Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto zdechło


rav_lcj

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

mam następujący problem:

auto mi zdechło, odmówiło posłuszeństwa.....od pewnego czasu zauważyłem jakby głośniejszą pracę silniki, pojawił sie na chwilkę komunikat Batterienladen defekt ( usterka ładowania akumulatora z polskiego na nasze),ale zaraz zgasła, tego samego dnia pojawił się ten komunikat na dłuższą chwilę razem z ikonka service i dźwiękiem. Podjechałem do mechaniora , żeby posłuchał tego dźwięku silnika,ale o dziwo normalnie pracował. Pojechałem do domu zgasiłem silnik i chciałem jeszcze gdzieś podskoczyć i dupa.....rozrusznik zakręcił chwilę , a później osłabł. Naciskając start słychać tylko jak uruchamiają się elektryczne podzespoły, można zaciągnąć i spuścić ręczny, centralny działa bez problemu, oświetlenie tez. Zresetował się licznik....sprawdzałem miernikiem aku, napięcie podaje 12 V , przez bezpieczniki na aku też, więc chyba jest ok (bo pierwsze podejrzenie padło na aku). Moje pytanie jak go uruchomić,żeby do serwisu jakiegoś podjechać - na popych? Próbowałem od aku w innym aucie (benzynowym) , ale nawet nie drygnęło. Jakieś pomysły. Na marginesie dodam , że mój sennik ma 180000 przebiegu.....

 

pozdro

rav_lcj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno co mi przychodzi do głowy po tym opisie to sprawdzenie stanu połączenia silnika z masą auta. Chyba powinna tam być splotka miedziana.

To moim zdaniem jedyny element, poza klemami akumulatora, który uczestniczy zarówno w ładowaniu akumulatora, jak i podaniu prądu do rozrusznika. Klemy i kable wykluczam skoro aku. podmieniałeś.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klemy i kable wykluczam skoro aku. podmieniałeś.

akumulatora nei podmieniałem, ino sprawdzałem miernikiem...ale tak na logike jakby pradu nei było to by chyba centralny nie dzialal, oswietlenie itd.

bdw: a gdzie ta mase znajde?

 

rav_lcj

Edytowane przez rav_lcj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj jest gdzieś na dole komory silnika, podłączona do karoserii. Płaska splotka miedziana, lub coś podobnego. Być musi ponieważ silnik jest zawieszony na poduszkach gumowych, a ta guma prądu raczej nie przewodzi. Plus z alternatora czy do rozrusznika idzie po kablach, minus po masie, czyli musi być połączenie pomiędzy silnikiem i karoserią, skąd jest minus na aku. podłączony.

Skoro nie zdejmowałeś klem z aku. to nie można wykluczyć, że tam są jakieś problemy i świeci komunikat o braku ładowania, (słaby styk, zaśniedzenia) a to, że działa elektronika wcale nie jest gwarancją, że zakręci rozrusznik.

Akumulator jest słaby, o czym świadczy wyzerowanie liczników w czasie próby odpalenia.

Z opisu wynika także, że drugi aku. z benzyniaka podłączałeś po kablach. Pytanie czy to zrobiłeś poprawnie???

Nawet pożyczając prąd z podobnej wielkości aku. należy mieć włączony silnik w aucie dawcy i to na podwyższonych obrotach, oraz nie robić tego zaraz po podłączeniu kabli ale chwilę zaczekać, aż aku. biorcy lekko się podładuje.

Należałoby tu jeszcze wspomnieć o odpowiednim przekroju kabli do takiego przyłączenia. Dla Twojego silnika to optymalnie 400A, a minimum 200A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko od siebie dodam że koledzy wyżej na 95% mają rację , pewnikiem aku się pogniewał i juz nie będzie współpracował. To że jest na nim jakies napięcie nie gwarantuje że ma power. Przerabialem to w Trabancie, Nubirze i Megance zeszłej zimy. Napięcie było siły brak tylko elektromagnes w rozruszniku miało siłe ruszyć i to było na tyle. Jak masz gdzieś możliwośc to wstaw aku od innego auta i zobacz czy pokręci. Jak zakręci ( a powinien ) to wtedy zobacz miernikiem czy ładuje tyle ile trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wynika także, że drugi aku. z benzyniaka podłączałeś po kablach. Pytanie czy to zrobiłeś poprawnie???

Nawet pożyczając prąd z podobnej wielkości aku. należy mieć włączony silnik w aucie dawcy i to na podwyższonych obrotach, oraz nie robić tego zaraz po podłączeniu kabli ale chwilę zaczekać, aż aku. biorcy lekko się podładuje.

