Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[ MII 1,5 dci 74kW] Gdzie zawór EGR ??


student4ec1

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytaj to http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=949&highlight=erg

Ilość gazu wprowadzana do kolektora wlotowego zależy od położenia trzpienia, który uruchamiany jest przez zespół sterowania. Potencjometr zwraca sygnał osiowego położenia trzpienia.

napięcie zasilania końcówka 2: 5 V

napięcie zasilania końcówka 1: 12V

opór pomiędzy wtykami 2 i 4: 2 000 - 4 000 omów

opór pomiędzy wtykami 1 i 5: 4 - 10 omów

zakres 1 wtyk 5:

informacje o kształcie fali: jałowa praca silnika

zakres 2 wtyk 6:

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.

Solenoid:

Sprawdzić opór:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z solenoidu oczyszczania EGR.

Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 5 solenoidu. Porównać z podanym oporem. Można też sprawdzić działanie solenoidu przykładając napięcie akumulatora do wtyku 1 i 5 solenoidu. Solenoid powinien "kliknąć".

Sprawdzić napięcie zasilania:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z solenoidu oczyszczania EGR.

Uruchomić silnik i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, oraz bezpiecznik(i) i przekaźnik, jeśli takie są lub zespół zasilania.

Sprawdzić podłączenie do ECU:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z solenoidu oczyszczania EGR i ECU.

Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 5 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić uruchomienie solenoidu:

Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia.

 

Czujnik położenia:

Sprawdzić opór, potencjometr:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z solenoidu oczyszczania EGR.

Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 2 i 4 solenoidu oczyszczania EGR. Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić napięcie zasilania:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z solenoidu oczyszczania EGR.

Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 2 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.

Sprawdzić podłączenie do ECU:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z solenoidu oczyszczania EGR i ECU.

Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 2, 4 i 6 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić sygnał czujnika położenia:

Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik, przyśpieszyć i porównać z pokazanym obrazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!