Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na zimnym zle - na ciepłym dobrze


bialak666

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy silnik jest zimny, po przełączeniu się na LPG (następuje to przy 40'C) to trzęsie i przygasa na wolnych i tak jest aż całkowicie się rozgrzeje, dopiero gdy ociągnie 90'C to jest dość dobrze.

Dodam że na zimnym dobrze przyspiesza na benzynie a na LPG troszkę poszarpuje ale minimalnie.

P.S nigdy nie chodził idealnie, na ciepłym troszkę przerywa i wypadają zapłony ale obroty 750 i spalanie super.

Jakieś pomysły???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie. Silnik do tego stopnia nie równo pracował na lpg zaraz po przełączeniu, że potrafił zgasnąć. Wystarczylo podnieść temperaturę przełącznia z benzyna ma lpg. Dodatkowo proponuję wydłużyć minimalny czas pracy na beznynie. Ja u siebie mam 1 minutę, przed zmianą miałem parę sekund - przy krótkim czasie przełączania miałem taki problem: jak silnik był stosunkowo cieply a ja zgasiłem go i chciałem go zaraz odpalić to nierówno pracował, miał "zawachanie". Wydłużyłem czas do 1 min i jak ręką odjął.

Może listwa wtryskowa jest już zaklejona? Jak często wymieniasz filtr fazy ciekłej i lotnej lpg?

Edytowane przez kawapromyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że na zimnym dobrze przyspiesza na benzynie a na LPG troszkę poszarpuje ale minimalnie.

P.S nigdy nie chodził idealnie, na ciepłym troszkę przerywa i wypadają zapłony ale obroty 750 i spalanie super

Ja bym nie był jednak zadowolony z tego super spalania - przypuszczam, ze mało. To może być krótkotrwała radość, bo to oznacza raczej mieszankę ubogą, a to przy gazie jest raczej niezdrowe i może prowadzić do kłopotów z zaworami. Przy dobrze ustawionej instalacji silnik powinien chodzić tak jak przed założeniem gazu i palić gazu 18-20% więcej niż benzyny. Takie są moje spostrzeżenia po ponad trzystu tysiącach przelatanych na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pracy mam 2,5 km aż wstyd się przyznać że jeżdzę... fakt, silnik nie zagrzany a już gaszę i tak codziennie :) No ale, w każdym aucie z LPG tak miałem że w zimie coś zaczynało cię dziać. Gaz jest drugą zime, podczas tamtej nic się nie działo. Filtry jeszcze nie zmieniane, świece nowe ale na starych było to samo. Może po prostu podczas niskich temp. trzeba dobrze rozgrzać silnik i wtedy włączyć LPG :)

Gazu pali tyle co zaraz po montażu ale oczywiście masz rację co do ubogiej mieszanki. Komp od LPG tym steruje więc bez ingerowania w oprogramowanie nie da sie chyba tego zrobić.

 

Tak myślałem że może grzanie sondy padło i zanim się rozgrzeje to źle sygnalizuje do kompa.

Edytowane przez bialak666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Gaz jest drugą zime, podczas tamtej nic się nie działo. Filtry jeszcze nie zmieniane"

Filtr fazy ciekłej 4-6 pln, fazy lotnej 10-20 pln. Mały wydatek a może pomoże.

Jeżeli wyższe węglowodory wydzieliłi Ci się w filtrze to na zimnym silniku będzie słabo chodził, a po dwóch latach miały prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępna diagnoza : Padła sonda Lambda

Po wymianie napiszę co i jak.

 

Po podłączeniu komputera u gazownika wyszedł zły czas wtrysków, na zimnym silniku po zejściu z obrotów wartość wynosiła ok.2 i po paru sekundach zaczynała rosnąć a powinna być stała.

Sonda wymieniona i teraz jest O.K.

 

I o dziwo do kiedy kupiłem Scenica do tej pory na wolnych obrotach silnik szarpało itp. ogólnie nie pracował równo, myślałem że to cewki, przestawiony rozrząd a teraz po wymianie sondy silnik pracuje równiutko :)

Edytowane przez bialak666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!