Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przycisk START-STOP


Rekomendowane odpowiedzi

jasiu105 - uruchomić bez baterii to co innego. Do tego nie potrzeba żadnego akumulatora/źródła zasilania :-) to już nawet w dwudziestoletnich szrotach są immobilizery w kluczyku. Chyba nie sądzisz, że w tych kluczykach są jakieś akumulatory? :)

Już nie będę bardziej złośliwy nt ładowania jakiegoś aku w karcie indukcyjnie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie będę bardziej złośliwy nt ładowania jakiegoś aku w karcie indukcyjnie.

To akurat technicznie jest możliwe. Mając peceta długi czas używałem myszki bez baterii i kabla, za to z cewką indukcyjną w środki i ze specjalna podkładką, na której ta mysz miała zasilanie. Podkładka połączona kablem z PC, a łączność pomiędzy myszką i podkładką była radiowa. W podkładce także jest kilkuzwojowa pętla z drutu miedzianego, robiąca jako pętla indukcyjna.

O coś takiego:

http://www.emarket.pl/myszki/mysz-a4-tech-nb-30-2xclick-battery-free-usb-nb-30d-%28-9548-%29/p-c1040089

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasiu105 - uruchomić bez baterii to co innego. Do tego nie potrzeba żadnego akumulatora/źródła zasilania :-) to już nawet w dwudziestoletnich szrotach są immobilizery w kluczyku. Chyba nie sądzisz, że w tych kluczykach są jakieś akumulatory? :)

Już nie będę bardziej złośliwy nt ładowania jakiegoś aku w karcie indukcyjnie. :)

 

 

kolega optima zanim zaczniesz znow wypisywac bzdury ,nie majac pojecia o czym piszesz przeczytaj najpierw to :

http://renaultlaguna.pl/forum/topic/15928-dzialanie-i-diagnostyka-funkcji-hf-i-kart-renault/page__fromsearch__1

 

"zrodlo forum rlkp autor dstorm "

 

pozwole sobie zacytowac pierwszy post:

 

być może komuś to pomoże bo jest dużo postów na temat działania i problemów z funkcją HF. Więc mozna to potrafktować jako swego rodzaju manual.

 

do działania funkcji HF (Hands Free - Wolne Ręce) potrzebna jest:

- karta 3 przyciskowa

- czujniki pod klamkami,

- odpowiednia wersja czytnika kart (z podłączonymi antenami HF

- odpowiednia wersja UCH (wyższa) z aktywną załączoną konfiguracją HF

 

karta wykorzystuje do funkcji HF dodatkową baterię (akumulatorek) wlutowany wewnątrz karty. Ładuje się on gdy karta jest w czytniku. Całodzienne rozładowanie akumulatorka jest uzupełniane po ok. 20 minutach ładowania. Pełne naładowanie to ok. 24h lub można włączyć tryb ładowania przez CLIPa i wtedy ok. 3h się naładuje. (Trzeba potem tą funkcję wyłączyć). Akumulatorek służy tylko do funkcji HF, nie ma nic wspólnego z blokowaniem zamków itp.

Druga bateria w karcie (ta wymienna) służy do obsługi zwykłego zamykania i otwierania (przy pomocy przycisków). Gdy jest rozładowana to funcji HF tez nie uruchomimy bo nie zadziała przycisk AUTO

 

 

działanie HF

 

- włącza się funcję naciskając raz na przycisk Auto (w tym momencie auto się normalnie zamknie tak jak po zamknięciu przyciskiem z kłódką, ale funkcja będzie aktywna).

Aktywna jest aż do moementu gdy naciśniemy przycisk z kłódką (zamkniętą lub otwartą).

 

Auto powinno się wtedy otwierać gdy się włoży rękę za klamkę lub naciśnie przycisk zamka kufra. Przy dłuższym postoju auta (chyba powyżej 72h ale to zaleznie od wersji) odcinane jest zasilanie czujników HF pod klamkami aby oszczędzić akumulator i otwarcie auta następuje po pociągnięciu za klamkę drzwi (nie wystarczy włożyć ręki za klamkę).

 

Auto powinno się zamykać gdy się oddalimy na tyle, że czytnik nie odbiera już sygnału z karty.

