Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana sterownika silnika Megane Scenic I 2,0 8V rok 1997


Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Nel, nie wprowadzaj zamieszania. Ty masz inną generację immo. Posiadasz również transponder przy stacyjce.

W starszych typach (taki jaki jest w megane/scenic 1 ph1) nie trzeba czyścić komputera ze starego kodu, aby przyuczyć go do nowego auta. To jest zwykły "plug & play".

Dlatego jest to badziewne zabezpieczenie. Złodziej, wystarczy, ze podniesie maskę, zmieni komputer na taki bez immo i może odjechać autem. 15 sekund i auta nie ma. Dlatego w późniejszych wersjach (ph2) dodano transponder, przez co sama wymiana komputera (bez immo) nie spowoduje wyłączenia immo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kreciq immo w samochodzie jest bo aby go odpalić muszę go zamknąć i otworzyć pilotem, wówczas zgaśnie czerwona kontrolka na desce i auto odpali. Jeśli nie wykonam funkcji zamknięcia i otwarcia to kontrolka miga i auto nie da się uruchomić. Najchętniej pozbyłbym się tego całego immo bo denerwuje mnie trochę to zamykanie auta przed odpaleniem. Kluczyk mam z diodą i to tylko jeden, dlatego tez dodatkowo obawiam się, ze w przypadku problemów z immo auto nie odpali, a jeździ nim na co dzień moja żona z dziećmi i auto musi być 100% pewne. Dodatkowy kłopot to ze nie posiadam kodu do immo. Jesli tak jak pisałem wcześniej udałoby się podpiąc na stałe zasilanie na styk 37 w sterowniku i wyrzucić immo to byłbym szczęśliwym człowiekiem, bo tak jak napisałeś wcześniej takie immo jak w tej wersji to żadne zabezpieczenie, z drugiej strony kto kradnie auta 15 letnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jedziemy na tym samym wózku...

Jeżeli kupisz sterownik z immo, będzie on u Ciebie działał (koszt od 30 zł wzwyż). Jeżeli kupisz sterownik bez immo, też będzie działał (koszt od 200 zł). Możesz jeszcze oddać elektrykowi do zdjęcia immo (koszt od 350 zł). Widziałem również na alledrogo aukcje z usługą zdjęcia immo z komputera (200 zł). Wysyłasz sterownik, oni zdejmują i odsyłają.

Kombinacji z pinem 37 nie próbowałem. Ale sam jestem ciekaw, czy się da zrobić jakiś mostek. Jutro wybiorę się z miernikiem do auta i obadam sprawę...

Co do zabezpieczenia, bardziej chodziło mi o to, że jak modele te wchodziły na rynek, to immo w tej postaci nie było zabezpieczeniem. A teraz, w czasach jak telefonem można zdjąć zabezpieczenia, to w ogóle jest porażka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq przeczytaj co napisałem -że jak podłączę wyczyszczony komputer to sam się wgra kod (ty piszesz to samo)Jeżeli uważasz że w wersji phI można podłączyć komputer z innego samochodu i on odpali to po co piszesz żeby usunąć immo za 200 zł?

post-3001-0-78337400-1329158864_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
Nie odpali bo nie odczyta właściwego kodu immo.(...) Żeby odpalił musisz wyczyścić komputer wtrysku (usunąć dotychczasowy kod)

Nie powiesz, że zepsuło mi się czytanie ze zrozumieniem...

  Cytat
po co piszesz żeby usunąć immo za 200 zł

Ponieważ kolega wtadek zastanawia się nad wyrzuceniem immo. Nie napisałem, że jest to niezbędne przy samej wymianie sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie oczekiwałbym odpowiedzi od osoby która faktycznie wymieniała sterownik i w praktyce sprawdziła, że po wstawieniu sterownika z innego auta silnik odpali bez problemu. Obawiam się, ze nie mając pewności, że zabieg ten się uda,przy próbie podmiany sterownika coś się zawiesi w immo i nie odpalę samochodu ani na starym ani na nowym sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 13.02.2012 o 16:48, Kreciq napisał(a):

W starszych typach (taki jaki jest w megane/scenic 1 ph1) nie trzeba czyścić komputera ze starego kodu, aby przyuczyć go do nowego auta. To jest zwykły "plug & play".

Kolego wierze Ci na słowo, zamawiam sterownik, ma identyczne wszystkie trzy numery na etykiecie i podmieniam, niech sie dzieje wola nieba, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie nie kupiłem na razie tego sterownika, czekam na wypłatę, bo jak coś nie wyjdzie boje się, ze mogą się pojawić dodatkowe koszty. Jak go wymienię dam znać.

 

Dodano: 01 mar 2012 - 21:25

Kupiłem sterownik, dzisiaj go zakładałem do samochodu i ze tak powiem d... . Kontrolka z zygzakiem miga i silnik nie odpala. Zawiozłem sterownik do elektronika do ściągnięcia immo, na jutro ma być gotowy. Tak wiec wniosek z tego taki, że nie ma szans na podmianę sterownika nawet o identycznych numerach bez jego przeprogramowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem, że to dziwne.

Ja podmieniałem komputer z Meganki. Podłączyłem, migał. Zablokowałem zamki kluczykiem i odblokowałem i już nie migała. Auto od razu odpaliło. Problem się pojawił w drugim aucie. Tam kontrolka migała cały czas. Okazało się, że został zablokowany. Tamta Meganka nie miała immo. Musiałem zdjąć immo z drugiego kompa.

Któregoś razu przyjechał do mnie znajomy, żeby podmienić komputery. Sądził, że coś mu nawala. Dałem mu swój komputer (ale uprzedziłem, że może się stać jak wyżej). Podpiął, kluczykiem zablokował i odblokował drzwi. Auto odpaliło. To samo zrobiłem u siebie i też auto odpaliło. Powrót komputerów do właściwych aut, zablokowanie i odblokowanie drzwi kluczykiem, auta odpalają...

Dodam, że on miał Scenica K7M 702, ja Megane K7M 720. Wszystko działało. Z doświadczenia wiem, że dawca i biorca, obydwa muszą mieć immo.

Znajomego komp okazał się uszkodzony (auto szarpało na nim i gasło), kupił na alledrogo "nowy" za jakieś grosze (nie więcej niż 60 zł), podpiął, klik -klik kluczykiem i śmiga do dziś.

Na tym, co napisałem wyżej oparłem swoją tezę, że można podmienić komputery. Tak więc Ty miałeś coś z immo (zdjęte immo z komputera ?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bingo auto działa i ma ssanie. Odebrałem dzisiaj sterownik od elektronika, odkodował immobilaizer ( wycinał z tyłu sterownika w gumie takie okienko i robił coś przy procesorze )Dodatkowo przed zamontowaniem kazał mi przeciąć kabelek nr 35 we wtyczce aby nie wczytywał się nowy kod do czystego sterownika. Na mój rozum raczej nie ma możliwości aby podmienić sterownik bez odkodowania immobilaizera, przynajmniej u mnie się nie dało. Teraz efekt jest taki, że nie ma znaczenia czy czerwona kontrolka miga na tablicy, czy jest wyłączona auto pali. Łączny koszt 70 zł sterownik + 120 elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pisałem że jak wszystko jest fabryczne to się nie da bez wyczyszczenia immo w sterowniku. Gdybyś nie odłączał przewodu to sterownik zakodował by się na twój stary kod (który jest w UCH) i miałbyś nadal immo.Ja tak zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!