Należałoby tu jeszcze wspomnieć o odpowiednim przekroju kabli do takiego przyłączenia. Dla Twojego silnika to optymalnie 400A, a minimum 200A

Chyba poprawnie...auto było uruchomione. Ale generalnie mi namieszaliście z tym aku... pomyslalem,ze jak napiecie jest to wszytsko ok, a tu moze rzecziwiście być wina po stronie baterii

 

rav_lcj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naładuj akumulator i będziesz wiedział co i jak. Jak odpali to może jeszcze coś z niego będzie. Jeżeli nie to nowy trzeba będzie zafundować scenikowi pod choinkę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie na 99% akumulator. Rav_lcj nigdzie nie pisze, że podłączał przez kable - tylko że porównał napięcie :) z innym. Akumultor jeszcze ma napięcie, ale już nie ma pojemności (nie ma w nim energi zgromadzonej). Możesz zapalić na kable z innego samochodu. Wszystkie opisane efekty miałem identyczne jak padł mi akumulator. To, że działa centralny zamek itp nic nie oznacza. Te odbiorniki to mały pikuś przy zapotrzebowaniu na energię dla rozruchu. Zobacz jak gruby kabel idzie do rozrusznika, teraz sobie wyobraź jaki amperarz idzie takim kablem.

Mi padł ostatnio pod samym garażem. Wymieniałem wahacze i przy tej robocie kilka razy go w garażu zapalałem żeby pokręcił kołami. POtem ładnie wyjechałem z garażu, zgasiłem, wprowadziłem do garażu samochód teścią, wsiadam do swojego i... pupa blada. Akumulator siadł. Myślałem, że oszaleję bo to było 2 w nocy. Nic, wyprowadziłem opla teścia, podłączyłem kablami i zapaliłem. Potem trochę pojeździłem, żeby się podładował i planuję wymianę aku. Nie chcę czekac na drugi taki przypadek najczęściej w najmniej oczekiwanym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie jak go uruchomić,żeby do serwisu jakiegoś podjechać - na popych? Próbowałem od aku w innym aucie (benzynowym) , ale nawet nie drygnęło.

To z 1 posta raczej wskazuje, że była próba rozruchu przez kable z innego auta.

W 6 poście też niejako jest to potwierdzone.

No ale "polska języka to trudna języka" każde niedomówienie można różnie interpretować. To zależy od tego, ile się wyczyta pomiędzy wierszami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od tego, ile się wyczyta pomiędzy wierszami

No właśnie ...analizując całą sytuację myślę, że powodem tego wszystkiego może byc uszkodzony alternator....wcześniej był komunikat ...brak ładowania, pociągnięcie prądu i dupa...pewnie aku tak jak tu zostało powiedziane do dupy teraz jest, czyz nie? W każdym bądź razie dzisiaj do fachowców odwoże sennika, a o wynikach śledztwa oczywiście poinformuję.....

 

dzieki

 

rav_lcj

 

PS: Do ile km tak wytrzymują te sceniki? 180000 km to chyba duże , nie? Niedawno mechanik powiedział mi , że teraz zaczną się poważne naprawy...po przyjeździe od niego zdechł mi

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem styczność ze SII o przebiegu ponad 500 000km i to na gazie. Jeździł bez zarzutu. Oczywiście przeszedł wszystkie nasze ustaerki: padający nadmuch, silnik obiegu zamkniętego, przyciski od HF, spadające szyby i padnięty prędkościomierz, padnięte łożyska w ramieniu wycieraczki.

Mój ma już prawie 230 000 i chyba będę nim jeździł do 300 000. Chciałem w przyszłym roku pojechać do krzyżaków na zakupy, ale przy tym kursie euro nie spieszy mi się. A scenic wciąż dla mnie jest taki "świerzy", nawet nie wiem kiedy te 3 lata przeleciały. Ale uczciwie muszę napisać, że w tym roku z większych wydatków:

- wymiana sprzęgła 1450pln - padł hydrualiczny wysprzęglik, sprzęgło było zrobione przy okazji profilaktycznie przy jednym ściaganiu skrzyni ze względu na przebieg (marzec 2011) - warsztat

- wymiana amortyzatorów przód, tył, łączników stabilizatora - 1500pln (sierpień 2011) - sam robiłem

- regenracja ksenonów - 300pln (sierpień 2011)

- wymiana kopletnych wahaczy i oleju w skrzyni biegów 600pln (grudzień 2011) - sam robiłem

- dzisiaj moduł dmuchawy - 190pln - sam wymieniałem

- i wg. mnie padło mi chyba koło dwumasowe - choć niedawne się tutaj chwaliłem, że w beznynowych rzadko się psuje. No OK. Moje się nie zepsuło, a zużyło. Na allegro widziałem po 1760pln, plus wymiana na warsztacie liczę 400-500pln - ale jeszcze swoją diagnozę muszę potwierdzić w zaprzyjaźnionym warsztacie. Może to tylko poduszka pod silnikiem?

Jak to zsumować można się przestraszyć - ale i tak kocham mojego sceniczka :)))

I jak go sprzedawać jak tyle się w niego włożyło.... serca ;-)

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!