 

Zamknięcie auta sygnalizowane jest mignięciem wszystkich i zapaleniem się bocznych kierunkowskazów na drzwiach na 10 sekund i zaleznie od wersji można też ustawić sygnał klaksonem (jeśli jest klakson ze sterowaniem elektronicznym).

 

dodatkowe możliwości wykorzystania karty:

- przytrzymanie przycisku Auto lub zamkniętej kłódki przez 2 sekundy powoduje domknięcie szyb, jesli pojazd jest wyposażony w szyby z funkcją zapobiegania przycięciu i jeśli funkcja ta jest włączona w konfiguracji UCH (można wyłączyć).

 

- szybkie 2-krotne przyciśnięcie przycisku Auto lub zamkniętej kłódki powoduje zablokowanie zamków (nie można otworzyc nawet od środka) jeśli auto posiada taką wersję zamków które to umożliwiają i jeśli ta funcja jest aktywna w konfiguracji UCH

Posiadały ją głównie auta w wersji angielskiej. Wymaga innych zamków w przednich drzwiach (z wtyczką na 6 pinów) i większość ich nie ma.

 

W niektórych można też skonfigurować aby przez funkcję HF otwierały się tylko drzwi kierowcy i bagażnik.

 

Jeśli auto posiada funckję HF to może ona być w konfiguracji UCH

- wyłączona

- włączona ale tylko do otwierania auta (blokowanie trzeba robić naciskając na przyciskAuto)

- włączona i do otwierania i zamykania auta

 

 

Diagnostyka:

 

pierwszy etap to sprawdzenie czy bateria nadajnika karty (ta zwykła) jest naładowana. Czyli auto powinno się zamknąć jeśli naciśniemy przycisk AUTO.

Wtedy teroetycznie funkcja HF powinna się uaktywnić.

Czekamy ok. 10-15 sekund aby się na pewno aktywowały czujniki.

 

OTWIERANIE:

Podchodzimy i sprawdzamy czy auto się otworzy jeśli włożymy rękę za klamkę.

jeśli tak - funkcja otwierania działa.

jeśli nie - sprawdzamy przy wszystkich klamkach i zamek kufra.

jeśli przy którymś zadziała to znaczy, ze problem jest z pozostałymi czujnikami.

jeśli nie działa przy drzwiach to próbujemy jeszcze pociągnąć za klamki.

Jeśli przy którejś zadziała to problem jest z pozostałymi czujnikami

Jeśli działa tylko przy przyciśnięciu zamka kufra to problem jest z podłączeniem czujników albo wadliwym działaniem UCH które odcina zasilanie czujników (powinno robić dopiero po kilkudziesięciu godzinach - ale wtedy działaloby po pociągnięciu za klamkę)

 

jeśli nie zadziałało nigdzie (ani drzwi ani kufer) to mamy trzy opcje:

1 - funkcja HF jest wyłączona całkowicie (trzeba sprawdzić CLIPem)

2 - padniety lub rozładowany wewnętrzny akumulatorek karty do zasilania nadajnika HF

3 - uszkodzona karta (np. po siadaniu z kartą w tylnej kieszeni).

przypadek 3 można spróbować zdiagnozować wyginając lekko kartę w różne strony a ktoś w tym czasie niech próbuje wkładać rękę za klamkę. Jeśli zadziała to ewidentnie wina karty.

Drugi sposób sprawdzenia czy to wina karty (lub akumulatora) to opisany poniżej w częsci dotyczącej zamykania.

 

Innych powodów raczej nie ma bo w grę wchodzi jeszcze jedynie uszkodzenie czytnika lub anten w aucie (co raczej rzadko się zdarza) lub nieprawidłowe podłączenie wszystkich czujników HF (ale wtedy działałoby przy otwieraniu kufra).

 

 

Jeśli otwieranie auta przez HF w jakiś sposób działa to możemy sprawdzić zamykanie.

Jeśli OTWIERANIE nie działa wcale to sprawdzanie zamykania już nie ma większego sensu.

(jedynie do diagnostyki czy to wina karty lub akumulatorka)

 

ZAMYKANIE AUTA:

gdy funkcja HF jest aktywna to auto powinno się zamknąć gdy oddalimy się poza zasięg nadajnika z karty.

