Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane II 1.4 16V - spalanie gazu LPG


hendrix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dwa tygodnie temu zainstalowałem do mojej Meganki II 1.4 16V instalację LPG firmy KME.

Jestem z niej zadowolony - fajnie się przełącza z benzyny na gaz, bez najmniejszych szarpnięć.

Jednak mam pytanie. Po pierwsze - czy wskazania komputera pokładowego na temat spalanie odnoszą się teraz do spalania gazu?

Po drugie - ile gazu palą wasze Meganki II - u mnie jeśli jeżdżę tylko po mieście - 12L/100km, w trasie - 9,5L/100km (jadąc 110km/h z 2 osobami) lub 8L/100 (przy jeździe 80 km/h). Interesują mnie bardzo wasze opinie. Wcześniejsze tematy nie wyczerpały wątku wg mnie. Nie wiem czy nie powinienem zgłosić się do warsztatu, gdzie zakładali mi tą instalację w celu ponownego wyregulowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - czy wskazania komputera pokładowego na temat spalanie odnoszą się teraz do spalania gazu?

Pokazuje spalanie takie jaby silnik chodził na benzynie. Komp pokładowy nie wie,że jest oszukiwany.

Po drugie - ile gazu palą wasze Meganki II - u mnie jeśli jeżdżę tylko po mieście - 12L/100km, w trasie - 9,5L/100km (jadąc 110km/h z 2 osobami) lub 8L/100 (przy jeździe 80 km/h). Interesują mnie bardzo wasze opinie.

Powinieneś mieć podobne dane jak jeździłeś na benzynie i porównaj z nimi - jeżeli wychodzi 18-20% więcej to tylko się się cieszyć i jeździć dalej. Mniejsze wartości nie są wskazane ze względu na zdrowie silnika i tych parę groszy teraz zaoszczędzonych czkawką może się odbić przy wcześniejszym nieprzewidywanym remoncie. U mnie jazda na gazie jest to 50-60% kosztów jazdy na benzynie (w zależności od widełek cen gaz/benzyna), więc nie wiem czy warto się szczypać o ten ewentualny, wątpliwy 1% mniej. Ale to Twoja decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie powinienem zgłosić się do warsztatu, gdzie zakładali mi tą instalację w celu ponownego wyregulowania.

Po przejechaniu ~1000 km trzeba sprawdzić, wyregulować nową instalację. Instalacja jest na gwarancji więc podjedz i niech sprawdzą czy wszystko w porządku.

Powinieneś mieć podobne dane jak jeździłeś na benzynie i porównaj z nimi - jeżeli wychodzi 18-20% więcej to tylko się się cieszyć i jeździć dalej.

dokładnie tak. Odchylenia na mniej lub więcej są niewskazane.

Co do spalania, to temat rzeka :) Ja przez pewnie czas jeździłem sugerując się spalaniem chwilowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim wypadku można ustawić tak instalacje że komputer megany będzie pokazywał zużycie Pb. U mnie okolice 8.5 przy spokojnej jeździe oraz w 10 miesci się w mieście. Jeśli chcesz naprawdę sprawdzić ile auto Ci pali to zatankuj gaz na tej samej stacji 2x (kasując licznik) ustawiając auto w takim samym położeniu (może to byc śmieszne i ktoś może mnie pogonić za to ustawianie auta)sprawdzisz wtedy ile Ci pali wtedy napiszesz nam czego się dowiedziałeś z obliczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz naprawdę sprawdzić ile auto Ci pali to zatankuj gaz na tej samej stacji 2x (kasując licznik) ustawiając auto w takim samym położeniu

To nie jest benzyna, gdzie można tankować pod korek i na tej podstawie obliczać spalanie. Takie wyliczanie jak kolega proponuje jest obarczone dużym błędem przypadkowym, wynikającym z przypadkowego momentu wybijania przez pływak. Wynika to z turbulencji (falowania powierzchni gazu) podczas tankowania. Według mnie miarodajne jest policzenie spalania (ale to już jest raczej tryb mieszany) z 5-6 tankowań, policzony jako iloraz sumy zatankowanego gazu przez przebyty w tym czasie dystans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim wypadku można ustawić tak instalacje że komputer megany będzie pokazywał zużycie Pb

adbaca - możesz rozwinąć myśl.

wynikającym z przypadkowego momentu wybijania przez pływak.

gimak nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie różnice w ilości gazu jaką mogę nalać do pustego zbiornika to + - 0,5L. Stąd wnioskuję, że "mój pływak" odbija powtarzalnie. Przy ilości zatankowanego gazu czterdzieści kilka L daje to błąd pomiaru spalania na poziomie 2-3%, oczywiście im więcej tankowań tym dokładniejsze pomiary. Edytowane przez kawapromyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimak nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie różnice w ilości gazu jaką mogę nalać do pustego zbiornika to + - 0,5L. Stąd wnioskuję, że "mój pływak" odbija powtarzalnie. Przy ilości zatankowanego gazu czterdzieści kilka L daje to błąd pomiaru spalania na poziomie 2-3%, oczywiście im więcej tankowań tym dokładniejsze pomiary.

Moment wybicia pływaka zależy od położenia samochodu w stosunku do poziomu (to przy tankowaniu na tej samej stacji i tym samym dystrybutorze jest raczej powtarzalne), ale również od falowania powierzchni gazu w zbiorniku wywołanym tankowaniem gazu, a to jest już raczej <random> losowe, a więc przypadkowe. Jak kolega ma takie szczeście, ze u kolegi jest to powtarzalne, to tylko się cieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kawapromyk w moim przypadku jeśli ustawie w tech-u mnoznik 1.10 dobrze zbiorę mapy na PB to to co pokazuje mi komuter dokładnie mówiąc średnie spalanie jest takie samo u mnie jak spalanie autentyczne LPG. Zauważyłem taką prawidłowość że jeśli ustawiam mnożnik gazu jest niższy wtedy komputer pokazuje wiecej PB niz faktyczne spalanie LPG w drugim wypadku jeśli ustawie że więcej daje jej LPG wtedy komputer mnie pokazuje PB. Tą są dane jakie wytestowałem na moim przykładzie i instalacji na sterowniku TECH

 

Odnośnie tankowania staram sie zawsze tankować n atej samej stacji i tak samo ustawiać auto nie wiem czy to coś pomaga w prawidłowym ustalaniu ile auto pali.

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adbaca Według mnie, jeżeli masz ustawiony za niski mnożnik, to w niektórych sytuacjach silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance.

Też chciałem mieć u siebie takie ustawienia, aby komputer samochodu wskazywał prawidłowe zużycie gazu, ale w końcu od tego odszedłem. Zapoznaj się z tym:

http://lpg-forum.pl/czy-komp-pokladowy-pokazuje-spalanie-lpg-t17593.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zależny mi aż tak bardzo na tym aby pokazywał komputer mi prawdziwe spalanie LPG. Obecnie przy spokojnej jeździe średnie pokazuje 6.8l i to jest tylko trasa do pracy i spowrotem 40km w te i w 40km do domu. Ważne dla mnie żeby silnik nie cierpiał ale też przy spokojnej jeździe 1.6 16v nie powinno moim zdaniem palić więcej LPG niż 8.5l. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie. Wiecej info o walce mojej z ustawieniem LPG w linku poniżej:

http://lpg-forum.pl/megan-ii-tech-adbaca-t16877.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!