Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przygasanie świateł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich.

To mój pierwszy post także bardzo proszę o wyrozumiałość. Mam dwa problemy a zarazem pytanka.

 

1. Mam taki problem a mianowicie jakiś czas temu chciałem odświeżyć swoją klimatyzację w mojej Meganeczce specyfikiem który kupiłem na stacji benzynowej. Zaleceniem było uruchomienie klimatyzacji na maxa i włączenie wewnętrznego obiegu. Zrobiłem tak jak było napisane i niestety usłyszałem dźwięk tak jakby sie coś przytkało i po paru sekundach poszedł dymek z wyloty pod szyba z wentylatorka. Pojechałem do elektromechanika rozebrał to wszystko i okazało się że to szczotki powycierane powymieniał i wszystko gra ALE!!! i tu jest właśnie problem. Teraz po odpaleniu samochodu słyszę dźwięk tak jakby się coś włączało i za 2 sek wyłączało . Próbowałem znaleźć przyczynę i jedyne co udało mi się ustalić to to że gdy słyszę ten dźwięk wentylator traci minimalnie moc i przygasają światła. Najdziwniejsze jest dla mnie to że przez 10 min jeżdżenia samochodem problem ten występuje ok 10 razy w odstępie czasami paru sekund a czasem paru minut. Nie wpływa to zbytnio na jazdę ale jest to strasznie irytujące i denerwujące. Aha i najlepsze jest to że jak pojezdżę powiedzmy dłużej niż 20 minut problem ustaje, ale po zgaszeniu silnika i odpaleniu po paru minutach jest to samo. Bardzo proszę o jakieś propozycje do zlikwidowania tej usterki

 

2. Drugi problem był poruszany nie raz ale chcę się tylko upewnić czy to co mi powiedział mechanik to prawda. Chodzi mi o palącą się kontrolkę service i poduszkę. Wiele osób pisze że to wina kostek pod siedzeniami, żeby poruszać kabelkami. U mnie akurat nic nie pomaga. Boję sie odczepić całkiem te kostki w pasach czy pod siedzeniami żeby mi nie wybuchła poduszka albo coś :) Wkurzyłem sie i pojechałem w końcu do mechanika, który podłączył swój magiczny komputerek i powiedział że problem tkwi nie w podłączeniach pod siedzeniami tylko w kierownicy. Moje pytanie brzmi czy jest to możliwe, a jeśli tak to czy chodzi o tą taśmę w kierownicy o której większość osób pisze. Zaznaczę że jak kupiłem samochód problemu nie było dopiero po pierwszym generalnym sprzataniu tj odsuwaniem siedzeń itp problem się pojawił. Ale z drugiej strony w kierownicy miałem tez dźwięk jak ją przekręcałem jakby był w niej piasek albo o coś ocierała.

 

Mam nadzieję że niepopełniłem żadnego błedu w tworzeniu tego posta. Bardzo prosze o jakieś podpowiedzi co do rozwiązania w/w problemów. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 2. Jak słyszałeś szuranie to prawdopodobnie padł Ci zwijacz. Mogłeś też przez przypadek poruszyć czujnik położenia fotela kierowcy, mocowany do szyny fotela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleceniem było uruchomienie klimatyzacji na maxa i włączenie wewnętrznego obiegu.

I pewnie też napsikanie tego dziadostwa w kratki wylotów powietrza :)

Toś zaoszczędził :)

Jeśli napsikałeś w kratki to mogłeś coś zalać i teraz problem.

Na forum już byłą taka tematyka poruszana po "fachowym" zastosowaniu różnych specyfików do odgrzybiania - przeglądnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę przedrzeźniał przedmówcy swego.

 

 

akurat nie bo to polega na wlaczeniu dozownika za tylnym siedzeniem i odczekac 10 min przy wlaczonym silniku takze uzycie tego preparatu nie mialo nic do usterki.

 

Dodano: 04 sty 2012 - 09:54

ad 2. Jak słyszałeś szuranie to prawdopodobnie padł Ci zwijacz. Mogłeś też przez przypadek poruszyć czujnik położenia fotela kierowcy, mocowany do szyny fotela.

 

a wiesz gdzie ten czujnik sie znajduje?? jesli pod siedzeniem to ciezko bedzie si edostac bo wszystko jest wykladzina przykryte. W stykach w pasach sprawdzalem dociskalem i nic tam nie widze. A jesli chodzi o zwijacz to pewnie koszta co??

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia i 5.13 - cytowanie

 

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiesz gdzie ten czujnik sie znajduje??

odpowiedź była wcześniej niż pytanie:

Mogłeś też przez przypadek poruszyć czujnik położenia fotela kierowcy, mocowany do szyny fotela.

 

A jesli chodzi o zwijacz to pewnie koszta co??

poczytaj na forum, sa osoby, które to naprawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

 

nagrzewnica o tym nie myslalem hmm, jesli chodzi o dźwięk to jest podobny do wlaczenia sie tylnych wycieraczek. Spróbuje coś znależć o tej nagrzewnicy na forum. mnie sie wydaje ze poprostu cos za duzo mocy potrzebuje skoro przygasaja swiatla i lekko spowalnia dmuchawa. Ogolnie wiem ze ciezko bylo mu sie dostac do tego wentylatora. Z tego co mi mowil ten mechanik to jak go wkladal na miejsce to przestawal dzialac , wyciagal z powrotem i dzialal i wkoncu moze cos namieszal. Nie wiem :)

 

Kolego zaycefck, przeczytaj ponownie regulamin, który zaakceptowałeś przy rejestracji.

Nie cytujemy całego posta jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.

Używaj polskich znaków diaktrycznych.

Nie nadużywaj enterów, one w niczym nie pomagają a rozciągają niepotrzebnie temat.

 

Dodano: 05 sty 2012 - 07:49

Dobra już wiem jeśli chodzi o pkt1 to nie jest żadna usterka to nagrzewnica elektryczna tak działa. Jak zmniejszyłem temp AC do 15 to sie nie włącza i cyka. Z tego co wyczytałem tu na forum silnik musi nabrac temp 60 stopni , do tego czasu nagrzewnica się włącza. Dlatego w lato problemu nie występował bo jakby nie było silnik non stop ciepły. Co do 2pkt podjade do mechanika i niech rozkręci tą kierownicę pewnie to ta taśma. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. I przepraszam adminów za błędy. Pozdro i zamykam temat.

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!