(sygnalizacja kierunkowskazami w drzwiach przez 10 sekund i zależnie od konfiguracji - klaksonem)

 

Jeśli auto się nie zamyka to mamy następujące opcje:

 

1. jeśli otwieranie też nie działa

- funkcja HF jest całkowicie wyłączona lub uszkodzona karta (lub akumulatorek HF)

(czy winą jest uszkodzona karta lub akumulatorek możemy sprawdzić naciskając przycisk AUTO na karcie z otwartymi drzwiami kierowcy. Auto się nie zamknie ponieważ drzwi są otwarte ale później po domknięciu drzwi powinno się zamknąć (bo uszkodzona karta jest cały czas poza zasięgiem odbiornika). Nie działa w takim przypadku otwieranie auta przez HF.

2. Otwieranie działa

czyli karta jest sprawna, funkcja HF aktywna, jedynym powodem może być konfiguracja UCH (HF tylko do otwierania)

 

 

W przypadku podejrzen uszkodzeń czujników itp (funkcja HF nie działa przy jednych drzwiach lub przy jedncyh drzwiach działa przy innych nie) najszybszą metodą jest diagnostyka przez CLIPA gdyż można sprawdzić stany sygnału z karty i statusy wszystkich czujników. Jest to szybsze na pewno niż rozgrzebywanie wszystkcih drzwi.

 

W przypadku uszkodzonej karty niestety czeka nas albo naprawa (podobno niektórzy naprawiają 3 przyciskowe) albo kupno nowej w ASO.

 

Nowa karta 3 przyciskowa z zaprogramowaniem to koszt ok. 550-700pln, zaleznie od ASO.

 

Karta zamawiana w ASO jest wstepnie przypisana do naszego auta i ASO dokonuje tylko jej aktywacji w pojeździe. Nie da się takiej karty użyc w innym aucie, nawet od razu po kupnie, ponieważ jest już przypisana do konkretnego pojazdu.

(kilka lat temu cały proces był dokonywane w ASO a karty były zamawiane ""czyste" i można je było przypisać do każdego auta. (oczywiście tylko raz). Ze względów bezpieczeństwa procedura ta została zmieniona.

Przypisanie i programowanie kart wymaga znajomości kodu bezpieczeństwa przypisanego do danego auta.

Bez tego karty się nie da aktywować lub deaktywować.

Karty przypisane do danego pojazdu można dekatywować (np. jeśli chcemy by działała tylko jedna chociaż mamy więcej) a później ponownie aktywować.

Karty, których nie mamy ze sobą podczas procedury aktywacji zostają automatycznie deaktywowane. (aby działały musimy włożyć do czytnika kart w procesie aktywacji wszystkie karty które mają działać). Można później dokonać ponownej aktyuwacji gdy będziem mieli je ze sobą.

Tylko jedna karta 3 przyciskowa może mieć aktywną funcję HF. Jeśli aktywujemy w aucie inne 3-przyciskowe to będą działać jak zwykłe 2 przyciskowe.

Maksymalnie mogą być przypisane do auta 4 karty.

 

 

W Lagunie II ph II (po faceliftingu) tryb HF został zmieniony.

Jeśli jest tryb HF to wszystkie karty są HF i jest to tryb domyślny, działa cały czas (można go wyłączyć zamykając albo otwierając auto przyciskami na karcie ale po następnym rozruchu znowu uaktywni się tryb automatyczny).

Trzeci przycisk na karcie służy już tylko do zapalania świateł auta (np. żeby oświetlić sobie drogę na parkingu).

Dodatkowo w trybie HF możliwy jest też rozruch pojazdu (nie trzeba wkładać karty do czytnika). Aby to było możliwe są wbudowane 4 dodatkowe anteny rozruchowe.

Karta nie ma już żadnego ładowanego akumulatorka, jest tylko jedna bateryjka, którą się normalnie wymienia. (z reguły pojawia się na wyświetlaczu komputera komunikat, że bateria karty jest słaba).

 

 

 

 

Mam nadzieję, ze nic nie poplątałem i mój post pomoże innym w odpowiedzi na pytania dotyczące HF.

Oczywiscie wszystkie uwagi i poprawki są mile widziane.

 

wystarczy czy nadal twierdzisz ze to moj wymysl ? as moze poprostu dotad jezdziles starym golfem ktorego mozna odpalic na korbe i nagle kupiles samochod wyposazony w cos wiecej ? a kupiles go z tego powodu ze byl tani a ty miales akurat taka kwote na zbyciu ?

