Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Mazdy, Prosze o pomoc :)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Potrzebuje drugiego samochodu dla żony, mój obecny to Megane Scenic 97' sprawuje się idealnie nie zamieniłbym go na inny jak narazie. Mojej żonie bardzo spodobała się Mazda 323f, więc zaczeliśmy szukać lecz okazało się że nie jest to łatwą sprawą, bardzo spodobał mi się ten egzemplarz : http://otomoto.pl/mazda-323f-diesel-klima-ladne-alufelgi-C20980476.html

Bardzo proszę o ocenę bo już zgłupiałem w tym temacie :) Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki przebieg, to auto miało 100 tyś km temu.

Zorientuj się ile kosztuje wymiana rozrządu z hydronapinaczem i regeneracja pompy.

Jak Mazda to benzyna i dokładne sprawdzenie podwozia, czy nie jest skorodowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier ma taką mazdę z takim silnikiem. Dopóki silnik był w dobrym stanie, to był jedyny plus tego auta, poza tym kiepska jakość wnętrza, zawieszenie takie sobie. Teraz auto nie ma mocy, dużo pali, głośne jak ursus c360. Dużym plusem jest to, że auto jest bardzo pakowne, po położeniu oparcia kanapy można bardzo dużo zmieścić. Ja bym tego nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za wszelkie posty. Bo ta mazda okazała się trefna. Mam do wydania ok. 10 tyś zł jakie auto polecilibyście mi za to kwotę ;D Czy Renault laguna to dobry wybór?? Proszę o podpowiedź oraz propozycje :) Z góry bardzo dziękuje :)

Edytowane przez mati681
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lagunę II odpuść, za tą kwotę kupisz auto z początku produkcji.

Szukaj ładnej Meganki I phII, a jak wielkość Laguny nie przeszkadza to Lagunę I phII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sentyment do peugeotów, renówek i fordów. Citroeny omijam choć jak trafia się ciekawy model to zawieszam oko.

Co do twoich wyborów. Patrz na silnik i zawieszenie. Czy jeszcze dycha, fajnie jak za takie pieniążki trafisz coś z "bajerami". Lepiej jak masz elektryczne szyby, super jak będzie klima, ale to nie jest warunek. Z mojego doświadczenia warto zerknąć co się dzieje z amorkami, wydechem i blachami przy progach i w okolicy nadkoli. Oczywiście turbina.To taka uwaga dotycząca każdego auta. Np fordy są znane z rdzewiejących nadkoli, ale...to nie jest problem gdy naprawisz u dobrego fachowca. Wujaszek zrobił w swoim fordzie ładne lata temu i zero rdy. Raz a dobrze. Po zakupie polecam konserwacje . Teraz to raczej niemożliwe bo zima, ale drobne konserwacje można przeprowadzić a na wiosnę zrobić porządne olejowanie spodu. To naprawde kosztuje grosze i nie jest tak że inwestujesz w auto. To nie jest inwestycja jeśli wydasz pare złotych na olej i troszkę farby. Jak chcesz prawie za darmo to wystarczy kanał i własne dłonie. :) Chyba, ze sprzedajesz auto na wiosne, no to nie ma sensu...

Z fordzików dobry wybór za małe pieniadze to zadbany escorcik(cóż będzie ciężko), łatwiej o nowszego focusa. Raczej hatchback ponieważ kombik to cieżar i gdyby był zardzewiały to potrafi się złamać w kolicach tylnej osi. To także uwaga co do innych starszych i wysłużonych aut. Jak ktos systematycznie dbał o auto to oczywiście nie ma problemu.

Fajnym wyborem jest peugeot 405 czy 406 albo mniejsze modele ale nie pamietam numeru. Solidne za pare groszy.

Znajomy miał corolle z któregoś tam roku, początku lat 90-tych. Chwalił że mało paliła. Zmienił na podobne auto w nowszym roczniku

Nie patrz na to czy auto było malowane. Tzn patrz ale wiadomo, ze auto ma lata i mogły się zdarzyć drobne wypadki(pomijam spotkania z przystankiem)

Uważaj na kierownicę. Teraz jest moda ma lakierowanie starej, wytartej albo wymianę na nową. Omijać śmierdzące plakiem i innymi syfami. Nadmiar wosku powinien wzbudzić twoje zainteresowanie. Kolega kupił takie auto. Minęło kilka tygodni a na aucie same rysy. Patrzył i płakał.

Sprawdzaj chodniczki przy drzwiach i klapie. Jak leci woda to może być mokre choć i to można naprawić, ale lepiej wiedzieć, gdzie mamy strumień :)

 

Mazda. Hm...Jeździłem 626 z 2000 któregoś roku. Firmowe auto, ale sprawowało się dobrze. Kombik na dislu. Szybkie, zwrotne jak na kombi, ale do miasta zbyt duże. Równie wielkie a może większe to laguna kombi. Nawet myślałem o takim, ale hatchack jest wystarczajacy.

Kwestia kto, co i do czego potrzebuje. Jak dla żony to pewnie mniejsze, ale z obserwacji widzę, że panie są chętne na jazdę olbrzymami. Rozumiem, ze duże jest bezpieczniejsze, ale wielkie kombiki, suvy do miasta to jednak pułapka. Wiadomo jak jest z miejscami parkingowymi. Z drugiej strony kobiety w malutkim aucie typu np fiat 500 to przesada. To auto nadaje się na drobne podjazdy, ale nie w miejski wir. Tak czy inaczej każdy wybiera to co mu pasuje i na co go stać.Pozdro

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z jakiegoś szczególnego powodu szukasz diesla? Tym bardziej, że za "dyche" to będzie auto już dośc mocno zużyte i może wymagać drogich napraw. Ja bym szukał np. clio albo megane 1.4 16v benzynka ... albo corsa, astra, focus.

Edytowane przez Maks79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!