Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak ogrzewania lusterka


Rekomendowane odpowiedzi

Zepsuło się w mojej Megi podgrzewanie lusterka zewnętrznego od strony kierowcy. Do tej pory wszystko działało bez problemu. Od lipca od kiedy mam auto, dopiero we wrześniu/październiku zacząłem częściej używać podgrzewania lusterek i po pewnym czasie to jedno przestało działać.

Czy jest możliwe, że to "tylko" kwestia wymiany samego lustra - tak przynajmniej powiedziano mi w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to nie instalacja to wkład lusterka będzie do wymiany. Możliwe że coś zaśniedziało i po prostu nie ma przejścia lub wypaliła się mata grzewcza pod wkładem lusterka musiałbyś je wyciągnąć i sprawdzić czy prąd dochodzi jak tak to znaczy ze masz do wymiany wkład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem u siebie podobny przypadek. Okazało się że do wymiany jest wkład lusterka.

Połączenie pomiędzy wtyczką z instalacji a częścią grzewczą połączone jest 2 drucikami o średnicy włosa !! króry się przerywa i do widzenia.

U mnie przerwał się przy części grzewczej także nie dało się naprawić.

Kupiłem zamiennik za 30zł, który miał oczywiście za krótkie i za sztywne zatrzaski. Na dworze było wtedy chyba -10 stopni więc 1 mi się złamał przy zakładaniu. Naszczęście dało się go skleić i przed następnym założeniem podgrzałem wszystkie zatrzaski opalarką i szybko założyłem. Trzyma się do dziś.

Różnica jest taka, że te cienkie druciki z oryginału zostały zastąpione metalowymi ścieżkami z wazmienniku. Co prawda jest to bardziej trwałe ale bardzo szybko się grzeje i zanim rozmarznie tylna szyba to lusterko już parzy. No cóż ale decydując się na zamiennik za 1/4 ceny musimy się z tym liczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

Może przez weekend uda mi się sprawdzić czy to wina wkładu czy instalacji.

Przeglądałem Alledrogo i znalazłem parę aukcji z zamiennikami i jak pisze extza kwotę ok 30-40zł. Miałem do nich pewne obawy i chyba słusznie.

Najpierw przebadam co i jak. Orientujecie się ile oryginalny wkład kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to oryginał kosztuje ok 120zł.

Chyba nie warto kupować w internecie. Ja kupiłem na miejscu z Inter Cars za te same pieniądze, nie płaciłem za wysyłkę i mogłem obejżeć przed zakupem.

Poszukaj czegoś na miejscu.

PS.Jeśli nie wierzysz w przesądy :) to zbij wkład i od środka zdejmij obudowę lusterka bo z zewnątrz możesz połamać zatrzaski. Ja myślałem że uda mi się naprawić szkło i musiałem zdejmować obudowę od zewnątrz i chyba jeden zatrzask mi się złamał od obudowy lusterka.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to oryginał kosztuje ok 120zł.

Chyba nie warto kupować w internecie. Ja kupiłem na miejscu z Inter Cars za te same pieniądze, nie płaciłem za wysyłkę i mogłem obejżeć przed zakupem.

Poszukaj czegoś na miejscu.

Właśnie o tym pomyślałem. Odwiedzę jeden ze sklepów z częściami do francuzów i zobaczymy co zaoferują.

 

PS.Jeśli nie wierzysz w przesądy :) to zbij wkład i od środka zdejmij obudowę lusterka bo z zewnątrz możesz połamać zatrzaski. Ja myślałem że uda mi się naprawić szkło i musiałem zdejmować obudowę od zewnątrz i chyba jeden zatrzask mi się złamał od obudowy lusterka.

Ponoć 7 lat nieszczęścia :) zobaczę jak będzie szedł ten demontaż.

Raz jeszcze dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i zakupiony za 30zł zamiennik się przepalił. Grzał się dużo szybciej i mocniej niż prawe lusterko i szyba więc chyba miał prawo.

Teraz kupiłem inny zamiennik za 54zł z przewodami zamiast na stałe podłączonych blaszek i mam wrażenie że grzeje słabiej niż to z prawej (po telefonie do ASO okazało się że ten sam wkład kosztuje już 164zł !! ). Nie sprawdzałem na lusterku zamarzniętym ani na mokrym tylko "ręcznie" po 10 minutach od włączenia dotykałem na zmianę lusterek.

W związku z tym mam pytanie jakie zamienniki stosujecie i jak się sprawują ?

Załączam zdjęcie starego, przepalonego wkładu kupionego w IC i opakowanie z nowego, które założyłem.

post-25616-0-01603700-1326227016_thumb.jpg

post-25616-0-88005900-1326227029_thumb.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem.

Ja mam zamiennik z za 49,90 (http://allegro.pl/megane-ii-scenic-clio-ogrzewany-asferyczny-wklad-i2047311661.html) i lipa straszna. Prawe już dawno suche a lewe ledwo dyszy…

Co do wyjmowania wkładu. U mnie bez problemu, używam zakrzywionego kawałka metalu szerokości ok. 2cm. Jeszcze mi nic nigdy nie pękło a trochę się na wyjmowałem wkładów.

Najlepiej sprawdzić co nie działa poprzez zamianę wkładów lewy/prawy (o ile jeden z nich działa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam najprawdopodobniej takie samo lusterko i jest dokładnie tak jak mówisz.

O ile para wodna jest usuwana to nie wiem czy to lusterko jest w stanie wysuszyć krople wody.

Spadnie temperatura albo deszcz to sprawdzę jak to działa w praktyce :-)

Ps.Jedyne co można zrobić z tym wkładem to przeprowadzić "lekki tunning" :) poprzez wymianę przewodów na grubsze i wtedy popłynie większy prąd i będzie grzało mocniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzez wymianę przewodów na grubsze i wtedy popłynie większy prąd i będzie grzało mocniej

Większy prąd nie popłynie nawet jak sobie założysz przewody 10mm2. O prądzie jaki płynie przez lusterko decyduje moc maty grzejnej lusterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się za bardzo na elektryce więc jeśli moja dedukcja będzie zła to mnie popraw :-)

We wcześniejszym poście zamieściłem zdjęcie uszkodzonego wkładu (gumę na środku sam przerwałem) ze złączem przynitowanym do ścieżek grzewczych. W nowym połączenie jest poprzez cienkie przewody. Czy jeśli szerokość ścieżki w jednym i drugim wkładzie jest taka sama to nie znaczy, że tak samo będzie się nagrzewało jeśli podamy prąd takim samym połączeniem ?

Jak można zmienić moc maty grzewczej ? Bo poza samymi ścieżkami przecież chyba nic tam nie ma a same świeżki działają jak opornik.

Mam rację czy plotę głupoty ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mata grzewcza to nic innego jak opornik zamieniający prąd płynący przez niego w ciepło. Ext prądu nie podje się, podaje się napięcie. Prąd jest skutkiem podania napięcia na matę grzejną. Można bardzo łatwo go obliczyć ze wzoru P=U*I gdzie P-moc U- napięcie I-natężenie prądu. A po przekształceniu wzoru mamy I=P/U . I jeżeli jedna i druga twoja mata ma tą samą moc to prąd będzie taki sam nie zależnie od sposobu mocowania wtyczki maty.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!