Edytowane przez jasiu105
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bez wycieczek osobistych

Można przecież dyskutować nie stosując takich podjazdów.

Co do przykładu z forum Laguny- dobrze że skopiowałeś post, ponieważ dostęp do tego forum wymaga rejestracji, co zresztą według naszego regulaminu należy obok linka zaznaczyć. pkt. 6.3

Wracając do kart.

Może w Lagunie jest tak jak opisano, jednakże w moim przypadku na karcie 3 przyciskowej brak przycisku AUTO.

Jest tylko kłódka otwarta, służąca do otwierania wszystkich zamków, drugi przycisk kłódka zamknięta, do zamykania i po podwójnym kliknięciu domykania otwartych szyb, oraz trzeci przycisk, służący tylko do zdalnego otwierania zamka bagażnika. Na tym przycisku jest sylwetka samochodu z podniesiona tylną klapą.

Tyle przyciski i ich podstawowe funkcje.

Teraz o dodatkowych.

Brak funkcji samoczynnego zamykania auta po oddaleniu z kartą.

Nawet w ostatnią niedzielę pozostawiłem przez nieuwagę, ponad godzinę otwartego sceniola na parkingu. Na szczęście "szperaczy" albo nie było albo nie sprawdzali każdego auta. Fakt faktem, po oddaleniu się z kartą auto pozostało otwarte.

Występuje samoczynne zamykanie wszystkich zamków ale w przypadku gdy zostały one zdalnie z karty odblokowane, jednak nie zostały otwarte żadne drzwi czy bagażnik. Wówczas po chyba 30 sekundach auto samoczynnie blokuje zamki.

Brak innych funkcji opisanych wyżej jako tryb AUTO, z ryglowaniem klamek wewnętrznych, czy odblokowaniem tylko jednych drzwi.

Tu przydała by się możliwość zaprogramowania indywidualnego otwierania tylko klapki wlewu paliwa, ale to tylko marzenie.

Co do karty z padniętą, lub wyciągniętą baterią.

Wiadomo zamków nie otworzymy z karty, nie dokonamy tego też przez wstawienie reki za klamkę lub jej pociągniecie, karta jest po prostu niewidoczna/ niewykryta. Przy okazji dodam, że mój sceniol nawet na pociągnięcie klamki nie reaguje mając kartę przy sobie ale jak stoi nieruszany ponad 2 dni. Tylko z przycisku karty można odblokować zamki.

Mając jednak auto wcześniej otwarte, można z karty baterię wydłubać, włożyć taka kartę w slot i auto zapala normalnie. niemożliwe jest gdy nadal mamy ją poza slotem.

I nieistotne czy bateria wyciągnięta w środku auta czyli kiedy była przez moment widoczna dla układu, czy też podchodzimy do auta z już wydłubaną baterią. Karta w slot i odpala zawsze.

Może tam i jest jakieś dodatkowe źródło zasilania w postaci małego aku. podtrzymującego pamięć w układach, nie wiem, nie miałem jej rozebranej, by się temu poprzyglądać.

Może jednak też być tak, jak jest w kluczykach z IR w M/S I, gdzie kość pamięci nie potrzebuje zasilania, a kod dopasowania kluczyka do układu jest odczytywany właśnie indukcyjnie, przez cewkę zamontowaną wokół stacyjki.

Tak wiec z powyższego wynika, że są duże różnice pomiędzy kartami i systemami HF w megankach/ scenicach, a Lagunach, i walka na noże o to kto ma racje, stawiając do przykładu inne modele aut tego samego producenta, nie ma sensu.

Już nawet sama karta w moim sceniolu jest z czarnego plastiku a nie beżowego, jak zazwyczaj w Lagunach widziałem. (taką przynajmniej ma brat w swojej Lali.

Proponuję wrócić do problemu opisanego w tytule i 1 poście.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwracam honor i przepraszam ,jednak nie dziele sie swoja wiedza na tym forum by nabijac posty .wiec jezeli ktos nie wie jak cos funkcjonuje albo ze istnieje inna opcja ,niech najlepiej nie odpowiada .

tyle OT

 

najprawdopodobniej masz racje ze roznice sa spore w kartach miedzy laguna i M/S .jednak w powyzszym przypadku dokonalbym diagnostyki clipem .

podejrzewam jednak ze clip wiele nie pokaze,to przypomina bardziej uszkodzona karte wskutek noszenia w kieszeni dlatego wyslalbym karte do naprawy/sprawdzenia.karte mozna wyslac kurierem najczesciej w ciagu 48 godzin jest z owrotem naprawiona.

