Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ocena Scenic II 1,9 DCI automat


LOBOsss

Rekomendowane odpowiedzi

Jest otwór w dachu okrągły korek zalepiony silikonem co sugeruje że aut mogło być wykorzystywane jako TAXI czy cos ale czy to duży problem???poprostu sie nie znam, historii niestety nie sprawdze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruje to większe zużycie skrzyni biegów - taksówki z reguły jeżdzą po mieście.

Jeśli znasz konstrukcję automatycznej skrzyni biegów to poniższy opis możesz pominąć.

Ale krótko: Automatyczna skrzynia biegów to brak typowego sprzęgła, które jest zastąpione przekładnią hydrodynamiczną (konwerter), teoretycznie pracuje ona bezkontaktowo, bo moment obrotowy przenosi olej.

Ale oprócz tego są hamulce cierne w przekładni planetranej, hamowanie odpowiednich sekcji powoduje załaczanie poszcególnych biegów. Dodatkowo skrzynia DPO (chyba, ze masz bezstopniową CVT) posiada sprzęgło bocznikujące konwerter dla zminimalizowania strat mocy na poślizg konwertera. Te elementy podlegają zużyciu. Teoretycznie w skrzyni oleju się w ogóle nie wymienia, w praktyce po takim przebiegu by wypadało. W skrzyni są jeszcze pompy, zawory, siłowniki, łożyska.

 

Naprawdę nie wiem co o tym sądzić. Tak jak mówię, mam podobne auto, ale ma przebieg 45 tys km (jeszcze ma oryginalne opony). Jednym z moich czynników doboru samochodu w automacie był przebieg poniżej 50 tyś km.

 

Poczytaj forum o awaryjności skrzyń, zajrzy np tu: http://megane.com.pl/topic/33864-scenic-i-automat/page__pid__276400#entry276400

podzwoń trochę po serwisach, zapytaj się co sądzą o tych automatach po takim przebiegu.

 

Prowadzenie samochodu z automatem jest naprawdę fajne, ale nie zepsuj sobie tej przyjemności nierozważnym zakupem.

Edytowane przez sanfran
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma podgrzewane siedzenia?

 

Nie nie ma. co moze sugerować ich brak lub obecność

 

ps.Dziękuje za wyczerpujace odpowiedzi do wcześniejszych postów

 

Otwór to korek gumowy średnica około 15 cm uszczelniony sylikonem - nie wygląga do żle w kazdym razie

Edytowane przez LOBOsss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na przęglądze...

nie chciałbym szukać dziury w całym, ale jeśli do sprzedajacego przyszłoby 5 osób i każdy chciałby zrobić przegląd w ASO za jego kasę, to gość popłynąłby na 1000 PLN. stać go?

jak ja robiłem przegląd to umówiłem się, że jak będzie OK to ja płacę, a jak nie to on płaci. przegląd wyszedł OK, więc zapłaciłem. dziś domniemuję, że sprzedający dogadał się wcześniej z ASO i dlatego przegląd wyszedł OK.

niestety ta sprawa zakończyła się w konsekwencji dla ASO nieciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam nie tyle ze dogadał się z aso porostu wcześniej umówiliśmy się ze auto jest bezwypadkowe i i jeśli coś będzie pod tym względem nie tak to on płaci no i wyszła hmm kolizja sam to serwisant stwierdził :) zresztą trochę się kłócili o niektóre rzeczy, wiec nie wydaje mi się ze dogadali sie wcześniej bo bysmy wogóle nie jechali do serwisu a sam serwis by próbował mi wcisnąć auto, a tak wogóle nie było

 

Dodano: 09 mar 2012 - 14:21

Autko Kupione

 

Jeździ sie bardzo dobrze i w porównaniu do wszystkich innych które miałe okazje oglądać i sprawdzać to wypadło najlepiej. Mama także roczną gwarancję , na główne elementy mechaniczne(silnik, skrzynia biegów itp) , pełna historię z ASO , pełna fakturka VAT ( brak podatku ). :)

 

Spalanie 2000km trasa/miasto 6/8 l

 

Zobaczymy jak bedzie dalej :)

 

można zamknąć temat :)

Edytowane przez LOBOsss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!