylko takie by nie powodowało wybijania uszczelek czy pierścieni uszczelniajacych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!