Arkadiusz Kończak 692 085 173

 

Morzewo 159

 

64-810 KACZORY

 

woj. wielkopolskie

 

http://www.kartarenault.republika.pl/kontakt.html

 

jest chyba najlepszy serwis kart w polsce i najbardziej znany.

nie wiem jak wyglada sprawa polecanych warsztatow i linow do ich stron internetowych ,jezeli jest cos nie tak prosze moda o poprawienie.

Adres do tego serwisu jest i u nas już wielokrotnie zamieszczany.

Tak więc nie ma przeciwwskazań, by podać go po raz kolejny.

Mniej szukania.

A coś nie tak- i owszem, brak PL literek w Twojej wypowiedzi. (wymagane)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz tak przy każdych drzwiach, co wyklucza awarię czujnika pod klamką w drzwiach kierowcy, to teraz już tylko karta do przeglądu, jak wcześniej było napisane. (układ samoczynnej komunikacji kart z antenami. Potwierdzeniem tego byłoby też to, co w 1 poście napisałeś) Jeśli przy pozostałych drzwiach jest inaczej czyli poprawnie, to winy szukać w sensorze przy zamku.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: Z góry przepraszam za ten post - kajam się kilka postów niżej. Ale post został napisany więc niech zostanie.

 

 

To akurat technicznie jest możliwe

 

Przecież ja pisałem o ładowaniu naszych scenicowych kart. A nie technicznej możliwości. Wiem juz także o przesyłaniu prądu "drogą radiową" - na razie na odelgłośc bodajże pół metra. Ale czy ktoś sobie w ogóle wyobrażal taką możliwość?

 

Jasiu105 - widzę, że już Ci cisnienie opadło. Choć i mi trochę podniosłeś i zanim doczytałem Twój drugi post - zmusiłem się do przeczytania DialogSysa by ładnie podsumować zacytowane brednie w wielu miesjcach, a potem zauważyłem - że się pomyliłeś (świadomie lub nie)i zacytowałeś tekst o lagunie, a nie o scenicu i to wiele tłumaczy.

Więc pozwole sobie jeszcze raz napisać - nie ma w naszych kartach (SII) żadnych akumulatorków (tymbardziej ładowanych indukcyjnie). Karty - jak jażdy immobilizer - do odczytania kodu nie potrzebują jakiegokolwiek zasilania. Jednak do funkcji Handsfree czy cenralnego zamka - jak najbardziej tak. Na marginesie jakoś 3 lata nawet karty do czytnika nie wkładałem (po to jest HF) i jeździłem do czasu padnięcia baterii kiedy musiałem posłużyć się kluczykiem awaryjnym. Wierz mi - żadne trzymanie karty w czytniku - a wtedy już ją musiałem włożyć, żeby zapalić silnik - jej nie naładawoła i nic funkcji HF nie przywróciło poza wymianą baterii.

Pozwole sobie stwierdzić, że nie wierzę w jakikolwiek akumulatorek w kartach laguny. PO CO ONE BY TAM MIAŁY BYĆ?? Po co? Po to jest Handsfree, żeby karty nie wkładać do czytnika - a z cytatu wynika, że trzeba ja codziennie łądować wkładając do czytnika. Przeciez to jest zaprzeczeniem idei HandsFree - nie uważasz Jasiu105 - że takie HF, gdzie musisz codziennie łądować kartę jest debilne?

"Gdy jest rozładowana to funcji HF tez nie uruchomimy bo nie zadziała przycisk AUTO" - to po co ten akumulatorek? Jak bez bateri NIC nie działa na odległość. Ktoś z tamtego forum wysnuł wniosek jak mu bateria padła, że w karcie musi byc jakiś akumulator! No bo patrz - baterii nie ma - karta w czytniku, i auto pali! Bez baterii! Czary mary albo mikro akumualtorek ładowany energią kosmiczną.. przepraszam indukcyjnie. Niech tamten autor tych rewelacji się zdecyduje czy:

- karta ma akumulator do obsługi HF: cytat "karta wykorzystuje do funkcji HF dodatkową baterię (akumulatorek) wlutowany wewnątrz karty"

- czy jednak korzysta z wymiennej baterii: cytat "Gdy jest rozładowana [bateria] to funcji HF tez nie uruchomimy"

Bo jedno przeczy drugiemu.

