Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przejście z M1PH2 na M2


phpion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

powoli przymierzam się (rozeznaję rynek) do zmiany samochodu. Aktualnie mam Megankę 1 (po liftingu) z rocznika 2003 (AIR). Nie sprawia żadnych problemów, ale nie chciałbym przegapić momentu jej sprzedaży by nie dokładać majątku do nowego auta.

 

Ok, w czym rzecz. Ujmę to tak: z aktualnej Megi jestem bardzo zadowolony. W zasadzie tylko leję i jeżdżę. Spalanie (jazda w 90% w po mieście na krótkim odcinku) to okolice 7.5 litra. Przez okres użytkowania (2,5 roku) naprawiłem jedynie klimatyzację (przegnite rurki), wymieniłem tarcze hamulcowe, czujnik położenia wału, akumulator i antenę bo ją urwałem podczas próby odkręcenia :) Tak więc z technicznego punktu widzenia - super.

 

Przymierzam się zatem do przejścia na nowszy model Meganki (aczkolwiek... wczoraj oglądaliśmy z żoną "Fanów 4 kółek" i żona zakochała się w Saabie 9-3 :)). Z racji charakterystyki użytkowania interesują mnie modele benzynowe - 1.6 albo (szaleństwo!) 2.0. Porównując jednak wyniki spalania:

http://www.autocentrum.pl/spalanie/renault/megane/i/silnik-benzynowy-1.6-i-16v-107km-1999-2003/ <- M1

http://www.autocentrum.pl/spalanie/renault/megane/ii/silnik-benzynowy-1.6-i-16v-112km-2002-2011/ <- M2 1.6

http://www.autocentrum.pl/spalanie/renault/megane/ii/silnik-benzynowy-2.0-i-16v-134km-2002-2011/ <- M2 2.0

te 9 litrów jednak trochę straszy. Jestem zatem jak w reklamie Tepsy - z jednej strony serce (2.0), z drugiej rozum (1.6). Pytanie zatem: czy Waszym zdaniem frajda z jazdy (czasem lubię szybciej wystartować :)) wersji 2.0 zrekompensuje wyższe koszty eksploatacji?

 

Druga kwestia - ceny części. Naczytałem się nieco i z tego co się dowiedziałem to są one dość drogie, a i często brakuje zamienników. Czy tak faktycznie jest? Czy ceny części faktycznie mogą zrujnować kieszeń? Nie chciałbym wdepnąć w sytuację, w której muszę dokładać tysiaki tylko po to by móc jeździć. Jak ma się awaryjność w stosunku do M1PH2 i jak wygląda porównanie cen części zamiennych?

 

:)

 

Z góry dzięki za info,

pion

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zatem: czy Waszym zdaniem frajda z jazdy (czasem lubię szybciej wystartować :)) wersji 2.0 zrekompensuje wyższe koszty eksploatacji?

Ja bym brał 2.0 i oszczędnie jeździł, a zawsze w razie potrzeby jest czym przycisnąć. Poza tym, w 1.6 jest słynne koło zmiennych faz rozrzadu, które czasami lubi się zużyć. 2.0 F4R to dobry silnik, mocny, ekonomiczny i bezproblemowy w obsłudze.

Ja też się powoli przymierzam do zmiany meganki I, ale w pierwszej kolejności biorę pod uwagę Lagunę II po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dokładnie przed takim samym dylematem stałem. Jestem szczęśliwym posiadaczem MI phII 1.4 16V. Z samochodu byłem zadowolony, chociaż przy pełnym załadowaniu, na trasie, gdzie jest jeden pas w jednym kierunku wyprzedzanie było często męczące.

Najpierw stwierdziłem, że 2.0 będzie dobrym rozwiązaniem. Później przestraszyłem się koła dwu-masowego i ceny jego wymiany. Stwierdziłem, że aż taka moc mi nie jest potrzebna. Jednak wybór samochodów był mały. Trafiłem 2.0 po pełnym serwisie i przyszły koszt wymiany koła dwu-masowego sobie wkalkulowałem w przyjemność jazdy :)

a bym brał 2.0 i oszczędnie jeździł, a zawsze w razie potrzeby jest czym przycisnąć.

też wychodzę z tego założenia - jednak jeżeli wolisz ekonomikę to lepsze efekty osiągniesz w 1.6, a w razie potrzeby zawsze możesz pociągnąć mocniej na obrotach.

w pierwszej kolejności biorę pod uwagę Lagunę II po lifcie

:) ja też polowałem na lagunę, ale nie udało mi się... Edytowane przez kawapromyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór pomiędzy 1.6 a 2.0 jest bardzo indywidualny, prawie tak jak pomiędzy dieslem a benzyną (chociaż tutaj można się pokusić o pewne uogólnienia). Każdy powinien sam przetestować obydwa rodzaje i zdecydować. Spalanie zależy w dużej mierze od stylu jazdy, nie tylko od silnika. Poza tym jeden powie że warto zapłacić za wyższą moc okupioną wyższym spalaniem, inny powie że nie - kwestia zasobności portfela :)

Dla jednego przyspieszenie 1.6 w zupełności wystarczy (ja osobiście mam takie odczucia), dla innego 2.0 będzie za słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. No a jak wygląda kwestia awaryjności oraz kosztów serwisowania? Jak wyglądają ceny części zamiennych, czy faktycznie ciężko o zamienniki? Słyszałem nieco negatywnych opinii na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!