Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4 tce, drgania na wolnych obrotach


kawa7777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie, mam pytanie, czy na wolnych obrotach w samochodach z silnikiem 1,4 tce wyczuwacie delikatne drgania??, zgłosiłem to do serwisu i dostałem informację, że (ten typ tak ma) od człowieka który takie auto użytkuje, niemniej jednak pracownika serwisu - na marginesie jemu też to przeszkadza, podpowiecie jak u Was?

 

Wygląda to jakby przy dłuższym postoju na wolnych obrotach wpadał w lekką wibrację

Edytowane przez kawa7777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Nie chce robić za górnika ale także zauważyłem takie drgania/wibracje, po uruchomieniu samochodu i przejechaniu ok. 200 m ( wtedy mam światła na skrzyżowaniu ) właśnie czuć takie wibracje co jakiś czas, czy może przybyło użytkowników, którzy to wyczuwają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak podobna sytuacja miała w Seatach Leon, silniki 1.6 podobno zachowywały się w ten sam sposób, drgania na postojach. Seat naprawiał to jakoś zwiększając oborty, wpadnę przy okazji do naszego serwisu i zobaczymy co mi powiedzą, a z drugiej strony mam 4 lata gwarancji więc mogę być spokojniejszy trochę :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zadam pytanie uszczegóławiające: Czy w momencie kiedy obserwujecie drgania macie właczoną klimę? Jeśli nie to może tu nalezy szukać odpowiedzi. Od jakiegoś czasu jest trend któremu uległo również Renault do obniżania obrotów biegu jałowego. U żony w CIII jest podobna sytuacja tzn. przy wyłączonej klimie wyczuwalne są drgania na wolnych obrotach. Po właczeniu klimy obroty wzrastają i drgania zanikają. W MIII też obniżają sie obroty biegu jałowego po wyłaczeniu klimy jednak przyznam szczerze, nie zauważyłęm drgań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja tak z innej beczki, ale panowie tu pytanie do was, ponieważ posiadacie autka z tym silnikiem. Znajomy przymierza się do zakupu meganki III 1,4 TCE. Poprosił mnie o opinie na temat auta z tym silnikiem. Oczywiście z czystym sumieniem poleciłem mu samochód z tym silnikiem, kierując się chociażby pozytywnymi opiniami z tego forum, choć sam posiadam diesla. Ale do rzeczy, znajomy odwiedził salon, odbył jazdę próbną i wszystko cacy, do czasu, kiedy wyczytał gdzieś o wadliwym turbo w tym modelu. Ja mu na to, że nie możliwe, te turbinki się nie psują i od razu pytam skąd ma takie informacje. A on przysyła mi linka z hiszpańskiej stronki: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&langpair=es%7Cpl&rurl=translate.google.com&u=http://www.forocoches.com/foro/showthread.php%3Ft%3D1725861&usg=ALkJrhhE16lh21KgUmWI3vllfNz0CR6bmg

Czy miał ktoś z was coś podobnego? Wydaje mi się, że to pojedynczy przypadek i niekoniecznie chodzi o turbo, przyznam się ,że nie mogłem połapać się w tych postach tłumaczonych translatorem, ale facet się wystraszył i zastanawia się teraz nad 1,6 110KM.

Napiszcie co nieco, żebym mógł uspokoić typa, bo wpadł w panikę. Ja osobiście uważam jednostkę 1,4 TCE za bardzo udaną i takową mu ciągle doradzam.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenie koszmarne. Ni w ząb nie idzie zrozumieć o co kaman. Jak sam zauważyłeś to pewnie pojedynczy przypadek. Jak do tej pory nikt się nie skarżył na uszkodzone turbo, a kilka TCe na tym forum jest. Trzeba sie kolegi zapytać czy nie odstrasza go wizja uszkodzonego koła zmiennych faz rozrządu albo cewek w 1,6? :!: W ten sposób nigdy nic nie kupi bo w każdym aucie ma prawo cos się zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, o "słynnym" kole zmiennych faz rozrządu oczywiście wspominałem. Ale przede wszystkim o gorszej kulturze jazdy silnika 1,6 110 KM, bez obrazy dla użytkowników tego modelu, chodzi mi o elastyczność TCE, dodam, że miałem okazję się takim autkiem przejechać, bajka. Będę znajomka męczył dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podłączę się pod temat, mam też problemy z "wibracjami" na postoju. Kupiłem megi trzy miesiące temu, po jakimś czasie zauważyłem wibracje. Moja Alfa jtd mniej się trzęsła niż megi. Poduszki silnika sprawdziłem, wszystko ok. Nie wiem co sprawdzać, dwumasa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!