Kolejny cytat z diagnostyki: "pierwszy etap to sprawdzenie czy bateria nadajnika karty (ta zwykła) jest naładowana" - a po co przecież jest akumualtor?

I do czego miałby służyć w ogóle jakiś mikroakumulatorek (sądząc po rozmiarach - jakieś mikro pojemności) jak jest tam solidna duża bateria?? Jedno wysłanie impulsu by go rozładowało - bo jak pisze tamtej bajkopisarz - jest on wlutowany w kartę - czyli rozumiem jakiś element rozmiarów elementów SMD? To jaką ma pojemność?

Jasiu105 - pamiętaj w necie każdy może pisać co mu się chce i nie wierz we wszystko co przeczytasz. Ja już nawet czytałem takie bzdury, że te karty to są jak czarne skrzynki i zapisują parametry jazdy ostatnie 3 sekundy :) :) . Niektórzy w to wierzą. Zobacz - zamień ludziom kluczyk na kartę i ile mitów stworzą.

W SII nie ma, ale jest już podobno w SIII - samoczynnego zamykania się samochodu. Zawsze trzeba nacisnąc na przycisk. Napisałem, że podobno jest w SIII - ale odlądałemjednego w salonie i też miał przyciski w klamkach do zamykania.

Jeszcze do tego miszczola z forum laguny - poproś go o wskazanie tego akumulatorka na jakies oftce karty a najlepiej na schemacie. Albo niech poda skan manuala serwisowego - gdzie jest choćmy minimalna wzmianka a tym aku.

A narazie traktujmy to jako kolejną naszą renaultowską Urban Legend (tak jak tą o zapisywaniu parametrów pojazdu na 3 sekundy (niby przed wypadkiem))

Ja zanim coś napiszę - staram się sprawdzić w publikacjach technicznych. I nie dam sobie wcisnąć pierdół o jakims akumulatorku.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich obserwacji fakty są dwa:

- są karty (ale nie jestem pewien czy do SCII) w których są dwie baterie.

2306503500_1292411805.jpg

- gdy kupowałem auto, podjechałem nim do ASO i kierownik serwisu z karty odczytał przebieg. przebieg był identyczny jak na liczniku. wcześniej kierownik auta nawet nie dotknął, więc nie widział licznika

 

jeśli ten drugi "wymysł" jest bzdurą, to przychodzi mi do głowy tylko jedno - ASO już znało tę renówkę wcześniej, bądź sprzedawca był w zmowie z kierownikiem.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

optima wiem jestes najmadrzejsy na swiecie a na forum laguny sa same tluczki ,tak samo inzynierowie z renault to tez tluki bo wymyslili dodatkowy akumulator.

zadales sobie trudu by przeczytac cytat ze zrzumieniem ?

calodobowe rozladowanie jest uzupelniane po ok 20min pobytu karty w czytniku.czyli pojemnosc SPRAWNEGO akumulatorka wystarcza na wiecj ni jedna doba.

zgadza sie ? czy znow bedziesz zaprzeczal albo wysmiewal?

widzis na tamtym forum siedze juz prawie 4 lata .poznalem wiele tajemnic laguny tak 1-ej jak i 2-ej generacji ,trzecia generacja ciagle jest nowoscia i nie sprawia az tak wielkich problemow.

co do HF tak zostalo zaprojektowane i tak to funkcjonuje w lagunie 2-ej generacji.i nie mamy na to wplywu.

HF bylo opcja i nie wszystkie pojazdy byly w to wyposazone,co sensownosci lub bezsensownosci tego rozwiazania nie bede sie wypowiadal ale jak dotad nie spotkalem sie z krytyka na forum.

 

to by bylo na tyle.

dalsza dyskusja proponuje na pw lub bezposrednio na skype (nick ten sam ) to nie miejsce by przekonywac o wyzszosci swiat bozego narodzenia nad swietami wielkiej nocy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiu105 - przepraszam. Faktycznie - użyję mocnych słów- ale w zakresie laguny zrobiłem z siebie idiotę. Zdarza się. Przepraszam więc za te "wycieczki osobiste" wobec wszystkich w tym temacie.

