Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Shell V-power disel


piotrzokolic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , ,

rozmawiałem ostatnio z facetem co naprawia pompy paliwa. Pochwaliłem się , że tankuje tylko V-powera na shellu a koleś wyskakuje z tekstem ,że to bardzo źle , gdyż te paliwo ma tyle różnych dodatków które powodują że nie do końca dobrze smaruje pompe paliwowa i skutecznie obniża jej żywotność.Po prostu jest przedobrzone i sztucznie podrasowane . Niby silnik ma wyższą moc , ale na pompe źle wpływa.

Spotkał się ktoś z takim podejściem do sprawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no facet dobrze mówi, bo wszelkie dodatki myjąco-uszlachetniające są suche i przez to paliwo jest suchsze, dlatego pompa i wtryskiwacze nie mają dobrego smarowania.

 

druga sprawa to większą moc, na prawdę wierzysz że to paliwo coś jej dodaje ? :)

 

 

najlepiej jest lać normalnego diesla i co tankowanie wlewać 300ml oleju do dwusuwów, wtedy paliwo jest tłuściutkie i nie ma strachu o jakiekolwiek przytarcie pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc widze ile osób tyle opini i nadal wiem ,ze nic nie wiem :)

 

Dodano: 07 gru 2011 - 10:14

 

 

najlepiej jest lać normalnego diesla i co tankowanie wlewać 300ml oleju do dwusuwów, wtedy paliwo jest tłuściutkie i nie ma strachu o jakiekolwiek przytarcie pompy.

Jakiej firmy ten olej ? A moze te dodatki jak STP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc widze ile osób tyle opini i nadal wiem ,ze nic nie wiem :)

======================================

póki co to jeszcze nikt nie przedstawił żadnej opinii, jedynie pare osób stwierdziło co zalewa u siebie do baku.

======================================

Daruj sobie wszelkie dodatki w buteleczkach do baku typu STP do jednorazowego użytku.

======================================

Ochrona pompy i wtrysków musi być zachowana cały czas, dlatego wlewanie oleju 2T z każdym tankowaniem to zapewnia.

======================================

Ja zalewam zwykły Mixol.

Proszę zmienić klawiaturę, na taką ze sprawnym klawiszem Enter, albo sposób jego użytkowania na taki, jaki jest wymagany regulaminem.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ochrona pompy i wtrysków musi być zachowana cały czas, dlatego wlewanie oleju 2T z każdym tankowaniem to zapewnia.

 

 

Sztaby inżynierów, konstruktorów silników, chemików tworzących optymalne paliwo i co? i nic, Polak i tak wie swoje - trza lać mixol. Gratuluję poczucia humoru bo tylko jako żart trzeba traktować taką wypowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję poczucia humoru bo tylko jako żart trzeba traktować taką wypowiedź.

Wprawdzie nie dolewam niczego do swoich dieselków, nie wlewam też tego ponoć lepszego, co to nie wiadomo czy pomaga czy szkodzi.

Nie mogę się jednak zgodzić z tym co zacytowałem i z całą poprzednią wypowiedzią kol. marek_c.

Owszem, są takie sztaby i ich praca właśnie polega na odpowiednim dopasowaniu silnika do paliwa i odwrotnie.

Sztaby te jednak pracują poza granicami Polski, na zupełnie innych paliwach, o zupełnie innych parametrach. Jest już o tym dyskusja na tym forum, a i na innych jest takich dyskusji wiele.

Rzecz rozbija się o widełki parametrów paliwa, gdzie nasze, kupowane na stacjach spełnia te normy (bo powinno) ale zazwyczaj w ich dolnym zakresie. Dla tego też, przekraczając granice i tankując na zagranicznych stacjach, zastanawiamy się czy dalej jedziemy tym samym, swoim autem, które mieliśmy do pierwszego tankowania poza naszymi granicami.

Silniki pracują ciszej, bardziej miękko i są żwawsze. Tak jakby to od wartości pieniądza zależało jak auto jedzie. Z tej właśnie różnicy u nas jest więcej problemów z układami zasilania w paliwo i z tego powodu biorą się te wszystkie pomysły jak tym potencjalnym problemom zaradzić.

