Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana czujnika temperatury zewnętrznej


Rekomendowane odpowiedzi

A jak z kabelkami od czujnika i do niego ? Który to zasilanie, jest jakoś opisane czy trzeba pomierzyć i posprawdzać ?

Co sądźcie o tym połączeniu czujnika z przewodami za pomocą kostki ? Najbardziej prosta wersja wykonania tej naprawy ?

Będzie przekłamywać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który to zasilanie

To jest obojętne, dzaiała tak samo w obydwie strony.

Co sądźcie o tym połączeniu czujnika z przewodami za pomocą kostki ?

Miejsca jest dosyć kostka się zmieści.

Najbardziej prosta wersja wykonania tej naprawy ?

Skrętka na obydwu przewodach i taśma izolacyjna.

Będzie przekłamywać ??

Jeśli czujnik sprawny i odpowiednio fabrycznie skalibrowany, to tylko dobra połączenie jest potrzebne by nie przekłamywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Oj dziś miałem niespodzianke. Wchodze do auta a tam zamiast plus 18 to minus 18. Jechałem sobie i co chwila spadało o stopień. Ujechałem może z 2 kilometry i było już minus 12.

Czasem ma takie napady, że pojawi się taki minus a potem od razu przeskakuje na plus. Rzadko taki problem, ale jednak. Czasem jak przekręciłem stacyjkę to pojawił się minus. Cofnąłem kluczyk i jeszcze raz przekręciłem i OK. Jak tak czytam to wydaje się, że trzeba podmienić czujnik. To są sporadyczne napady "szału". Zazwyczaj temperatura nie wariuje. W zeszłym roku zdarzyło się tak kilka razy. Poobserwuje. Widze, że oryginały są w cenie.

Tak dla jazdy to nie ma problemu, ale chyba ma to wpływ na klimatyzację. W końcu komp widzi minus a jest plus na zewnątrz. Mam klimatronica więc jeszcze jest ten drugi czujnik w aucie, ale wtedy to już może się klimie całkiem pokręcić.

Teraz doczytałem, zż w jednym z tematów Przemo pisał, że czujnik temperatury zewnętrznej nie ma nic do temperatury w kabinieMój odnośnik

 

Dodano: 23 kwi 2013 - 23:33

Kolega Orfi napisał.

W sklepach elektronicznych możemy kupić termistory, które kosztują ok 3 do 5 zł, ale niestety są to termistory 2,2kohm lub 2,7kohm czyli mamy do czynienia z niestandardowym termistorem. Dlatego w ASO i w sklepach Renault ten czujnik kosztuje

To taki serwisowy, oryginalny ma jakie wartości?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5kΩ. Można sobie dorobić szlifując odpowiednio ten 2,2kΩ.

Łatwiej jednak i prościej zakupić zamiennik czujnika za około 30 zł.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki Gojgien.

 

Dodano: 06 maj 2013 - 23:52

Chciałem zobaczyć, zmierzyć jak jest z tym czyjnikiem temperatury zewnętrznej w prawym lusterku. Nie wiem jak ściągnąć plastik od wenętrznej strony drzwi. Chodizi o ten przy lusterku. Znalazłem instrukcję(chyba od starszej wersji ale tam nie ma słowa co robić.

Nie chce niczego urwać. Ciągnąłem ale nie chce zejść więc zostawiłem do następnego razu.

 

Dodano: 07 maj 2013 - 00:00

post-37973-0-70321000-1367877574_thumb.jpg

 

Dodano: 07 maj 2013 - 00:09

post-37973-0-09579200-1367877992_thumb.jpg

Wydaje mi się, że mój plastik jest przykrecany od strony zewnętrznej, ale może się mylę i siedzi tylko na kołkach. "Ostrożnie zdjąć osłonę po stronie kabiny" hm....

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastik jest chyba na 3 kołkach i trzeba ciągnąc poziomo i prostopadle od szyby. Trzeba ciągnąc zdecydowanie ale delikatnie by kołków nie pourywać. Siedzą mocno w plastikowych tulejkach, bo maja lekko stożkowy kształt. Nie sposób tego tak przykręcić jak przypuszczasz, by lusterko było przykręcone od środka pod tym plastikiem, a plastik od zewnątrz pod podstawą lusterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam przepraszam że pisze w starym temacie ale mam taki problem i nie wiem czy wina czujnika czy wina instalacji.

Zapalam auto temp na wyświetlaczu ok -2, jade kilometr może dwa temp +30 dojade do celu temp+40.

Co jest winne Panowie czujnik czy instalacja ? czy moge zastąpić ten czujnik innym czy może mają troche inny odczyt i trzeba szukać od renówki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz czujnik i sprawdź co wyświetla się,jeśli nie będzie różnicy to problem w czujniku

A nówki zamienniki nie są aż takie drogie http://allegro.pl/czujnik-temperatury-zewnetrznej-renault-megane-ii-i3579899194.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

u mnie wskazywał temperature +45 albo +55C ,spr instalacje (kostki i tp ,były ok ) wymieniłem czujnik na ten http://allegro.pl/czujnik-temperatury-zewnetrznej-renault-megane-i3553836967.html i teraz wszystko ok,postepował zgodnie z instrukcją dołączoną z nowym czujnikiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siema, światełko w schowku działało tylko po włączeniu świateł zewnętrznych. Podłączyłem je do najbliższego miejsca, które stale zasilane było napięciem, a konkretnie podpiąłem do wyświetlacza bo jest tam jeden czerwony kabel, który najprawdopodobniej odpowiedzialny jest za pamięć godziny. Wczoraj podczas jazd testowych zauważyłem, że skacze temperatura, ciężko mi stwierdzić czy czujnik zaczął szwankować po podłączeniu lampki bo samochód stał tydzień w garażu nieużywany. Czy jest możliwe, że podłączenie lampki wpłynęło na odczyt temperatury przez zmianę parametrów prądu jaki dopływa do wyświetlacza, czy skopał mi się czujnik. Mogę rozebrać i rozlutować kable ale wolę się spytać na początku bo może, to niepotrzebna robota i trzeba po prostu wymienić czujnik.

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skacząca temperatura na wyświetlaczu może być powodem złego styku na samej kostce za zegarkiem, szczególnie tego od termistora. To przewód obok tego czerwonego i masa pod czerwonym. Nim zaczniesz wymieniać sprawne rzeczy popraw tam styki, przeczyść, podoginaj....

post-2372-0-04520400-1385334119_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!