Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpie przy ruszaniu


meganeIII

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zauważyłem że gdy ruszam z jedynki to auto zaczyna mi szarpać i tylko na jedynce gdy auto już lekko się kula w ostatniej fazie ruszania pózniej jest już Ok.zy ktoś może miał taką sytuację w swojej Megance III ? Auto ma 10 m-cy i ma przejechane 18 tys. km.Bardzo bym prosił o porade co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece przy 18 tys km.? Auto na obrotach czy to wolnych czy szybkich pracuje równo chodzi o to że w ostatniej fazie puszczania sprzęgła tuż przed zdjęciem nogi ze sprzęgła kilka razy zatelepie i jest Ok. i tylko na pierwszym biegu. Przy kolejnym ruszaniu to samo , choć nie zawsze. A czy może to być zerwana poduszka przy silniku lub skrzyni? Czy może to być koło dwumasowe , lub coś ze sprzęgłem przy tak małym przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.6 nie ma żadnej dwumasy. Objawy pasują mi do Megane II, gdzie użytkownicy (ja też) sygnalizowali problem z szarpaniem przy ruszaniu. Wymieniano nawet sprzęgła na gwarancji ale przeważnie problem powracał. Konkluzja była taka, że ten typ po prostu tak ma. :-) Poszperaj w wątkach o MII, szukaj "szarpanie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez jest 6 biegów.lekkie poszarpywania przy ruszaniu są u mnie od nowości auta .Serwis nie widzi oczywiście problemu,ale wydębiłem jeszcze pod koniec gwarancji wymianę sprzęgła.Minimalna poprawa była ,lecz po 1000 km wróciło do stanu z przed wymiany.Odpuściłem .Problem nie jest jakiś szczególnie dający się we znaki.Trzeba po prostu bardzo delikatnie operować sprzęgłem przy ruszaniu.Ponoć problem nie występuje w skrzyniach 5 biegowych.Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia wypowiedź kolegi potwierdza moją tezę ze sprzęgłem. Oraz to, że problem z Megane II wrócił w Megane III. Jeśli to faktycznie to samo to proponuję się do tego przyzwyczaić, bo TTTM. :-) Potwierdzam jednocześnie brak szarpania w pięciobiegowej skrzyni (np. Fluence).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja tez bym obstawial sprzeglo, nie wiem dokladnie jak sprawa sie ma z trzecia generacja ale pod tym linkiem (mam nadzieje ze to nie jest jakas kryptoreklama), znajdziesz troche informacji akurat na temat drugiej generacji (i podejrzewam ze trzeciej tez, skoro problem wyeliminowano dopiero w 2010 roku, a wiec w czasie gdy sprzedawano juz trojke):

 

http://www.renault.aq.pl/index.php?strona=Megane

 

Problem ten byl dosyc gesto opisywany. A swoja droga "trwalosc" poduszek zawieszenia silnika megane I i II jest legendarna, mam nadzieje ze w III jest lepiej...

 

Nie wiem jak do tego ma sie kwestia skrzyni - 5b bez problemu i 6b z problemami... (w dwojce nie mialo to znaczenia)

Edytowane przez pablitton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!!

Ja mam meganke III 2009 rok przejechane 45.000 km silnik benzynka+ lpg 1,6 skrzynia biegów 5 świece wymienione po 30000 km i zauważyłem ze jak silnik jest zimny to wszystko jest OK!!! gdy złapie normalną temperature pracy to podczas ruszania z jedynki silnik zaczyna szarpać. puszczam sprzęgło i silnik wchodzi na obroty i w połowie wysokości między podłogą , a górnym położeniem dzwigni sprzegła zaczyna sprzęgło już łapać i w tym momęcie zaczyna sie szarpanie tak jak by koła zaczynały boksować !! nie zapala mi się kontrolka trakcji. jest tylko szarpanie na I biegu. biegi wchodzą normalnie bez problemów .objaw zauważyłem po zmianie kół na letnie opony!! czy to może mieć jakiś wpływ??? na aluskach jezdże od nowosci koła wyważone, sruby do alu felg dokręcone OK. już zgłupiałem siedzę i czytam wypoeiedzi i im więcej czytam tym mniej wiem!! ktoś pisal ze w tych megankach jest dwumasa teraz piszecie ze nie ma dwu masy tylko normalne sprzegło!!!! O rany co z tym można w miare możliwości zrobić ?? wjazd do ASO nie wchodzi w rachube, a autko potrzebne do jazdy na codzień. prosze o odpowiedzi może innym tez się przydadzą. psdr Janusz <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!