Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ocena Scenic II 1,9 DCI automat


LOBOsss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie

 

http://www.dw-auto.pl/productCatalog/product/113

 

Proszę o ocenę Autka Grand Scenic II

Przebieg podobno oryginalny (ale czy nie za duży)

Ale mam parę pytań

 

Jakie ma spalanie, ( może ktoś ma i wie) w stosunku do manualnej 6 biegowej skrzyni??

Jak awaryjnością automatów w tych modelach i silnikach ??? z jednej strony to fajna sprawa z drugiej ten przebieg i automat hmm zawsze się bałem o ich awaryjność jak coś padnie to chyba koszty są bardzo wysokie

 

Komis podobno dobry (przynajmniej w necie) i nie ma problemu ze sprawdzenie przebiegu czy bezwypadkowości – specjalizuje się w bogato wyposażonych autach i pewnych pod względem technicznym ale ceny ma troszeczkę wyższe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do automatu, to przy takim przebiegu bym sie troche zastanawiał. Automaty DPO montowane w tej wersji są dosyć dobre, jest to konstrukcja stosowana od wielu lat. Instrukcja obsługi nie przewiduje wymian oleju (sealed for life), ale polscy mechanicy mają odmienne zdanie. Podczas wymiany skrzynia potrzebuje specyficznego bardzo drogiego oleju. Skrzynie zalewane zwykłym ATF Dexron II nadają się jedynie na złom.

 

Ale jest jedno Ale. Należy wiedzieć, że obecne produkowane samochody mają zaprogramowany czas życia w poszczególnych podzespołach. Skrzynia DPO pewno również do nich należy. A pamiętaj, że nie wiesz, jak ten samochód był traktowany. Silnik wysokoprężny ma dosyć wysoki moment obrotowy, więc skrzynia bardziej jest narażona na zużycie niz na przykłąd przy silniku benzynowym 1.6 lub 2.0.

 

Dodano: 31 sty 2012 - 10:51

O spalanie bym sie nie martwił.

Po mieście moze rzeczwiscie jest większe, gdyż cały czas jest poślizg na sprzęgle hydrokinetycznym, ale przy szybkości powyżej ok 30km/h uruchamia się sprzęgło cierne, bezpośrednio przenoszące napęd z pominięciem przekładni hydrokinetycznej czyli bez poślizgu i bez strat.

Moj poprzedni scenic na autostradzie potrafił spalić nieco powyżej 6 litrów przy stałej szybkości 110 km/h (Czyli maksymalnym dpouszczalnym limicie 70 mph)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jeszcze raz numer VIN auta to VF1JMJ4NA3962XXXX czy ktoś byłby uprzejmy i mógłby mi go sprawdzić,

 

Z góry dziękuje za pomoc :)

Edytowane przez LOBOsss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grand Scénic Phase II 1.9 dCi 130 FAP aut. Tech Line II - SL

 

Lakier

Blanc Glacier OV369

Tapicerka

stof/lederen bekleding "Diam" Carbone Foncé met grijze stiksels

Deska rozdzielcza

Harmonie Carbone Fonce

 

 

Reszta w jezyku żabojadów :) Możesz sobie sprawdzić rejestrując sie na renault.pl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ogladałem i jeździłem wszstko ładnie chodzi ( jak na moje odczucia) i jade do serwisu sprawdzić co i jak w trawie piszczy może znacie jakieś dobre serwisy które chociaz telefonicznie mogą odpowiedziec na parę pytań po numeze VIN ???

 

minusy menu bez jezyka PL - czy można wgrać bezproblemowo i ile to kosztuje ??

Auto stoi od listopada wiec był problem z uruchomieniem - co o tym sądzicie

Pozatym auto pochodzi z holandi a dowód rejestracyjny jest z niemiec hmm ciekawe o co chodzi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyyyy, sprawdź w takim razie dokładnie papiery, już tutaj ktoś podrzucał ogłoszenie że samochód miał niemieckie tablice za to po niderlandzku gadał, nie pamiętam tylko na czym stanęło wtedy. Jakoś nie tak dawno to było, ale taka sytuacja uczuliłaby mnie bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnawiając temat :)

 

Byłem na przęglądze przed zakupowym koszt 200 zł Wrocław Nawrot po pierwsze szacunek ogromy dla serwisu 2 godziny bawilismy się w sprawdzanie auta i.... no właśnie

 

Generalnie historia serwisowa do 155000 kKm Serwis ASO wszystko regularnie wymieniane, Akualny przebieg niecałe 165000 kKm stan techniczny dobry/bardzo dobry do jazdy od zaraz, wymiana rozrzadu przy 127000Km elektronika smiga bez problemów , żadnych stałych błędów w komputerze więc wszystko z tej strony Ok tzn plusy

 

minusy

- malowany w części bagażnik i lewa strona nie całe elementy i tylko dzwi i błotnik (tylny), progi całe nie ruszane wiec była kolizja lecz nie mocna , jakby ktoś cały bok o coś przerysował , tak zostało stwierdzone przód nie ruszany.

- trochę cieknie olej z miski olejowej, stwierdzona nieszczelnosć albo uszczeli miski, albo uszczelki pomiedzy skrzynia i silnikiem koszt w gorszym wypadku około 1000 zł

- był wyciągany fotel psasażera w niewiadomym celu

- srednie spalanie 8 l (czy to dużo i w jakim zakresie liczone) mi podczas przejażdzki udało sie spokojnie ześć do 6,5 - 7 l około 90 km/h

 

Podumowując auto fajne wszystko sprawne , w dobrym stanie technicznym tylko z przygodami

 

Zastanawiam się i hmm nie wiem bo większosc aut ma przygody i to poukrywane, cięzko znalęść idealne auto, cena podobna

Sam sprzedawca zachował sie bardzo wporządku bo bez pytania sam zapłacił za przegląd (wczesniejsze nasze ustalenia) i nie widział prolemu w szczegułowym sprawdzeniu auta szacunek dla niego i nie wykłucał sie o pierdoły czy pieniądze , tak powinno byc i to sie chwali :)

Pytanie tylko czy warto??

Edytowane przez LOBOsss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma podgrzewane siedzenia?

A na pytanie czy warto nikt odpowiedzi tobie nie udzieli. Musisz rozstrzygnąć ten problem sam.

 

Gdyby była możliwość rejestracji samochodów z kierownicą po prawej stronie polecałbym sprowadzenie takiego samochodu z UK.

Generalnie takie auta są dla "mamusiek" wożących dzieci do szkoły. Małe przebiegi (3 latek rzędu 40 tys km jak mój), auta używane delikatnie, możliwe lekkie przytarcia jak to mamuśki potrafią, ale o ciężkie kolizje to raczej ciężko.

 

Auto, które ty zamierzasz kupić, było eksploatowane inaczej. Przebiegi rzędu tysiąca kilometrów na tydzień można mieć na dwa sposoby: albo dojeżdzać do pracy dzinnie 100 km w jedną stronę albo pracować jako taksówka (automat!!!). Sprawdź czy w desce rozdzielczej nie ma otworów na taksometr czy radiotelefon a na dachu nie widać śladów po montażu koguta "TAXI" i prowadzenia przewodu zasilania. Auto mogło służyć także jako prywatna taksówka hotelowa lub auto pod wynajem. Dobrze by było sprawdzić jego historię, jeśli możliwe.

 

 

W moim aucie musiałem malować klapę bagażnika od środka, bo w tym miejscu, gdzie się styka z uszczelką była pokorodowana. W trzylatku :)

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!