Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na zimnym zle - na ciepłym dobrze


bialak666

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy silnik jest zimny, po przełączeniu się na LPG (następuje to przy 40'C) to trzęsie i przygasa na wolnych i tak jest aż całkowicie się rozgrzeje, dopiero gdy ociągnie 90'C to jest dość dobrze.

Dodam że na zimnym dobrze przyspiesza na benzynie a na LPG troszkę poszarpuje ale minimalnie.

P.S nigdy nie chodził idealnie, na ciepłym troszkę przerywa i wypadają zapłony ale obroty 750 i spalanie super.

Jakieś pomysły???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie. Silnik do tego stopnia nie równo pracował na lpg zaraz po przełączeniu, że potrafił zgasnąć. Wystarczylo podnieść temperaturę przełącznia z benzyna ma lpg. Dodatkowo proponuję wydłużyć minimalny czas pracy na beznynie. Ja u siebie mam 1 minutę, przed zmianą miałem parę sekund - przy krótkim czasie przełączania miałem taki problem: jak silnik był stosunkowo cieply a ja zgasiłem go i chciałem go zaraz odpalić to nierówno pracował, miał "zawachanie". Wydłużyłem czas do 1 min i jak ręką odjął.

Może listwa wtryskowa jest już zaklejona? Jak często wymieniasz filtr fazy ciekłej i lotnej lpg?

Edytowane przez kawapromyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że na zimnym dobrze przyspiesza na benzynie a na LPG troszkę poszarpuje ale minimalnie.

P.S nigdy nie chodził idealnie, na ciepłym troszkę przerywa i wypadają zapłony ale obroty 750 i spalanie super

Ja bym nie był jednak zadowolony z tego super spalania - przypuszczam, ze mało. To może być krótkotrwała radość, bo to oznacza raczej mieszankę ubogą, a to przy gazie jest raczej niezdrowe i może prowadzić do kłopotów z zaworami. Przy dobrze ustawionej instalacji silnik powinien chodzić tak jak przed założeniem gazu i palić gazu 18-20% więcej niż benzyny. Takie są moje spostrzeżenia po ponad trzystu tysiącach przelatanych na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pracy mam 2,5 km aż wstyd się przyznać że jeżdzę... fakt, silnik nie zagrzany a już gaszę i tak codziennie :) No ale, w każdym aucie z LPG tak miałem że w zimie coś zaczynało cię dziać. Gaz jest drugą zime, podczas tamtej nic się nie działo. Filtry jeszcze nie zmieniane, świece nowe ale na starych było to samo. Może po prostu podczas niskich temp. trzeba dobrze rozgrzać silnik i wtedy włączyć LPG :)

Gazu pali tyle co zaraz po montażu ale oczywiście masz rację co do ubogiej mieszanki. Komp od LPG tym steruje więc bez ingerowania w oprogramowanie nie da sie chyba tego zrobić.

 

Tak myślałem że może grzanie sondy padło i zanim się rozgrzeje to źle sygnalizuje do kompa.

Edytowane przez bialak666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Gaz jest drugą zime, podczas tamtej nic się nie działo. Filtry jeszcze nie zmieniane"

Filtr fazy ciekłej 4-6 pln, fazy lotnej 10-20 pln. Mały wydatek a może pomoże.

Jeżeli wyższe węglowodory wydzieliłi Ci się w filtrze to na zimnym silniku będzie słabo chodził, a po dwóch latach miały prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępna diagnoza : Padła sonda Lambda

Po wymianie napiszę co i jak.

 

Po podłączeniu komputera u gazownika wyszedł zły czas wtrysków, na zimnym silniku po zejściu z obrotów wartość wynosiła ok.2 i po paru sekundach zaczynała rosnąć a powinna być stała.

Sonda wymieniona i teraz jest O.K.

 

I o dziwo do kiedy kupiłem Scenica do tej pory na wolnych obrotach silnik szarpało itp. ogólnie nie pracował równo, myślałem że to cewki, przestawiony rozrząd a teraz po wymianie sondy silnik pracuje równiutko :)

Edytowane przez bialak666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!