Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane II (2006-07) benzyna


Mr_danielus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Zarejestrowałem się, gdyż w najbliższym czasie przymierzam się do zakupu Megane II z silnikiem benzynowym 1.6 lub 2.0. Proszę o wiarygodne opinie na temat tego samochodu, co w nim należy regularnie wymieniać, co się często psuje i jakie są koszty napraw. Czytałem mnóstwo opinii negatywnych o tym samochodzie (pozytywne też występują), ale chciałbym uzyskać pełny obraz od osoby dbającej o samochód, a nie zwykłego "ciaracha". Interesuje mnie wersja HB, ale sedan też jest brany pod uwagę ( w mniejszym stopniu). Ma to być rodzinne autko 2+1.

 

Pozdrawiam

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest w miare OK.

Trzeba wymieniać olej i filtry jak w każdym. Podczas wymiany rozrządu zwrócić uwagę, żeby wymieniono pompę wody i dali nowe napinacze oraz śrubę do wału korbowego.

W silniku lubią nawalać cewki zapłonowe, dobrze wozić ze sobą jedną czy dwie w bagażniku.

Silnik bardzo nie lubi wilgoci pod postacią mycia czy wjeżdzania w głębokie kałuże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.6 potrafi się dodatkowo zepsuć KZFR (o czym sporo na forum), ale wcale nie musi :-) W razie czego warto wymienić z rozrządem (+ ok. 550zł), ale można też z tym jeździć. Reszta jak pisze sanfran wyżej. Ogólnie silniki o które pytasz są raczej dobrze oceniane, mają dobrą dynamikę i nie są ponadprzeciętnie paliwożerne.

Koszty napraw MII są umiarkowane, usterkowość też średnia. Lubi wariować elektronika, ale na forum można uzyskać pomoc i wiele mniejszych usterek naprawić we własnym zakresie. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dobrych wiadomości: model z roczników, w który celujesz to już raczej phase II, a więc problem cewek rozwiązany na etapie fabryki (ja już miałem Beru), koło zmiennych faz wytrzymało u mnie 100 tys. km i miało się nadal dobrze. To o czym wspominają koledzy może wyskoczyć raczej w modelach sprzed liftingu (no chyba że właściciel zrobił już z tym porządek). Poza tym mojego sedana sprzedałem jako auto w idealnym stanie technicznym (klient zażyczył sobie kontroli w ASO) :) Miałem wersję 1.6. Polecam serdecznie, tylko szukaj rozważnie i najlepiej z krajowego salonu z maksymalnie udokumentowaną historią i przebiegiem. :) Kolega kataryniarz jeździ na przykład dieslem i też sobie to autko chwali (wbrew obiegowej opinii). Ale swój wóz z tego co pamiętam, też kupił po długich poszukiwaniach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po czym można poznać czy to wersja PH1 czy PH2 ? Z tą wilgocią to u nas ciężko, gdyż nie mieszkamy w MIAMI tylko w Polsce. A czy naprawy (poza ASO) są drogie? Oglądałęm ceny rozrządu, KZFR, sprzęgła i do najdroższych nie należą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po czym można poznać czy to wersja PH1 czy PH2 ?

do 2005 to ph1

od 2006 to ph2

Zmiana bodaj w 2006, więc z początku 2006 może się jeszcze trafić ph1. Ale łatwo poznasz po wyglądzie (najłatwiej po przodzie, reflektorach).

Naprawy poza ASO w rozsądnych cenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Phase II ma bardziej "skośne" wloty powietrza oraz nieco inne klosze lamp z tyłu. We wnętrzu najbardziej charakterystyczny jest inny daszek zegarów (polifty mają wykonany z takiego samego tworzywa co deska rozdzielcza i o trochę innym kształcie). ASO generalnie omijać po gwarancji szerokim łukiem, ceny np. wymiany klocków hamulcowych i świec jak w serwisie Mercedesa (mówię poważnie). Poza tym różnie jest z jakością tych napraw. Serwisując auto w dobrych nieautoryzowanych warsztatach (na forum jest o tym info) można utrzymać koszty na rozsądnym poziomie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to dobra cena ale u mnie w Katowicach krzyknęli za tę operację 120 :)

 

Wymiana klockow hamulcowych przednich (4+ rabat 20%)

331 zł

 

Wymiana klockow hamulcowych przednich MOTRIO

237 zł - 302 zł

 

Wymiana klockow hamulcowych tylnych (4+ rabat 20%)

338 zł

 

Dane z aktualnego cennika usług na stronie Renault. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy awarie występują nagle, czy można je wcześniej zdiagnozować (słuchowo, wzrokowo)? Martwi mnie tylko fakt, że jak wyjadę na wakacje to nie dojadę na własnych kołach (ze względu na ilość awarii i ich częstotliwość).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź nie przesadzaj, to nie jest tak, że te auta się psują co wyjazd. Mojego poprzedniego scenica uzywalem 4 lata, kupilem jako auto siedmioletnie. Nigdy nie miałem z nim poważniejszych przebojów typu wzywanie lawety.

 

Problem jest tego typu, że większość podzespołów jest sterowana/kontrolowana elektronicznie; więc do naprawy bardzo przydatny jest komputer diagnostyczny. Tylko nie popadajmy w drugą skrajność: samo podłaczenie komputera nie jest remedium na wszystko. Komputer pomaga jedynie w diagnozowaniu problemu i używać go należy z głową.

 

A co do dojechania na wakacje? To sie może zdarzyć w każdym samochodzie. Ostatniego lata na trasie rozkraczył mi się mercedes(!) - małą żaba A140 - i ledwo co do domu na dwóch garkach dojechałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO generalnie omijać po gwarancji szerokim łukiem, ceny np. wymiany klocków hamulcowych i świec jak w serwisie Mercedesa (mówię poważnie)

Cena za wymianę 4 świec zapłonowych w ASO wyniósł mnie wraz zakupem świec 80zł (10zł/szt za świecę i 40zł za wymianę 4 sztuk).

To co piszę na stronie Renault Polska trzeba brać z przymrożeniem oka, bo sama wymiana płynu według RP kosztuje 117zł. Wymiana płynu hamulcowego wraz z wymianą cylinderków w hamulcach tylnich w Twingo kosztowało mnie około 150zł w ASO.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak trafisz dobry egzemplarz to będziesz wydawał pieniądze tylko na paliwo. Mnie na początku (gwarancja) siadł jakiś czujnik i wentylator nawiewu do kabiny.

Wszystko w pierwszym roku użytkowania i do tej pory nic tylko jeżdżę. Co do cen to najlepiej znaleźć sobie dobrego mechanika/elektryka i z jego usług korzystać. ASO ze względu na duże koszty naprawy omijałbym z daleka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w każdym aucie: Jak dbasz tak masz. Drobne usterki elektroniki to np. luźna kostka poduszek powietrznych pod fotelem kierowcy czy cewki, poważniejsze awarie to przede :) wszystkim KZFR. Ja swoją Megi kupiłbym jeszcze raz. Spokojnie szukaj to i Ty będziesz zadowolony. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!