Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana sterownika silnika Megane Scenic I 2,0 8V rok 1997


Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Nel, nie wprowadzaj zamieszania. Ty masz inną generację immo. Posiadasz również transponder przy stacyjce.

W starszych typach (taki jaki jest w megane/scenic 1 ph1) nie trzeba czyścić komputera ze starego kodu, aby przyuczyć go do nowego auta. To jest zwykły "plug & play".

Dlatego jest to badziewne zabezpieczenie. Złodziej, wystarczy, ze podniesie maskę, zmieni komputer na taki bez immo i może odjechać autem. 15 sekund i auta nie ma. Dlatego w późniejszych wersjach (ph2) dodano transponder, przez co sama wymiana komputera (bez immo) nie spowoduje wyłączenia immo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kreciq immo w samochodzie jest bo aby go odpalić muszę go zamknąć i otworzyć pilotem, wówczas zgaśnie czerwona kontrolka na desce i auto odpali. Jeśli nie wykonam funkcji zamknięcia i otwarcia to kontrolka miga i auto nie da się uruchomić. Najchętniej pozbyłbym się tego całego immo bo denerwuje mnie trochę to zamykanie auta przed odpaleniem. Kluczyk mam z diodą i to tylko jeden, dlatego tez dodatkowo obawiam się, ze w przypadku problemów z immo auto nie odpali, a jeździ nim na co dzień moja żona z dziećmi i auto musi być 100% pewne. Dodatkowy kłopot to ze nie posiadam kodu do immo. Jesli tak jak pisałem wcześniej udałoby się podpiąc na stałe zasilanie na styk 37 w sterowniku i wyrzucić immo to byłbym szczęśliwym człowiekiem, bo tak jak napisałeś wcześniej takie immo jak w tej wersji to żadne zabezpieczenie, z drugiej strony kto kradnie auta 15 letnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jedziemy na tym samym wózku...

Jeżeli kupisz sterownik z immo, będzie on u Ciebie działał (koszt od 30 zł wzwyż). Jeżeli kupisz sterownik bez immo, też będzie działał (koszt od 200 zł). Możesz jeszcze oddać elektrykowi do zdjęcia immo (koszt od 350 zł). Widziałem również na alledrogo aukcje z usługą zdjęcia immo z komputera (200 zł). Wysyłasz sterownik, oni zdejmują i odsyłają.

Kombinacji z pinem 37 nie próbowałem. Ale sam jestem ciekaw, czy się da zrobić jakiś mostek. Jutro wybiorę się z miernikiem do auta i obadam sprawę...

Co do zabezpieczenia, bardziej chodziło mi o to, że jak modele te wchodziły na rynek, to immo w tej postaci nie było zabezpieczeniem. A teraz, w czasach jak telefonem można zdjąć zabezpieczenia, to w ogóle jest porażka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq przeczytaj co napisałem -że jak podłączę wyczyszczony komputer to sam się wgra kod (ty piszesz to samo)Jeżeli uważasz że w wersji phI można podłączyć komputer z innego samochodu i on odpali to po co piszesz żeby usunąć immo za 200 zł?

post-3001-0-78337400-1329158864_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpali bo nie odczyta właściwego kodu immo.(...) Żeby odpalił musisz wyczyścić komputer wtrysku (usunąć dotychczasowy kod)

Nie powiesz, że zepsuło mi się czytanie ze zrozumieniem...

po co piszesz żeby usunąć immo za 200 zł

Ponieważ kolega wtadek zastanawia się nad wyrzuceniem immo. Nie napisałem, że jest to niezbędne przy samej wymianie sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie oczekiwałbym odpowiedzi od osoby która faktycznie wymieniała sterownik i w praktyce sprawdziła, że po wstawieniu sterownika z innego auta silnik odpali bez problemu. Obawiam się, ze nie mając pewności, że zabieg ten się uda,przy próbie podmiany sterownika coś się zawiesi w immo i nie odpalę samochodu ani na starym ani na nowym sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych typach (taki jaki jest w megane/scenic 1 ph1) nie trzeba czyścić komputera ze starego kodu, aby przyuczyć go do nowego auta. To jest zwykły "plug & play".

Kolego wierze Ci na słowo, zamawiam sterownik, ma identyczne wszystkie trzy numery na etykiecie i podmieniam, niech sie dzieje wola nieba, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie nie kupiłem na razie tego sterownika, czekam na wypłatę, bo jak coś nie wyjdzie boje się, ze mogą się pojawić dodatkowe koszty. Jak go wymienię dam znać.

 

Dodano: 01 mar 2012 - 21:25

Kupiłem sterownik, dzisiaj go zakładałem do samochodu i ze tak powiem d... . Kontrolka z zygzakiem miga i silnik nie odpala. Zawiozłem sterownik do elektronika do ściągnięcia immo, na jutro ma być gotowy. Tak wiec wniosek z tego taki, że nie ma szans na podmianę sterownika nawet o identycznych numerach bez jego przeprogramowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem, że to dziwne.

Ja podmieniałem komputer z Meganki. Podłączyłem, migał. Zablokowałem zamki kluczykiem i odblokowałem i już nie migała. Auto od razu odpaliło. Problem się pojawił w drugim aucie. Tam kontrolka migała cały czas. Okazało się, że został zablokowany. Tamta Meganka nie miała immo. Musiałem zdjąć immo z drugiego kompa.

Któregoś razu przyjechał do mnie znajomy, żeby podmienić komputery. Sądził, że coś mu nawala. Dałem mu swój komputer (ale uprzedziłem, że może się stać jak wyżej). Podpiął, kluczykiem zablokował i odblokował drzwi. Auto odpaliło. To samo zrobiłem u siebie i też auto odpaliło. Powrót komputerów do właściwych aut, zablokowanie i odblokowanie drzwi kluczykiem, auta odpalają...

Dodam, że on miał Scenica K7M 702, ja Megane K7M 720. Wszystko działało. Z doświadczenia wiem, że dawca i biorca, obydwa muszą mieć immo.

Znajomego komp okazał się uszkodzony (auto szarpało na nim i gasło), kupił na alledrogo "nowy" za jakieś grosze (nie więcej niż 60 zł), podpiął, klik -klik kluczykiem i śmiga do dziś.

Na tym, co napisałem wyżej oparłem swoją tezę, że można podmienić komputery. Tak więc Ty miałeś coś z immo (zdjęte immo z komputera ?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bingo auto działa i ma ssanie. Odebrałem dzisiaj sterownik od elektronika, odkodował immobilaizer ( wycinał z tyłu sterownika w gumie takie okienko i robił coś przy procesorze )Dodatkowo przed zamontowaniem kazał mi przeciąć kabelek nr 35 we wtyczce aby nie wczytywał się nowy kod do czystego sterownika. Na mój rozum raczej nie ma możliwości aby podmienić sterownik bez odkodowania immobilaizera, przynajmniej u mnie się nie dało. Teraz efekt jest taki, że nie ma znaczenia czy czerwona kontrolka miga na tablicy, czy jest wyłączona auto pali. Łączny koszt 70 zł sterownik + 120 elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pisałem że jak wszystko jest fabryczne to się nie da bez wyczyszczenia immo w sterowniku. Gdybyś nie odłączał przewodu to sterownik zakodował by się na twój stary kod (który jest w UCH) i miałbyś nadal immo.Ja tak zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!