Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie pali na zimnym, Injection Fault . Pomocy!


Spajder6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od nie dawna borykam się z pewnym problemem w mojej Megance z 2004r., silnik 1.5dci. Po dłuższym postoju silnik nie chce zapalić. Dłużej kręci. Czym zimnej tym gorzej. W czasie rozruchu dostaje informacje Injection Fault oraz świeci się kontrolka STOP. Wcześniej gdy było cieplej takowego komunikatu nie otrzymywałem, po prostu dłużej kręcił ale palił.Zaznaczam ,że dziś (-20 stopni) w czasie kręcenie po wyłączeniu się wszystkich kontrolek wciąż paliła się kontrolka akumulatora na czerwono. Gdy silnik już zapali można jeździć cały dzień. Ostanio zapaliłem silnik i pozostawiłem go na 10minut na jałowym, zgasiłem i odpaliłem ponownie a tu zaskoczenie, zapalił na strzał. Wymieniłem świece(4 nowe), filtr paliwa, filtr powietrza, zalałem bak do 3/4 oraz wymieniłem akumulator niektórzy radzą mi aby spróbować na większej pojemności aku. Odwiedziłem również ASO w związku z męczącym komunikatem Electronic Fault czego zresztą się pozbyłem (nie drożny wężyk odprowadzający wodę co zresztą zalewało mi komputer). W serwisie nie znaleźli nic na komputerze, poradzili mi tylko abym przeczyścić masę co uczyniłem. Jeżdżę na V-Power Diesel. Samochód nabyłem miesiąc temu i już tracę zmysły. Auto garażuje jeśli będzie to pomocne. Przeczyściłem również styki kontaktem co zresztą nic nie dało. Bardzo proszę o pomoc bo chyba bez dłuższego pobytu w ASO się nie obejdzie. Kończą mi się już pomysły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź po pierwsze czy nie schodzi tobie paliwo z wężyków (uszkodzone zaworki zwrotne). Jeżeli paliwo jest w wężykach po całonocnym postoju to zrób próblę przelewową - prawdopodobnie któyś wtrysk ma wszkodzony zaworek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zalecany akumulator do megi z tym silnikiem, jest to Centra plus 54Ah 520A. Dziś zauważyłem ogromny bąbel powietrza przy pompce, jednak przewody doprowadzające paliwo do silnika od filtra nie posiadają bąbelków. W takiej sytuacji chyba najlepiej zakupić zaworek zwrotny? Czytałem o tym na forum ii niby pomagało. Nigdy nie robiłem próby przelewowej także nie wiem czy sobie z tym poradze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro rano przed odpaleniem samochodu przepompuj paliwo gruszką. Jeżeli wtedy odpali bez problemu to masz problem ze schodzącym paliwem.

Próba przelewowa to nic trudnego. Potrzebny kawałek wężyka odpowiedniej średnicy i jakieś pojemniczki (ja używał polemników na mocz z apteki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, tak zrobiłem, powietrza nie widać ale auto jak nie paliło tak nie pali, od wczoraj nie mogę go w ogóle uruchomić, rozrusznik słabo kręci, jak załatwię większy aku będę wiedział czy faktycznie brakuje mu mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ASO nie znalazł żadnego błędu związanego z wtryskiem paliwa. Podłączyli Meganke do CLIPa? Taki błąd jak Injection Fault powinien zostać zapamiętany. Pod koniec tamtego roku też (4 razy) mi wyskoczył błąd Injection Fault. Tylko nie podczas odpalania, ale podczas jazdy. Postanowiłem kupić sobie chińskiego Clipa. Wczoraj podłączyłem go do mojej Megan i odczytałem błędy. W moim przypadku, powodem pojawienia się błędu było za wysokie ciśnienie (o 100 bar) na listwie. Czyli najprawdopodobniej jest to regulator ciśnienia. W przypadku rozruchu zalecana wartość to 230. Oczywiście jak pisał lamer uszkodzone, nieszczelne przewody i zaworów zwrotny też może być przyczyna problemów z odpaleniem. Ale moim zdaniem nie powinno to powodować pojawienia się komunikatu błędu wtrysku (chyba że masz kałuże ropy po odpaleniu). Uszkodzony (lejący) wtrysk/i mogą powodować problemy o których pisałeś, ale to powinien wykryć serwis. Można to sprawdzić samemu mierząc ilość paliwa jaka wypływa z przelewów poszczególnych wtrysków. Norma to około 10 ml/min (jak dobrze pamiętam). Jeżeli chodzi o akumulator to przy takim mrozie i jak jeździsz na krótkich odcinkach, to trzeba było raczej naładować akumulator. Ewentualnie uzupełniając poziom elektrolitu, przez dolanie wody. Ale skoro kupiłeś nowy i problem został to była kiepska podpowiedź. Żeby zmierzyć ile paliwa idzie przez przelew trzeba zapatrzeć się w przewód (średnica 4-5mm, zdając maskownice silnika, jest tam jeszcze taka plastikowa listwa która trzyma wężyki powrotu. Odpiąć jeden lub 4 przewody przelewowe. Zależy ile mamy tego wężyka. Zaślepiamy końce zdjętych przelewów, a nowe trzeba wsadzić do naczynek. Mogą to być plastikowe kubeczki lub duże szczykawki. Wtedy jest już prawie profesjonalnie bo mamy od razu miarkę. Ale przydał by się jakiś stojak bo jak trzymać 4 szczykawki. Ale jak ktoś nam pomoże to można i tak lub pojedynczo każdy wtryskiwacz oddzielnie. Odpalamy silnik i mierzymy czas. Wyłączyć silnik porównać ilość paliwa. A tutaj filmik poglądowy http://www.youtube.com/watch?v=Gaqx9ATOg3A. Jak widać na filmie pierwszy leje jak cholera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki P_Marek za szczegółowe info. Test przelewowy zrobię przy piątku ale najpierw posłucham rady Elmo i zobaczę czy zaskoczy na większym aku. Jak to nie pomoże to będę szukał dalej :) Dobrze, że mam w rezerwie puga 306, Megi stoi w garażu od początku większych mrozów a ja zbytnio nie mam czasu an dłubanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj z akumulatorem tym co kupiłeś i kablami rozruchowymi + drugi sprawny akumulator. Warto przed próbą naładować ten nowy akumulator bo pewnie mocno go rozładowałeś. W nieogrzewanym garażu na takim mrozie jak teraz może rozładowany zamarznąć i znów koszty. Ale moim zdaniem to nie akumulator. Szkoda, że nie nagrałem jak mój dzisiaj (30.01) zapalił. Trzy razy grzałem świece, a obroty były mizerne, ale zaskoczył za pierwszym razem. A to tylko paroletni ZAP. Małe sprostowanie odnośnie ilości paliwa na przelewach. Na elektrodzie ktoś inny podał takie wartości: "Bieg jałowy (wolne obroty) pomiar min. 1 min. wartość przelewu nie może być większa niż 30ml. Różnica między wtryskiwaczami nie większa niż 30%." -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1039713.html.

