Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Połączenie tylnej belki z tuleją


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Pozwoliłem sobie założyć nowy temat ,ponieważ nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w już istniejących.W manualu serwisowym też nie jest to zbyt czytelne .Tuleja tylnej belki wciśnięta jest w belkę zewnętrzną swoją częscią metalową ,natomiast wewnętrzna jej część (ta wystająca) metalowa wciśnięta jest w... Właśnie nie wiem czy bezpośrednio we wspornik ,czy też znajduje się tam jeszcze łożysko toczne?Zamieszczam zdjęcie o którą część tulei mi chodzi.Pozdrawiam.

post-37975-0-28109600-1322999727_thumb.jpg

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wielkie dzięki Kolego zawisza1980 :) Czyli poważnie brzmiąca "regeneracja" tylnej belki polega na wymianie tych tulejek tzn wyciśnięciu starych, wciśnięciu nowych w odpowiedniej pozycji belki względem wspornika ,zamontowaniu drążków skrętnych w pozycji z przed rozbiórki i przykręceniu wszystkiego do nadwozia.A już się bałem....Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Robiłem u siebie sam. Sama wymiana tulei zajęła mi około 3 godzin. Ustawienie drążków ponad 4 niestety. Teraz bym zrobił to szybciej. Trzeba dobrze ustawić wysokość tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, w swojej Megane kombi mam belkę z Scenica i chciałbym ją wymienić na taką jaka powinna być. Na allegro znalazłem belkę w całkiem atrakcyjnej cenie i próbuje teraz sobie przekalkulować która opcja mi się bardziej opłaca - w stosunku do regenerowanej z Myszkowa za 900zł. W przypadku zakupu używki chciałbym sobie od razu wymienić tuleje i w związku z tym mam pytanie w jakie sposób to zrobić? Samo wyciągniecie i wprasowanie nowych tulei to nie problem tylko zastanawiam się jak to zrobić aby wprasować je równo względem siebie i aby belka po montażu była pod odpowiednim kątem względem podwozia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz odpowiednio wsadzić drążki w wieloklin, tak aby wysokość trzpieni na których mocowane są tarcze hamulcowe/bębny była jednakowa.

W Sam naprawiam masz opisane jak wykonać odpowiedni przyrząd aby to ustawić. Przypuszczam, że to samo uzyska się dokonując pomiaru odległości ośki o krawędzi błotnika, przed zdjęciem belki. Drążki muszą wskoczyć na swoje miejsce nic na siłę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie ma opcji. Musisz podnieść auto, musisz odkręcić koła, rozkręcić linkę hamulca ręcznego, odkręcić przewody hamulcowe. Pewnie da się jak będziesz się wsuwał pod auto, ale to raz, że niebezpieczne, dwa bardzo niewygodne.

Na allego są dostępne ściągacze, wg opisu nie trzeba wyjmować belki z auta, ale ja jakoś nie potrafię sobie wyobrazić jak to można zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam problem wyjołem belke i chciałbym wiedziec w jaki sposób zdejmowaliscie z drążka te elemęty którymi belka jest przykręcona do nadwozia , chce dostac się do tuleji gumowych.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz zdjąć plastikowy kapturek, pod nim będziesz widział czoło drążka. Jest tam otwór technologiczny z gwintem, musisz dorobić sobie ściągacz i wykorzystać ten otwór. Od razu przygotuj sobie wytrzymały gwintowany pręt albo śrubę, bo jak się zerwie to będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!