Poszukałem więcej na ten temat.

To co podałeś jako cytat z forum laguny jest praktycznie wprost przetłumaczone z manuala serwisowego. Znalazłem po angielsku i widzę, że to to:

http://cs.renault-club.cz/graphics/manuals/125/MR340LAGUNA0.PDF

Cytat z oficjalnego dokumentu mówiący, że w kartach LAGUNY są faktycznie akumulatorki ładowane w czytniku kart:

For the hands-free function, the RENAULT threebutton

card contains an accumulator. This is

recharged when the RENAULT card is inserted in the

reader. After twenty minutes' charging, the

accumulator will have recovered the day's loss. A

proper recharge may last twenty-four hours. The

accumulator cannot be disassembled.

Przynaję, że się zagalopowałem w złośliwościach. Ale wynikało to z braku logiki, którą wytknąłem wczesniej. W zacytowanym fragmencie zostało napisane, że jest akumulator, który obsługuje HF, ale HF nie działa gdy nie ma baterii. W podanym linku w manualnu akurat takiej informacji nie znalazłem. Połaczyłem jedno (że w scenicowych kartach wg. mnie nadal nie ma akumualotorów) z drugim (brakiem logiki w sensie istnienia tego akumulatorka) i sobie za dużo pozwoliłem.

Pozwoliłem sobie też na tyle w oparciu o karty scenicowe - tutaj (ale już przyznam teraz z małą ostrożnością) nadal twierdzę, że akumuatora nie ma. Mimo, że może nam się wydawać, że system kart jest identyczny w lagunach i scenicach - bo po co renault miałoby projektować dwa różne systemy - to jednak są one różne. Inna różnica - to blokowanie karty w czytniku w lagunie (bolec wchodzący w otwór nie pozwalający w trakcie jazdy na wyciągnięcie karty z czytnika) - w scenicach tego nie ma. Tak samo w scenicach nie ma przycisku/funkcji AUTO. Inna różnica: nie da się także zakodowac karty SCENIC <-->LAGUNA [to info z forum elektroda]

Wydawałoby się, że systemy kart w obu autach powinno być takie samo (oszczędność na etapie projektowania i produkcji). A wynika, że są tylko podobne, ale jednak istotnie się różniące.

 

@mrarek - przebieg słyszałem. Słyszałem też o możliwości wpisania do karty danych właściciela.

Ale czytałem też, że karta zapisuje ostatnie paramtery tak jak prędkość, obroty silnika, temperatura silnika, czy był naciśnięty hamulec, włączone światła itp. - co niby policja wqykorzystuje przy wypadkach. Brakuje tylko nagrania rozmów z kabiny pilotów... eee kierowców. I w to nie wierzę.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna różnica - to blokowanie karty w czytniku w lagunie (bolec wchodzący w otwór nie pozwalający w trakcie jazdy na wyciągnięcie karty z czytnika) - w scenicach tego nie ma

Dotyczy LAGUNY i tylko z ciekawości zapytam.

Nie jest to przypadkiem blokowane tylko w kartach LAGUNY, pozbawionych HF???

Tak przynajmniej jest to w Lagunie bez HF posiadanej przez brata..

Czy te z HF też mają blokowaną kartę w slocie???

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

optima przyjmuje twoje przeprosiny :) jesli sie kiedys spotkami poglaszcze po glowce :) laguna jest topowym modelem renault i podejrzewam ze to spowodowalo rozszezenie funkcji hf .

co do blokowania karty w czytniku nie wiem jak ma sie ta srawa gdy sie dowiem podam info na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy LAGUNY i tylko z ciekawości zapytam.

Nie jest to przypadkiem blokowane tylko w kartach LAGUNY, pozbawionych HF???

Tak przynajmniej jest to w Lagunie bez HF posiadanej przez brata..

Czy te z HF też mają blokowaną kartę w slocie???

Z linka którego podałem, z obrazków tam zamieszczonych wynika, że dziura na bolec (rygiel) jest też w tej z trzema przyciskami (z funkcją AUTO).

 

Jasiu105 :) :)

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!