Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przełączaniem na gaz


marcindj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio dopadł mnie problem z przełączaniem na gaz. Sytuacja wygląda następująco... instalacja 2 generacji ustawiona tak aby odrazu po przekroczeniu 2000 obrotów przełączał się na LPG bez względu na temperaturę, przebieg na gazie jakieś 70kkm silnik k7m 8v. Problem w tym, że odpalam go i kręcę do 2000 obrotów aby się przełączył. Pstryka elektrozawór, mijają 2 sekundy i gaśnie. Jednak gdy jadę i przełączam go na gaz hamując silnikiem to nie reaguje odrazu na wciśnięcie pedału gazu. Wciskam a on po kilku sekundach zaczyna dostawać paliwo, gaz mogę wcisnąć na max a efekt taki sam. Teraz ciekawostka... puszczam gaz i gaśnie. Wciskam ponownie i sytuacja się powtarza, mija kilka sekund i zaczyna ciągnąć. Czasem pomaga wyłączenie instalacji i ponowne załączenie. Czy rozgrzany czy zimny nie reaguje na gaz po przełączeniu. Trzeba trochę przejechać żeby normalnie jechał. Jak już zaskoczy to można go gasić i odpalać bez problemu nawet na gazie. Miał ktoś podobny przypadek? Regulacja czy pada parownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sądzisz, jaką konsystencję ma olej, który wydzielił się w redukotrze?

Niektóre parowniki mają małą śrubkę do spuszczania wydzielającego się z gazu oleju. Spuszczanie należy wykonać na ciepłym reduktorze. Poszukaj jej na dole parownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś podobny przypadek? Regulacja czy pada parownik?

w clio tak kiedyś miałem. Zapowietrzony układ chłodzenia, parownik zamarzał. Dopiero po przejechaniu kilku km jak silnik się rozgrzał można było przełączyć na gaz. Po odpowietrzeniu przeszło, ale od razu na gaz i tak nie dało rady przełączyć, dopiero po rozgrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób prosty test, nagrzej silnik na benzynie i dopiero przełącz na gaz. Jak nie będzie problemów to najprawdopodobniej będzie Ci przymarzał parownik.

Zaczęło się tak dziać z dnia na dzień, czy tylko podczas chłodnych dni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak od ponad miesiąca. Zbiegło się to z zimnymi dniami, ale nawet jak było +10 to efekt ten sam. Tak jak pisałem wcześniej nawet jak rozgrzeje silnik to ma problemy z przełączaniem na gaz. Jeśli regulacja nic nie da to sprawdzę jeszcze filtr gazu. Głupio przyznać ale nie wymieniany od nowości. Jak podepnę go pod kompa to sprawdzę dokładnie czy coś mu czasem nie pasuje z czujnikami, a w szczególności z czujnikiem położenia przepustnicy bo jak już przełączy się na gaz to idzie do odcięcia. Tylko, że jak puszczę pedał do znowu zdycha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr gazu jest u mnie brudny po 15 tyś km, a co tu mówić o takim przebiegu.

Jeżeli wymiana filtra nic nie da zainteresuj się silniczkiem krokowym.

Silniczki dawkujące gaz mają to do siebie, że z czasem zaczynają się zacinać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

U mnie też jest problem z przełączaniem na gaz (instalacja II generacji elpigaz na 1 silniczku krokowym)

Jak jest silnik zimny to nie mogę przełączyć na LPG (od razu po przełączeniu gaśnie) a jak się rozgrzeje jest trochę lepiej ale nie wiele (instalacja jest tak ustawiona ze wystarczy przekroczyć 2000 obr i przełącza się na LPG czy można to zminić na przełączanie się po przekroczeniu temp 30*C)

Po tym co przeczytałem wyżej doszedłem do wniosku ze jednak parownik przymarza :/ .

Teraz pytanie co zrobić czy wymienić reduktor czy można jeszcze coś naprawić samemu

Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz od razu po odpaleniu silnika, przełączyć na gaz?

chodzi mi o to że jak przekroczę 2000 obr. to się przełączy ale od razu gaśnie na zimnym silniku, jak przycisnę gaz to ok ale jak puszczę to nie trzyma biegu jałowego (od razu gaśnie)

 

Dodano: 02 lut 2012 - 19:57

czy tu tylko pomoże wymiana parownika żeby nie gasł na wolnych (bez różnicy czy zimny czy ciepły silnik)?

 

Dodano: 03 lut 2012 - 09:39

ma ktoś jakiś pomysł??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że przy tych temperaturach po prostu przymarza reduktor.

Na początek warto go zregenerować, bo może obędzie się bez nowego.

Warto też sprawdzić, czy gaz jest po prostu dobrze wyregulowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!