Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ja mu w gaz, a on zgasł...


Gość MATEJO1990

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MATEJO1990

Witam

Zwracam się do was z dość pilnym i poważnym problemem. Moja Megi I ph II dzisiejszego poranka nie zalicza do udanych.

Poszedłem na parking, zastanawiałem się czy po mroźnej nocy odpali, ale ku memu zdziwieniu zakręciła od razu.

Wyjechałem z parkingu, jakieś 100m, wjechałem na drogę miejską z bram osiedla i po 20-30 m kiedy wrzucałem dwójkę, coś się dziwnego stało, na desce wyświetlił mi się akumulator + -, stop .. auto dotoczyło się jeszcze z 80 metrów i zatrzymało się. Próbowałem zakręcić, ale niestety, mogiła.. Pierwsza myśl, coś z aku, więc szybko po kumpla z kablami, przyjechał, ale niestety, dalej lipa .. no i co teraz.. Megi stoi jako obiekt do podziwiania, ale pożytku z niej brak..

Moje podejrzenia to alternator albo rozrusznik, ale ciężko powiedzieć, może wy pomożecie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro za pomocą kabli rozruchowych nie zapaliła to raczej szukać przyczyny trzeba gdzie indziej ,możliwości jest wiele ,blokuje immo,czujnik położenia wału brudny ,albo uszkodzony .Musiałbyś sprawdzić czy jest iskra na świecy,ale z tym w ph II jest trochę roboty bo dostęp juznie taki jak w przedliftowej wersji .Przekażnik pompy paliwa słychać ? Trzeba sprawdzić czy paliwo wogóle dochodzi ,trudno tu wróżyć,jest trochę rzeczy do sprawdzenia,nikt raczej nie trafi odrazu i nie powie co tak naprawdę padło .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem zakręcić, ale niestety, mogiła..

...

Moje podejrzenia to alternator albo rozrusznik

 

Jesli nie kręci a tak wychodzi z cytowania powyżej, to moze walnal pasek rozrządu i się silnik rozsypał?

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAska rozrządu nie da się zobaczeć tak prosto. To co widzisz to pasek napędu osprzętu silnika (alternatora, wspomagania i klimatyzacji jeśli takowa jest).

Nic nie wymyslimy, mechamik musi obczaić. Daj znać co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego zdarza się przez nichlujną wymianę napędu rorządu. Potencjalne przyczyny:

 

1. nie zastosowano nowej śruby do mocowania koła pasowego wału korbowego lub/i brak jej dokręcenia odpowienim momentem, co spowodowało przesunięcie koła zębatego;

2. nie wymieniono napinacza lub napinacz został nieprawidłowo naciągnięty;

3. pożałowano pieniędzy na nową pompę wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy skoro jest w książce serwisowej (tak zakładam) wpis, że 30k km temu (przy Twoich 120k km) został zrobiony rozrząd to czy nie masz przypadkiem możliwości aby domagać się zwrotu kosztów naprawy bo wkońcu aso udziela gwarancji na swoje naprawy, a tutaj po ich naprawie wyszło co wyszło. Tylko zostaje pytanie czy przy rozrządzie jest taka gwarancja i jeśli jest to czy mieścisz się w okresie gwarancyjnym/przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś z tłokiem, coś z zaworami.

Zaworami się nie przejmuj bo to nieduży koszt, większy problem jest z tłokiem. Jeżeli rzeczywiście jest pęknięty to koszt naprawy będzie spory. Jeżeli tylko zawory się na nim odbiły to nie ma się czym przejmować.

Reszta to już sprawa mechanika. Roboty sporo bo jest trochę rozbierania, no i głowicę trzeba zrzucić, pewnie już ją zdjął skoro coś o tłoku wspominał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym kupił używany silnik, zamienił i jeździł. Robocizna wyjdzie podobnie, ale czasowo będzie szybciej. Silnik mozna wyrwać już od 600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik mozna wyrwać już od 600zł.

A jaką masz pewność, że silnik nie jest do remontu? Z pewnego źródła jak najbardziej, ale nie za 600 zł.

ja jestem przygotowany na 2000zł

No cóż tyle to mniej więcej kosztuje, przy swojej robociźnie możesz zejść do 1500zł, niestety sprawdzone :-)

czy megana straci na swoich osiągach

Jak dobrze będzie zrobione to nie ma takiej możliwości. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo, jak zrezygnujesz z cześci gratów, cewek, jakiegoś drobnego osprzętu to można taki silnik wyciągnąć z anglika, który przyjechał na kołach. Rozrząd wystarczy wtedy wymienić i śmigać. Wsadzić 2 tys w auto o wartości ok 7 tys to duży wydatek :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!