Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpie przy ruszaniu


meganeIII

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zauważyłem że gdy ruszam z jedynki to auto zaczyna mi szarpać i tylko na jedynce gdy auto już lekko się kula w ostatniej fazie ruszania pózniej jest już Ok.zy ktoś może miał taką sytuację w swojej Megance III ? Auto ma 10 m-cy i ma przejechane 18 tys. km.Bardzo bym prosił o porade co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece przy 18 tys km.? Auto na obrotach czy to wolnych czy szybkich pracuje równo chodzi o to że w ostatniej fazie puszczania sprzęgła tuż przed zdjęciem nogi ze sprzęgła kilka razy zatelepie i jest Ok. i tylko na pierwszym biegu. Przy kolejnym ruszaniu to samo , choć nie zawsze. A czy może to być zerwana poduszka przy silniku lub skrzyni? Czy może to być koło dwumasowe , lub coś ze sprzęgłem przy tak małym przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.6 nie ma żadnej dwumasy. Objawy pasują mi do Megane II, gdzie użytkownicy (ja też) sygnalizowali problem z szarpaniem przy ruszaniu. Wymieniano nawet sprzęgła na gwarancji ale przeważnie problem powracał. Konkluzja była taka, że ten typ po prostu tak ma. :-) Poszperaj w wątkach o MII, szukaj "szarpanie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez jest 6 biegów.lekkie poszarpywania przy ruszaniu są u mnie od nowości auta .Serwis nie widzi oczywiście problemu,ale wydębiłem jeszcze pod koniec gwarancji wymianę sprzęgła.Minimalna poprawa była ,lecz po 1000 km wróciło do stanu z przed wymiany.Odpuściłem .Problem nie jest jakiś szczególnie dający się we znaki.Trzeba po prostu bardzo delikatnie operować sprzęgłem przy ruszaniu.Ponoć problem nie występuje w skrzyniach 5 biegowych.Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia wypowiedź kolegi potwierdza moją tezę ze sprzęgłem. Oraz to, że problem z Megane II wrócił w Megane III. Jeśli to faktycznie to samo to proponuję się do tego przyzwyczaić, bo TTTM. :-) Potwierdzam jednocześnie brak szarpania w pięciobiegowej skrzyni (np. Fluence).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja tez bym obstawial sprzeglo, nie wiem dokladnie jak sprawa sie ma z trzecia generacja ale pod tym linkiem (mam nadzieje ze to nie jest jakas kryptoreklama), znajdziesz troche informacji akurat na temat drugiej generacji (i podejrzewam ze trzeciej tez, skoro problem wyeliminowano dopiero w 2010 roku, a wiec w czasie gdy sprzedawano juz trojke):

 

http://www.renault.aq.pl/index.php?strona=Megane

 

Problem ten byl dosyc gesto opisywany. A swoja droga "trwalosc" poduszek zawieszenia silnika megane I i II jest legendarna, mam nadzieje ze w III jest lepiej...

 

Nie wiem jak do tego ma sie kwestia skrzyni - 5b bez problemu i 6b z problemami... (w dwojce nie mialo to znaczenia)

Edytowane przez pablitton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!!

Ja mam meganke III 2009 rok przejechane 45.000 km silnik benzynka+ lpg 1,6 skrzynia biegów 5 świece wymienione po 30000 km i zauważyłem ze jak silnik jest zimny to wszystko jest OK!!! gdy złapie normalną temperature pracy to podczas ruszania z jedynki silnik zaczyna szarpać. puszczam sprzęgło i silnik wchodzi na obroty i w połowie wysokości między podłogą , a górnym położeniem dzwigni sprzegła zaczyna sprzęgło już łapać i w tym momęcie zaczyna sie szarpanie tak jak by koła zaczynały boksować !! nie zapala mi się kontrolka trakcji. jest tylko szarpanie na I biegu. biegi wchodzą normalnie bez problemów .objaw zauważyłem po zmianie kół na letnie opony!! czy to może mieć jakiś wpływ??? na aluskach jezdże od nowosci koła wyważone, sruby do alu felg dokręcone OK. już zgłupiałem siedzę i czytam wypoeiedzi i im więcej czytam tym mniej wiem!! ktoś pisal ze w tych megankach jest dwumasa teraz piszecie ze nie ma dwu masy tylko normalne sprzegło!!!! O rany co z tym można w miare możliwości zrobić ?? wjazd do ASO nie wchodzi w rachube, a autko potrzebne do jazdy na codzień. prosze o odpowiedzi może innym tez się przydadzą. psdr Janusz <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!