Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ja mu w gaz, a on zgasł...


Gość MATEJO1990

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MATEJO1990

Witam

Zwracam się do was z dość pilnym i poważnym problemem. Moja Megi I ph II dzisiejszego poranka nie zalicza do udanych.

Poszedłem na parking, zastanawiałem się czy po mroźnej nocy odpali, ale ku memu zdziwieniu zakręciła od razu.

Wyjechałem z parkingu, jakieś 100m, wjechałem na drogę miejską z bram osiedla i po 20-30 m kiedy wrzucałem dwójkę, coś się dziwnego stało, na desce wyświetlił mi się akumulator + -, stop .. auto dotoczyło się jeszcze z 80 metrów i zatrzymało się. Próbowałem zakręcić, ale niestety, mogiła.. Pierwsza myśl, coś z aku, więc szybko po kumpla z kablami, przyjechał, ale niestety, dalej lipa .. no i co teraz.. Megi stoi jako obiekt do podziwiania, ale pożytku z niej brak..

Moje podejrzenia to alternator albo rozrusznik, ale ciężko powiedzieć, może wy pomożecie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro za pomocą kabli rozruchowych nie zapaliła to raczej szukać przyczyny trzeba gdzie indziej ,możliwości jest wiele ,blokuje immo,czujnik położenia wału brudny ,albo uszkodzony .Musiałbyś sprawdzić czy jest iskra na świecy,ale z tym w ph II jest trochę roboty bo dostęp juznie taki jak w przedliftowej wersji .Przekażnik pompy paliwa słychać ? Trzeba sprawdzić czy paliwo wogóle dochodzi ,trudno tu wróżyć,jest trochę rzeczy do sprawdzenia,nikt raczej nie trafi odrazu i nie powie co tak naprawdę padło .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem zakręcić, ale niestety, mogiła..

...

Moje podejrzenia to alternator albo rozrusznik

 

Jesli nie kręci a tak wychodzi z cytowania powyżej, to moze walnal pasek rozrządu i się silnik rozsypał?

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAska rozrządu nie da się zobaczeć tak prosto. To co widzisz to pasek napędu osprzętu silnika (alternatora, wspomagania i klimatyzacji jeśli takowa jest).

Nic nie wymyslimy, mechamik musi obczaić. Daj znać co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego zdarza się przez nichlujną wymianę napędu rorządu. Potencjalne przyczyny:

 

1. nie zastosowano nowej śruby do mocowania koła pasowego wału korbowego lub/i brak jej dokręcenia odpowienim momentem, co spowodowało przesunięcie koła zębatego;

2. nie wymieniono napinacza lub napinacz został nieprawidłowo naciągnięty;

3. pożałowano pieniędzy na nową pompę wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy skoro jest w książce serwisowej (tak zakładam) wpis, że 30k km temu (przy Twoich 120k km) został zrobiony rozrząd to czy nie masz przypadkiem możliwości aby domagać się zwrotu kosztów naprawy bo wkońcu aso udziela gwarancji na swoje naprawy, a tutaj po ich naprawie wyszło co wyszło. Tylko zostaje pytanie czy przy rozrządzie jest taka gwarancja i jeśli jest to czy mieścisz się w okresie gwarancyjnym/przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś z tłokiem, coś z zaworami.

Zaworami się nie przejmuj bo to nieduży koszt, większy problem jest z tłokiem. Jeżeli rzeczywiście jest pęknięty to koszt naprawy będzie spory. Jeżeli tylko zawory się na nim odbiły to nie ma się czym przejmować.

Reszta to już sprawa mechanika. Roboty sporo bo jest trochę rozbierania, no i głowicę trzeba zrzucić, pewnie już ją zdjął skoro coś o tłoku wspominał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym kupił używany silnik, zamienił i jeździł. Robocizna wyjdzie podobnie, ale czasowo będzie szybciej. Silnik mozna wyrwać już od 600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik mozna wyrwać już od 600zł.

A jaką masz pewność, że silnik nie jest do remontu? Z pewnego źródła jak najbardziej, ale nie za 600 zł.

ja jestem przygotowany na 2000zł

No cóż tyle to mniej więcej kosztuje, przy swojej robociźnie możesz zejść do 1500zł, niestety sprawdzone :-)

czy megana straci na swoich osiągach

Jak dobrze będzie zrobione to nie ma takiej możliwości. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo, jak zrezygnujesz z cześci gratów, cewek, jakiegoś drobnego osprzętu to można taki silnik wyciągnąć z anglika, który przyjechał na kołach. Rozrząd wystarczy wtedy wymienić i śmigać. Wsadzić 2 tys w auto o wartości ok 7 tys to duży wydatek :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!