Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

180kkm - przegląd stanu


krysk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

na liczniku zbliża się 180tys - planuję zrobić duży przegląd, poszukać "dziury" w całym i powymieniać wszystko co zaczyna kończyć swój żywot (lub też zaplanować wymianę i zgromadzić kolejne fundusze jeśli to początek końca a koszty wysokie).

 

Na pierwszy ogień pójdzie oczywiście wizyta na ścieżce zdrowia w SKP co by sprawdzić zawieszenie - następnie u doktora internisty celem przeprowadzenia pozostałych badań - z doświadczenia wiem, że na SKP nie wyłapują wielu elementów. Chciałbym przygotować sobie listę elementów które wymagają szczególnej uwagi. Co wg Was należy sprawdzić przy tego typu akcji serwisowej? Od siebie typuję:

  • rozrząd z pompą (wymiana)
  • koło pasowe wału, napinacz, pasek osprzętu
  • tuleje tylniej belki
  • sprężyny, amortyzatory
  • klocki hamulcowe, tarcze, płyn hamulcowy
  • płyn chłodniczy
  • łożyska
  • miska olejowa (tutaj miesiąc temu podczas wymiany oleju zauważyłem pocenie się)
  • czyszczenie EGR (ew. zaślepienie wg pomysłu użytkownika wopa) i całego układu dolotowego
  • łączniki stabilizatora, wachacze
  • poduszki silnika
  • olej w skrzyni biegów
  • łożyska i poduszki kolumny Mcphersona

 

W ostatnim czasie był wymieniany olej oraz wszystkie filtry, amortyzatory z tyłu, jeden łącznik - o te elementy jestem spokojny :-) Na CLIPie był 2mc temu podczas włączania tempomatu - przy okazji przeprowadzony skan - nie było żadnych problemów.

 

p.s.

przepraszam, za zły prefiks ale nie ma możliwości ustawienia Megane II ph I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czepiam się wymiany rozrządu, płynów i filtrów, ale jak nic nie stuka i nie puka to nie wymieniaj, wymienisz jak przyjdzie na to czas.

Nieszczelność na misce trzeba usunąć, pasek akcesorii wymienić, zaglądnąć do hamulców, sprawdzić grubość tarcz i stan klocków. Jak wszystko jest w normie to nie ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega w tym, że jednak autko potrzebne mi praktycznie codziennie - wolę zostawić samochód na dłużej i zrobić kilka rzeczy za jednym zamachem niż bawić się z krótkimi wizytami w serwisie - stąd też jeśli zaczyna kończyć swój żywot a planuję akcję serwisową wolę to zrobić za jednym razem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co? Nie ruszaj co dobre bo popsujesz!

Wymień płyny; chłodniczy, hamulcowy, olej w skrzyni, sprawdź hamulce i tarcze. Wymień pasek akcesorii, kółka na wale nie ruszaj, zamienniki się nie nadają i tylko wyrzucisz pieniądze. Napinacza nie wymieniaj chyba że nie napina, w co mocno wątpię.

Pojedź do dobrego warsztatu, nich Ci sprawdzą na szarpakach zawieszenie i amortyzatory. Jak nic nie puka i nie stuka, nic nie jest luźne to nie ruszaj. Dobrze radzę.

EGR możesz wyczyścić, ale skoro masz zaślepiony to nie wiem czy jest sens.

Jak już się bardzo upierasz możesz przeglądnąć alternator i rozrusznik, ale też bym ich nie ruszał jak się nic nie dzieje.

Zasada jest jedna jak się zepsuje to się wymienia, nigdy na zapas bo to się mści!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej - myślę nad czyszczeniem dolotu i zaślepieniem wg pomysłu wopa.

 

Co do kółka - tutaj moje przeczucie mówi, że jednak będę zmuszony je wymienić. Niedawno zaczęły mi się sporadycznie pojawiać dziwne dźwięki z jego okolic i na chwilę obecną wszystko wskazuje, że kończy swój żywot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!