Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane 1.4 16v 100KM


krak84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

 

To mój pierwszy post na forum, więc z góry przepraszam za niezgodności...

 

Trafia mi się okazja zakupu Megane II Sedan z 2008 roku. Samochód z rodziny z przebiegiem 15tyś z polskiego salonu. Przeszukałem forum jak i inne strony i nie mogę jednak znaleźć żadnych opinii na temat silnika 1.4 16v 100KM. Cena: 25000 PLN. Stąd kilka pytań.

 

1) Czy to konstrukcja zupełnie inna niż 1.4 16v 98KM czy może tylko jakaś jego modyfikacja?

2) Czy występują może jakieś typowe dla tego silnika usterki?

3) Mam nadzieję, że nie ma w nim koła zmiennych faz rozrządu?

4) Jak oceniacie trwałość Megane II Sedan, jakie typowe usterki można się spodziewać?

5) Czy warto kupować, bo nie ukrywając "przypaliłem" się na ten samochód :)

 

z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3) Mam nadzieję, że nie ma w nim koła zmiennych faz rozrządu?

5) Czy warto kupować, bo nie ukrywając "przypaliłem" się na ten samochód :)

 

Ad. 3 Nie ma w tym silniku KZFR

Ad. 5 Ja też byłem napalony, kupiłem Megane z tym silnikiem i nie żałuje. Obawiałem się że będzie zbyt słaba ale nie jest źle. Do spokojnej jazdy jest Ok.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki lubią padać w tym samochodzie, zobacz czy są te czarne (beru) czy jeszcze szare (sagem), sagemy mają głównie do tego tendencje, koszt nieduży.

 

Nie widziałem nigdy silnika 100KM, obstawiał bym, że to jest 98KM, po prostu ktoś wpisał 100 (albo po prostu jest znów na komputerze podniesiona moc), no ale mogę się mylić. Zarówno 82KM i 98KM to ten sam silnik (K4J), ten sam co był montowany w Meganie I, i jak na razie nie zauważyłem w budowie żadnych różnic poza mocą, która obstawiał bym jest narzucona przez komputer wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi. Przestudiowałem katalog i faktycznie silnik był oznaczony jako 1.4 16V 100. Natomiast w wierszu "Moc maksymalna" podane jest już 98KM: "72 (98) 6000".

 

Zatem jest to najpewniej silnik 98KM. Może ktoś opisać o jego awaryjności i typowych usterkach z wyłączeniem cewek, bo to już zaakceptowałem i nie odstraszyło mnie to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza cewkami z silnikiem nic się nie dzieje, chociaż...

 

Nie wymieniłem rozrządu na czas w k4j, po 6 latach z niewiadomych przyczyn pasek przeskoczył, krzywiąc połowę zaworów, jednak nie zwalałbym tego na silnik, bo mimo wszystko gdybym co 5 lat wymieniał rozrząd to coś takiego pewnie nie miało by miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza cewkami z silnikiem nic się nie dzieje

Trochę się dzieje, ale usterki, ani nie są kosztowne, ani bardzo skomplikowane. Naprawić może każdy kto mniej więcej zna się na wykręcaniu śrubek. Na forum znajdziesz wiele podpowiedzi.

Silnik jest trwały, nic szczególnego z nim się nie dzieje, dobrze znosi gaz, pod warunkiem, że jest dobra instalacja i wszystko wyregulowane.

Ad1) to jest ten sam silnik, różnica może pochodzić jedynie z błędów w różnych opisach.

Ad2) Opcja :) i poczytaj o:

- nie zapala na zimnym

- nie zapala na ciepłym

- wysokie obroty

- szarpie/trzęsie silnikiem/budą

to tylko te podstawowe :) ale zupełnie się tym nie przejmuj

Ad3) już Ci koledzy odpowiedzieli

Ad4) typowe dla renufek problemy z elektryka, ale naprawa jest prosta i tania, choć nie zawsze.

Ad5) Jeżeli przebieg jest prawdziwy to bym brał. To mówka sztuka. Na pierwszy rzut do wymiany rozrząd, olej i płyn chodzący.

Do sprawdzenia klima, możesz sobie odpuścić do wiosny, ale włączaj ją od czasu do czasu, żeby się sprężarka i cały układ przesmarował.

Wymienić opony na zimówki, umyć, odkurzyć i jeździć :P.

I oczywiście pochwalić się w dziale Nasze auta :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak. sam użytkuje ten model z tym silnikiem. silnik lubi wysokie obroty. potrafi zawstydzić stare BMW, idealnie współpracuje z LPG. Problemów z cewkami nie miałem ponieważ na samym początku wymieniłem je na Beru. Jedyny problem jaki mam autem teraz to podnośnik szyby od strony kierowcy. Podczas jazdy i na postoju słuchać jakieś stuki z pod tapicerki. w serwisie chcieli mi wymieniać cały podnośnik za jedyne 1200 zl;/ tak więcej zastrzeżen nie mam. Pali mi w przedziale 9-10 LPG. Dodam że jest też pancerny( wjechałem raz w tył dla typa bo nagle zachamował przed skrzyżowaniem dodam że pustym;/( kto takim daje prawo jazdy) i u mnie pękł tylko kolo halogeny zderzak a u typa cały tyl rozwalony był) dodam że cały pas pod zderzakiem nie ruszony

Edytowane przez grom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny problem jaki mam autem teraz to podnośnik szyby od strony kierowcy. Podczas jazdy i na postoju słuchać jakieś stuki z pod tapicerki. w serwisie chcieli mi wymieniać cały podnośnik za jedyne 1200 zl;/

 

wystarczy wymienić tylko moduł sterowania szyb,

np. http://allegro.pl/megane-scenic-ii-sterownik-podnosnika-szyby-i1975595056.html

Ważne też jest aby kupić na właściwą stronę auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi. Odbyłem jazdę próbną i w zasadzie zdecydowałem się na zakup, bo w samochodzie czuć jeszcze zapach nowości.

 

Jedyne co mnie zaniepokoiło to piszczący hamulec z przodu (bodaj z lewego koła) przy końcówce hamowania (np. przed przejściem dla pieszych). Nie wydaje mi się to groźne, chyba że się mylę? :) (samochod z koncem wrzesnia przeszedl przeglad w ASO oraz okręgowej stacji pojazdów).

 

Drugie co mnie zastanowiło, to to że po wyjęciu karty dalej widoczny jest napis "usuń kartę", aż do zamknięcia centralnego zamka pilotem. Tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!