Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Główna przyczyna uszkodzenia turbo


bodzioprince

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, mrarek napisał:

Turbina cały czas pracuje, oprócz wtedy, gdy zatarta.

Pracuje cały czas od zapalenia silnika tylko z różną prędkością w zależności od ustawienia kierownicy zmiennej geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak macie rację, nie wiem jak to inaczej nazwać, zaczęła później "ciągnąć" auto do przodu. 

Dziwi mnie od razu regeneracja turbiny skoro działa (ale się nie znam), dlatego pytam co uważacie. Czy sama wymiana odmy może wystarczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem jeszcze u mechanika od turbin, posłuchał jak chodzi, popatrzył na kolor spalin i stwierdził, że turbinezostawiłby na koniec, bo nie słychać nic podejrzanego. Następnie inny mechanik wjechał na kanał i zauważył, że od dołu turbina jest w oleju, ale prawdopodobnie wyciek jest spod głowicy. Także koszty rosną z każdą diagnozą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek spod głowicy? Od Turbiny ? Jeżeli mowa o 1.9 120 km to tam jest przewód odprowadzający olej z taką uszczelką która lubi sie psuć i olej leci. A co do opóźnionego włączania się większej mocy no to ja bym przeczyścił zmienną geometrię :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzić czujnik ciśnienia turbodoładowania.

Cct to czujnik ciśnienia w układzie ssącym, który decyduje ;

     a/ o wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku,

     b/ o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny, przez sygnał do elektrozaworu turbiny,

Zazwyczaj błąd tego czujnika polega na jego nieszczelności montażu, uszkodzeniu wężyka, zaśniedziałych

stykach, uszkodzonych oringach.

Wraz ze wzrostem ciśnienia w dolocie, maleje opór w czujniku, co powoduje wzrost napięcia na stykach,

Przy dużym obciążeniu ; ( absolutne ciśnienie doładowania ) powinien dawać ok. 2,2 bar - dla 1,9 dci / 120 KM.

Warto poczytać; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005 .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!