Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Co tu wymyślać. Są gotowe uchwyty z mocowaniem w kratkę nawiewu, albo a przyssawką do szyby. Polecam jednak sprawdzony zestaw głośnomówiący Parrot (jeżdżę z takim). Telefon w kieszeni z włączonym bluetoothem, po włączeniu/wyłączeniu zapłonu sam się loguje/wylogowuje. Pilot bezprzewodowy mocujesz na kierownicę. Wymawia po polsku nazwę dzwoniącego, jak chcesz zadzwonić wymawiasz nazwę kontaktu. Świetny odsłuch. Tymbardziej, że kary wzrosły - nie wiem jak jest w Szkocji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kary od 5 lat są takie same 3 pkt na 4 lata i £60 kary.

 

Myslałem o Parrocie, ale mi chodzi o coś innego. Dorobiłem sobie kabelek Jack do wyjścia AUX w samochodowym radiu, telefon reaguje na polecenia głosowe i gra to mo powiem. Takźe zadzwoni tam gdzie mu powiem (po polsku). . Przy okazji podączenie to załatwia sprawę zestawu głośnomówiącego - rozmówcę słychać przez głośniki auta.

Dlatego teź poszukuje fajnego miejsca gdzie można podczepić telefon. Na szybę raczej nie, najlepsze miejsce jest kolo dzwigni zmiany biegw, mogę jednocześnie podłączyć ładowanie oraz zlącze słuchawek, jednocześńie telefon musi by dosyć blisko, aby wbudowany mikrofon dobrze wyapywa słowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dobra, wymyśliłem uchwyt w takim miejscu jak na zdjęciu. Jest to iPhone, więc reaguje na polecenia głosowe, wystarczy nacisnąć guzik i powiedzieć o co chodzi (to jest wersja 4, tam nie ma Siri, ale chodzi OK i rozumie komendy w języku polskim). Przy okazji wymyśliłem miejsce na nawigacje. Wszystko jak na zdjęciu:

 

img2523.jpg

 

Jeśli coś komuś nie pasuje na tym zdjęciu, to tłumaczę: mam samochód dostosowany do ruchu lewstronnego, ale żeby było wygodniej dla ogółu posiadające samochody "normalne" zrobiłem lustrzane odbicie zdjęcia.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do nawigacji Garmina dodawano takie kółka pod przyssawkę. Kółko to przyklejało sie taśmą dwustronną w wybrane miejsce w kabinie, a do kółka można było przyssać nawigację.

Tutaj jest przykład z allegro.

http://allegro.pl/010-10723-03-garmin-uchwyt-z-przyssawka-nuvi-i2260899238.html

 

Co prawda drogie, ale jak się poszuka to można znaleźć tańsze. Z brytyjskiego ebaya sciągnąłem za równowartość 10 zł wraz z przesyłką.

 

Tak miejsce na przyssanie nawigacji wygląda z boku:

 

img0373.jpg

 

Przy okazji w głębi widać uchwyt na telefon.

Edytowane przez sanfran
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod mój telefon (NOKIA C6-00) niestety brak dedykowanego uchwytu i leży sobie tymczasowo na macie GEKO, pomiędzy kierownicą a wyświetlaczem. Jestem w trakcie przeróbki uchwytu dla NOKII N97 ale opornie mi to idzie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten co kupiłem to taki chiński uniwersalny uchwyt do smartfonów. Ma w komplecie plastiki dopasowywujące do różnych telefonów.

 

Szukałem uchwytu, który się przykleja, bo mam bardzo złe doświadczenia z uchwatytami typu "gęsia szyjka". Podczas jazdy dostają dużych wibracji. Oglądałem także takie na kratę przewietrzania i nie wzbudziły mojego zaufania.

Stabilny uchwyt do smartfona ma jeszcze jedną zaletę: pozwala wykorzystywać jego akcelorometry do badania ekonomiczności jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to mam zamiar stosować zamiennie na wieszaku nawigacji. Przyssawka i sztywne plastikowe, ustawialne w 3 płaszczyznach ramię jest stale w aucie pod lusterkiem zabudowane. Jest zakończone znormalizowana płytką montażową HAMA. I właśnie w to miejsce mam zamiar zamiennie zakładać albo uchwyt na fona albo nawi. Nie zawsze nawi jest w aucie i właśnie w tym czasie, w razie nagłej potrzeby, fon będzie na swoim uchwycie jako nawi robił. (OVImapa)

Zasilanie jest ukryte za podsufitką i widać tylko około 20cm kabla.

Na tej fotce widać z podłączoną nawigacją:

http://megane.com.pl/gallery/image/2901-dscf1565-800x600/

Jest też i inna opcja dla działania fona widoczna na tej fotce, a mianowicie głośnomówiąca Motorolka BT zawieszona na osłonie przeciwsłonecznej. Fon przy sobie Motka włączona.

Wyrwałem taką z Allegro za 16 zł

http://www.amazon.com/Motorola-T305-Bluetooth-Portable-Speaker/dp/B000JKKE5M

A tak to działa:

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w SII przerabiałem kilka patentów. Zacząłem z wożeniem telefonu w uchwycie na napoje na środkowym schowku, patent niezły, ale telefon nie był zbyt stabilny (Sony Ericsson P990i ciężka cegiełka). Później przeszedłem na gęsią szyjkę z oryginalnymi uchwytami (SE P990i oraz SE P1i) które były doskonałe, mogłem mieć podpiętą ładowarkę i w razie czego wetknąć tylko w gniazdko w samochodzie. Ale zmiana telefonu wymusiła zmiane uchwytu-najpierw dedykowany do Samsunga Wave (na marginesie piekieleny badziew poza aparatem i wyświetlaczem), jednak ten telefon jest zbyt lekki do gęsiej szyjki więc zaryzykowałem mocowanie w kratkę i nie ukrywam że to zdało egzamin, jednak jeżeli następny telefon bedzie cięższy to będę musiał popracować nad zmianą patentu. Wygląda toto tak:

 

zdjcie0265o.th.jpg

 

i co ważne: telefon jest pod ręką, dobrze widoczny i dostępny.

 

A rozmowa realizowana jest przez zestaw BT SE HCB-108 przypinany do daszka przeciwsłonecznego, działa dobrze tyle że po 4 latach bateria powoli traci właściwości (w innych niższych samochodach nie mogę go używać bo niejednokrotnie trzepnąłem już w niego łysiną i mnie mocno wkurza). Wcześniej używałem słuchawek BT ale na dłuższą metę mnie męczą, wystarczy że w pracy muszę ją nosić żeby przez telefon się dogadać.

 

Do gęsich szyjek oprócz wibracji mogę dopisać kolejną wadę: w dwóch egzemplarzach miałem sytuację że diabli wzięli mocowanie przy samej przyssawce-długa ekspozycja na słońce daje takie skutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!