Wobec powyższego, nie traktuje tego jak proponujesz jako żart ale jako tragedię i smutne polskie realia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w Płocku Orlen za płotem i w miarę świeże paliwo, bez chrzcicieli i problemów z dieslem nigdy nie miałem. Jakiś czas temu wlewałem mixol, 200ml na 60 litrów. Nie wyszło to ani na plus, ani na minus, więc nie wlewam już.

Wracając do paliwa klasy premium (jak to ładnie nazwali marketingowcy), miałem okazję rozmawiać z osobą, która pracuje przy paliwach w Orlenie. Osoba ta dała mi do zrozumienia, że jeśli ktoś chce wlewać droższe paliwo "bo mniej pali, daje więcej mocy i w ogóle jest super" to niech sobie leje, a poza tym, zwykły ON i tak spełnia normy i common raile jeżdzą na nim bez problemów.

Ja przez 4 lata nigdy nie maiłem problemów z dieslem, ale podkreślam, że mam paliwo z pewnego źródła. W drugim aucie jest benzyna i tu raczej problemów nie było, a jeśli chodzi o LPG to już jest tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek_c nie rzucaj się tak, nikt tobie nie każe niczego wlewać. Przeczytaj wypowiedź gojgiena, od siebie nie mam nic więcej do dodania.

meganecoupe02 - to że nie poczułeś różnicy po wlaniu, dobrze świadczy o stanie układu zasilania w silniku. No i nie wlewa się go żeby czuć różnice :)

Wlewanie mixolu jest profilaktyką, żeby do maksimum wydłużyć żywotność pompy i wtrysków oraz zabezpieczyć się w przypadku zalania słabego paliwa, nawet na wielkich stacjach.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek_c nie rzucaj się tak, nikt tobie nie każe niczego wlewać. Przeczytaj wypowiedź gojgiena, od siebie nie mam nic więcej do dodania.

 

Oczywiście, w dobie norm które są kontrolowane przez niezależne firmy, w czasach kiedy Orlen kupuje i rozbudowuje sieć swoich stacji w Niemczech, Wy nadal uważacie że "niemieckie" jest lepsze - Wasza sprawa. Paliwo z rafinerii wyjeżdża takie samo w Niemczech jak i u nas, spełnia odpowiednie normy i tyle ale co się dzieje później to już jest oddzielny temat. Dla mnie możesz lać nawet jadany olej Twoja sprawa ale nie pisz że tak trzeba robić, tak się robiło w latach 80-tych kiedy paliwo było podłej jakości ale nie teraz.

Czy bierzesz pod uwagę że olej zostaje spalony i pozostaje w postaci nagaru na zaworach, pierścieniach i wtryskach oraz negatywnie wpływa na turbinę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo z rafinerii wyjeżdża takie samo w Niemczech jak i u nas

Jednakże z raportów pokontrolnych jakie można w informacjach w necie znaleźć wynika, że na wielu stacjach to paliwo spełnia normy ale w ich najniższych wartościach. A tego już ajent nie dokona przez dolanie wody czy innego badziewia. Po prostu są normy i normy..... to właśnie ta możliwość rozbieżności w granicach normy, spowodowane ustalonymi "widełkami" umożliwiają takie postępowanie i zróżnicowanie.

Nikt też nie pisze, że TRZEBA dolewać czegokolwiek, czego sam jestem przykładem, bo nie dolewam ale również sam na własnym przykładzie sprawdziłem jaka jest różnica w paliwie tankowanym tego samego dnia rano na Orlenie w Rybniku DK 78 PL i po południu w Herford przy A2 w D.

Dosłownie po kilometrze (no może z drobnymi lub niespełna, to mało istotne) rozglądałem się czy to faktycznie moje auto, którym tam dojechałem.

W obu przypadkach zalewane zwykłym ON, a różnica kolosalna.

Nie mam zamiaru tu wprowadzać teorii spiskowych o przekrętach na krajowy rynek, jednak coś jest na rzeczy skoro ja, laik w tej materii różnicę odczułem.

Analogicznie- wracając tankowałem do pełna w okolicach Cottbus na ARALU za €, by jak najdłużej na tym ichnim paliwie jechać. Po wyssaniu tego co było w baku i zatankowaniu polskiego paliwa, powróciło moje stare poprzednie auto, choć nie zmieniałem auta na inne w tym czasie.

Raczej trudno będzie mnie przekonać, że to co znam z autopsji to nieprawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!