Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słabo kręci zimą, nowy akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, chętnie bym "wrócił" do syntetyku lub półsyntetyku, ale na mineralnym jeżdzę już dwa lata. Nie wiem, na czym jeździł poprzedni właściciel - samochód pochodzi z Włoch. Po naklejce można sądzić, że dotąd lany był 10w40 (półsyntetyk). Czy w tej sytuacji przejście na półsyntetyk będzie rozsądne? Mówi się o zjawisku wypłukiwania/rozszczelnienia silnika przy takich zmianach.

 

pozdrawiam, Łabędź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem tą wyszukiwarkę Boscha. Tu liczby są zdecydowanie większe (załącznik), wręcz przesadzone. To dziwne.

Owszem różni się bo co firma to inaczej. Jak patrzę na mój przypadek to wszystko OK. To nie jest przesada. Zależy ile elektroniki masz w aucie. U mnie full bo oprócz róźnych systemów, żarówek itd jest automatyczna klima, duży wyświetlacz. To tak jak z telefonem, który ma wiele funkcji. Musi być konkretna bateria bo inaczej krótko działa.

Nie mam Bosha, ale wyszukiwarka i Centry i Bosha coś tam pokazuje. Jeszcze jest doświadczenie życiowe. I doświadczenie mówi mi np, że u mnie w dieslu musi być 680 a jakby było więcej to jeszcze lepiej. W autach znajomych zazwyczaj bywało coś w okolicach 700. Oczywiście mowa o dieslu.

Bosh dobrze mówi, że jak więcej urządzeń w aucie to trzeba brać te mocniejsze, kwestia wyboru jak mocne. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, mam nowy trop. Sprzedawca akumulatora dał mi zastępczy, a ten wziął na testy. Stwierdził, że akumulator otrzymał ode mnie w stanie dalekim od pełnego naładowania. To dziwne, ładowałem go trzy dni wcześniej. Zastępczy aku był w pełni naładowany, pojeździłem na nim 2 dni, w tym trasa 160km. Po tych dwóch dniach podjechałem odebrać swój i oddać ten, no i usłyszeć diagnozę fachowca. Gość zbadał aku zastępczy i stwierdził, że ten też jest dziwnie mocno rozładowany. Zatem coś pożera mi prąd z akumulatora. Prąd pobierany przez samochód na postoju (zamknięty) to ok. 0,04A, czyli za mało, żeby tak rozładować aku w dwa dni. Mówiąc "rozładowanie" mam na myśli spadek prądu rozruchu z 420A na 320A. Poszperałem trochę po forach i natrafiłem na problemy z rozrusznikiem. Czy ktoś zetknął się z podobnym problemem, np. rozrusznikiem, który tylko część prądu przeznacza na rozruch, a drugą cześć wysyła w kosmos?

 

pozdrawiam,

łabedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co najwyżej uszkodzony rozrusznik (np. zużyte i nie dolegające w pełni szczotki) mogą dać efekt słabego akumulatora. Po prostu przez słaby styk mało prądu dostaje się na rozrusznik przez co ciężko kręci.

 

Może być jeszcze tak, że tulejki w rozruszniku są wytarte.

 

Proponuje na "dzień dobry" wyczyścić klemy, wyczyścić styki prądowe na rozruszniku, jeżeli to nie pomoże, to rozbiórka rozrusznika i ewentualna regeneracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację, pojechałem do szpeców od akumulatorów, sprawdzili wszystko swoimi zabawkami i stwierdzili za niskie napięcie na rozruszniku podczas rozruchu. Wczoraj rozrusznik został wyciągnięty i rozebrany, okazało się że skończyły się szczotki. Jeszcze nie było mrozu ale już teraz czuć że auto lepiej odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnięcie rozrusznika, czyszczenie i smarowanie + nowe szczotki - 170zł (robione u znajomego, jak dzwoniłem po warsztatch to ceny zaczynają się od 200zł i terminy na za tydzień).

Edytowane przez _arson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad przejrzeniem swojego, ale najlepiej w cieplejszym czasie.O ile nic nie walnie to poczekam do wiosny. Niby OK ale kto tam wie. Mierzenie to nie wszystko. Nowy do mojego sceniola, znaczy używka to też pewnie jakiś koszt. Po ile chodzi używka? Nie wiem czy lepiej używka czy naprawa. Hm...już sobie odpowiadam :l: Jak człowiek naprawi to wie co ma a używka to raczej także do naprawy. Nowy to już wyższa pólka cenowa a też nie jest tak że będzie super bo co nowe to gorsze wykonanie. Niestety, ale kiedyś jak kupowało się nówke to chodziło lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam identyczny problem. Obstawiam zużyte elementy alternatora, ponieważ zaraz po uruchomieniu zimnego auta słychać wyraźne trzaski, jakby przeskakiwały iskry, w jego okolicach.

labedzkim, zrób tak samo jak ja, otwórz maskę zaraz po odpaleniu rano i posłuchaj. Ja świece wymieniałem w zeszłym roku.

A nie orientujecie się czy w alternatorze szczotki są zintegrowane z regulatorem, czy da radę je wymienić osobno? A poza tym u mnie słychać było lekkie popiskiwanie już od około roku, ale nie podczas mrozów, więc i łożyska mogą siadać. Ale dobra, już nie robię OT :l:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!