Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolizja


piotrg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.W dniu wczorajszym spotkała mnie nie miła przygoda.Przejeżdzają przez skrzyżowanie drogą z pierszeństwem przejazdu zostałem uderzony w lewy tył mojego auta przez pojazd jadący z drogi podporządkowanej.Ewidętna wina drugiego kierującego, gość nawet nie próbował hamować.Mam sporządzone oświadczenie w którym gość przyznał się że wypadek został spowodowany z jego winy, zglosiłem już zdarzenie do jego Towarzystwa Ubezpieczeniowego (Inter-Risk) i mam czekać na telefon aby umówić się z rzeczoznawcą.Głowne uderzenie najprawdopodobniej nastąpiło w tylne lewe koło w wyniku czego została pogięta felga, połamany tylny zderzak.Jak dostałem strzał latałem po całej jezdni, było dość ślisko w wyniku czego zalapałem przednimi kolami dość wysoki krawężnik, ewakułując się od uderzenia w drzewo skręcałem w lewo i następny poślizg i strzał w krawężnik przeciwny.Niby wszystko O.K na pierwszy rzut oka polamany zderzak i pogięta felga, tylko zauważyłem że teraz podczas jazdy na wprost mam delikatnie skręconą kierownicę w lewo.Przejechałem się autem po świerzym śniegu i zauwazyłem że ślady kól prawej strony ladnie się nakładają a lewej strony już nie bardzo.Ślad jest szerszy tak jakby któreś z kół było przestawione.Zastanawiam się czy może to być przyczyną tej felgi czy coś bardziej się poprzestawiało.Nie wiem jak mam teraz postępować gdy przyjedzie rzeczoznawca bo taką awarie trudno stwierdzić golym okiem.Nie chcę zakładać innych kól abym nie został przez niego oskarżony że coś kombinuje a zarazem chciałbym się upewnić co jest nie tak z geometrią.Nie wiem czy czekać na zeczoznawcę i z nim ustalać dalsze postępowanie w sprawie stwierdzenia większych uszkodzeń czy już samemu szukać kogos kto by to stwierdził, nie mam pojęcia nawet gdzie się z tym udać.No i jeszcze jedna sprawa jak załatwiać naprawę czy przez warsztat bezgotówkowo czy brać pieniądze i robić na własną rękę.Wszystkich którzy mogą coś konkretnego doradzić lub mieli podobną sytuację prosił bym o odpowiedz.Pierwszy raz mam kolizję choć za kółkiem jestem już 20 lat i nie mam pojęcia jak to załatwiać abym nie popłyną na tym zdarzeniu.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - ortografia

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez piotrg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że bez sprawdzenia geometrii auta nic nikt Ci nie powie. Trzeba postawić auto na kanał i pomierzyć.

Prawdopodobnie masz pogięte zawieszenie. Istnieje, niewielkie prawdopodobieństwo, że jak dostałeś strzała w tylne koło to skrzywiła się belka, mam nadzieję, że nie przesunęła się na mocowaniu. Z przodu przy strzale w krawężnik mogła polecieć felga, albo coś jeszcze się tam pokrzywiło.

Czekaj na rzeczoznawcę i nie zmieniaj absolutnie kół. Rzeczoznawcy możesz powiedzieć, że masz coś z geometrią.

Co do warsztatu to wszystko zależy czy masz zaufany warsztat gdzie Ci naprawią auto za mniejsze pieniądze.

Poczytaj forum jest tu parę podobnych tematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, przekaż rzeczoznawcy wszystko co Ci nie pasuje. Jak coś nie stukało wcześniej a teraz stuka, to to zaznacz, jak kierownicę miałeś przesuniętą o 15st a teraz masz o 20st to też, wszystko dosłownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest z winy gościa to wstaw samochód do serwisu renault i ci go doprowadzą do porządku

a i o kasę z ubezpieczeniem zawalczą, bo ich kosztorys będzie obowiązywał i tyle. Chyba że chcesz na tym jeszcze zarobić ale to twoja decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim aucie będą chcieli orzec szkodę całkowitą, a wrak wycenią pod niebiosa.

Życzę dużo szczęscia i samozaparcia podczas walki z ubezpieczycielem.

 

Taka ciekawostka. Po czterech - sześciu tygodniach od kolizji pada akumulator. Dwie kolizje - dwie baterie wymieniane na koszt własny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sanfran zgadza się szkoda całkowita, ale ty jako poszkodowany masz prawo do przywrócenia swojej własności do stanu przed wypadkiem na koszt ubezpieczyciela sprawcy i od tego nie ma odstępstwa, chyba że za wrak dadzą koledze niezłe pieniądze i na naprawę też wtedy można myśleć o zmianie na nowszy model ale to są odosobnione przypadki, co do baterii musiałbyś udowodnić że wstrząs spowodował obrywanie się mas czynnych płyt ołowiowych itd ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaja na INTER RISK!!! To cwaniaki dwa razy miałem z nimi doczynienia. Żeby odzyskać kasę potrzeba z pół roku, wpisywanie odwołań i śmieszne kwoty jakie przyznają. Od razu załatwiaj bezgotówkowo i powiedz rzeczoznawcy, że chcesz auto sprawdzić pod kątem geometrii.

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi na wymianę reflektora, pomalowanie zderzaka i błotnika zaproponowali niecałe 300 zł więc zaprowadziłem do serwisu renault to im ściągnęli 10x tyle :l: jak nie masz zamiaru zmieniać fury to rób bezgotówkowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.Z tego co piszecie mam na razie sam nic nie ruszać i czekać na rzeczoznawcę.Trochę mnie przeraziliście z tym wrakiem i szkodą całkowitą.Tak jak pisałem w pierwszym poście wizualnie to wcale żle nie wygląda, nie mam pogiętej nawet kawałeczek blachy tylko polamany zderzak i ta felga co nie zmienia faktu że nie wiadomo co stało się z geometrią.Jak jadę autem nic nie ociera, nie stuka.Zastanawiam się czy nie wiechać na jakiś warsztat celem oględzin wizualnych bez żadnych napraw i ingeręcji.Sam nie mam kanału w garażu.

Edytowane przez piotrg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kobita wjechała w prawy tylny błotnik. Dostał zderzak, drzwi, błotnik i kawałek progu. Auto odstawiłem do ASO. Wycenili na 4500 :l: i zrobili auto. Ubezpieczyciel sprawcy zapłacił fakture bez mrugniecia okiem. Sytuacja miała miejsce rok temu. Wiec myślę, że spokojnie Ci zrobią samochód bez uznawania szkody całkownitej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dzisiaj do tego ASO http://www.renault.pl/dealer/kubanski, jest najbliższy w mojej okolicy i pan zaproponował mi abym umówił się z rzeczoznawcą u nich w warsztaci i oni wszystko załatwią włącznie ze sprawdzeniem całej geometri i zapewnił że nic nie zostanie pominięte.Jak byście postąpili na moim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku to tylko serwis bo to co dostaniesz to jakas smieszna kasa bedzie, wycene auta zaniżą na ile się da i sie nie zdziw jak dostaniesz z wyceny 600 zł, więc auto do warsztatu i niech się bujają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!