Życzę powodzenia.

 

Dodano: 05 lut 2012 - 12:16

Znalazłem taki temat na forum http://megane.com.pl/topic/34057-samodzielna-naprawa-wtryskow/. Jak samemu naprawić wtryskiwacz i jak widać działa. Albo taki temacik http://www.klubclio.pl/viewtopic.php?t=740. Ciekawe jest stwierdzenie w tym drugim, że "że jeżeli wymieniamy zaworek i rozpylacz to można włożył wtrysk bez kalibracji..... kody tyczą się tylko elektrody. wymiana zaworka i rozpylacza nie ma wpływu na prace elektrody." Ciekawe. Ja dawałem wtrysk do regeneracji i dostałem nowy kod. Ściema czy dobra praktyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi oraz cenne rady. Przyczyna rozwiązana :). Troszkę mi to zajęło ale nie spieszyłem się i doszedłem co była nie tak.

1. Wężyki przy filtrze paliwa były słabo dociśnięte (nie wskoczyły) co zapowietrzało układ.

2. Gruszka miała zepsuty zawór zwrotny.

3. Zauważyłem nieszczelność przy jednym wężyku paliwowym.

4. Akumulator jednak był za słaby. Kupiłem 72 Ah, samochodzik pali na strzał. Pali na zimnym aż miło.

5. Najprawdopodobniej wcześniej wlałem mu jeszcze letnie paliwo (mogła być kasza w baku). Mechanik polecił mi dolać 1litr benzyny na pół baku.

Obawiałem się wtrysków jednak próby przelewowej jeszcze nie zrobiłem i jak na razie nie widzę sensu. Jak zauważyliście w moim przypadku było to kilka mało znaczących rzeczy a już w pewnym momencie zrezygnowany miałem jechać do serwisu szykując minimum kilkaset złotych na naprawę. Dzięki takim forom możemy sobie poradzić a co najważniejsze jest tu grono doświadczonych, pomocnych forumowiczów. Szczególne podziękowania dla P_Marek , Elmo, lamer, marekwodniak :)

Edytowane przez Spajder6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A mnie takie cos się przydarzyło:

 

W sobotę było wszystko OK. Zaparkowałem szczeniaka i stał do dziś rano.

Wcisnąłem start - kręci i kręci i ........ nie odpala. Zrobiłem tak 4 razy i nic.

Podpompowałem paliwo gruszka - i daje nie pali.

Zapalił się serwis i "Injection faul" .

 

Może ktoś miał coś podobnego ?

 

Cała zimę palił za pierwszym razem. Paliwo z Shella - tankowane w czwartek - więc raczej nie paliwo.

Filtr paliwa wymieniany coś koło lipca.

Olej, filtr powietrza i oleju - była wymiana jakieś 2 tys km temu.

 

Aha,

auto ma autoalarm - ale rozrusznik kręcił normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!