Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane 1.4 16v 100KM


krak84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

 

To mój pierwszy post na forum, więc z góry przepraszam za niezgodności...

 

Trafia mi się okazja zakupu Megane II Sedan z 2008 roku. Samochód z rodziny z przebiegiem 15tyś z polskiego salonu. Przeszukałem forum jak i inne strony i nie mogę jednak znaleźć żadnych opinii na temat silnika 1.4 16v 100KM. Cena: 25000 PLN. Stąd kilka pytań.

 

1) Czy to konstrukcja zupełnie inna niż 1.4 16v 98KM czy może tylko jakaś jego modyfikacja?

2) Czy występują może jakieś typowe dla tego silnika usterki?

3) Mam nadzieję, że nie ma w nim koła zmiennych faz rozrządu?

4) Jak oceniacie trwałość Megane II Sedan, jakie typowe usterki można się spodziewać?

5) Czy warto kupować, bo nie ukrywając "przypaliłem" się na ten samochód :)

 

z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3) Mam nadzieję, że nie ma w nim koła zmiennych faz rozrządu?

5) Czy warto kupować, bo nie ukrywając "przypaliłem" się na ten samochód :)

 

Ad. 3 Nie ma w tym silniku KZFR

Ad. 5 Ja też byłem napalony, kupiłem Megane z tym silnikiem i nie żałuje. Obawiałem się że będzie zbyt słaba ale nie jest źle. Do spokojnej jazdy jest Ok.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki lubią padać w tym samochodzie, zobacz czy są te czarne (beru) czy jeszcze szare (sagem), sagemy mają głównie do tego tendencje, koszt nieduży.

 

Nie widziałem nigdy silnika 100KM, obstawiał bym, że to jest 98KM, po prostu ktoś wpisał 100 (albo po prostu jest znów na komputerze podniesiona moc), no ale mogę się mylić. Zarówno 82KM i 98KM to ten sam silnik (K4J), ten sam co był montowany w Meganie I, i jak na razie nie zauważyłem w budowie żadnych różnic poza mocą, która obstawiał bym jest narzucona przez komputer wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi. Przestudiowałem katalog i faktycznie silnik był oznaczony jako 1.4 16V 100. Natomiast w wierszu "Moc maksymalna" podane jest już 98KM: "72 (98) 6000".

 

Zatem jest to najpewniej silnik 98KM. Może ktoś opisać o jego awaryjności i typowych usterkach z wyłączeniem cewek, bo to już zaakceptowałem i nie odstraszyło mnie to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza cewkami z silnikiem nic się nie dzieje, chociaż...

 

Nie wymieniłem rozrządu na czas w k4j, po 6 latach z niewiadomych przyczyn pasek przeskoczył, krzywiąc połowę zaworów, jednak nie zwalałbym tego na silnik, bo mimo wszystko gdybym co 5 lat wymieniał rozrząd to coś takiego pewnie nie miało by miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza cewkami z silnikiem nic się nie dzieje

Trochę się dzieje, ale usterki, ani nie są kosztowne, ani bardzo skomplikowane. Naprawić może każdy kto mniej więcej zna się na wykręcaniu śrubek. Na forum znajdziesz wiele podpowiedzi.

Silnik jest trwały, nic szczególnego z nim się nie dzieje, dobrze znosi gaz, pod warunkiem, że jest dobra instalacja i wszystko wyregulowane.

Ad1) to jest ten sam silnik, różnica może pochodzić jedynie z błędów w różnych opisach.

Ad2) Opcja :) i poczytaj o:

- nie zapala na zimnym

- nie zapala na ciepłym

- wysokie obroty

- szarpie/trzęsie silnikiem/budą

to tylko te podstawowe :) ale zupełnie się tym nie przejmuj

Ad3) już Ci koledzy odpowiedzieli

Ad4) typowe dla renufek problemy z elektryka, ale naprawa jest prosta i tania, choć nie zawsze.

Ad5) Jeżeli przebieg jest prawdziwy to bym brał. To mówka sztuka. Na pierwszy rzut do wymiany rozrząd, olej i płyn chodzący.

Do sprawdzenia klima, możesz sobie odpuścić do wiosny, ale włączaj ją od czasu do czasu, żeby się sprężarka i cały układ przesmarował.

Wymienić opony na zimówki, umyć, odkurzyć i jeździć :P.

I oczywiście pochwalić się w dziale Nasze auta :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak. sam użytkuje ten model z tym silnikiem. silnik lubi wysokie obroty. potrafi zawstydzić stare BMW, idealnie współpracuje z LPG. Problemów z cewkami nie miałem ponieważ na samym początku wymieniłem je na Beru. Jedyny problem jaki mam autem teraz to podnośnik szyby od strony kierowcy. Podczas jazdy i na postoju słuchać jakieś stuki z pod tapicerki. w serwisie chcieli mi wymieniać cały podnośnik za jedyne 1200 zl;/ tak więcej zastrzeżen nie mam. Pali mi w przedziale 9-10 LPG. Dodam że jest też pancerny( wjechałem raz w tył dla typa bo nagle zachamował przed skrzyżowaniem dodam że pustym;/( kto takim daje prawo jazdy) i u mnie pękł tylko kolo halogeny zderzak a u typa cały tyl rozwalony był) dodam że cały pas pod zderzakiem nie ruszony

Edytowane przez grom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny problem jaki mam autem teraz to podnośnik szyby od strony kierowcy. Podczas jazdy i na postoju słuchać jakieś stuki z pod tapicerki. w serwisie chcieli mi wymieniać cały podnośnik za jedyne 1200 zl;/

 

wystarczy wymienić tylko moduł sterowania szyb,

np. http://allegro.pl/megane-scenic-ii-sterownik-podnosnika-szyby-i1975595056.html

Ważne też jest aby kupić na właściwą stronę auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi. Odbyłem jazdę próbną i w zasadzie zdecydowałem się na zakup, bo w samochodzie czuć jeszcze zapach nowości.

 

Jedyne co mnie zaniepokoiło to piszczący hamulec z przodu (bodaj z lewego koła) przy końcówce hamowania (np. przed przejściem dla pieszych). Nie wydaje mi się to groźne, chyba że się mylę? :) (samochod z koncem wrzesnia przeszedl przeglad w ASO oraz okręgowej stacji pojazdów).

 

Drugie co mnie zastanowiło, to to że po wyjęciu karty dalej widoczny jest napis "usuń kartę", aż do zamknięcia centralnego zamka pilotem. Tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!