Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana sterownika silnika Megane Scenic I 2,0 8V rok 1997


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, bede musiał wymienić sterownik silnika w moim Scenicu. Cały zabieg chciałbym wykonac samemu, dletgo moje pytanie co muszę kupić razem ze sterownikiem, aby nie było potrzeby ingerencji elektronika. Mam zamiar poszukać cały zestaw z jednego samochodu tzn, sterownik, stacyjka z kluczykami, odbiornik pilota ( ten koło lampki oswietlenia wnętrza ) co jeszcze musze mieć w tym zestawie. Chcę po prostu przepiąć kostki i odpalić samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnikkfk.png

Sterownik silnika (ECU) masz zaznaczony zielonym kółkiem. Odpinasz tylko tą dużą wtyczkę, wyciągasz sterownik, wkładasz nowy i podpinasz.

Problem o którym piszesz (ingerencja elektronika/elektryka) może pojawić się w momencie, jak masz usunięte immo z obecnego ECU, a kupisz na zamianę z aktywnym immo. Wtedy trzeba usunąć immo z nowego komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zaszyty w UCH.

Oko w podsufitce zczytuje kod z kluczyka i przesyła kod do UCH. Następnie w UCH kod jest interpretowany. Jeżeli jest poprawny (zgodny z wzorcem), wysyłany jest sygnał do ECU, powodujący odblokowanie w komputerze sterowania cewkami (cewką, zależnie od wersji).

Można to porównać do przekaźnika...

Zdjęcie immo z komputera oznacza na stałe załączyć obwód sterujący cewkami (przekaźnik na stałe w pozycji załączonej, nawet po zaniku prądu na cewce przekaźnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem "na podczerwień", ponieważ wersje przejściowe z ph1 na ph2, występowały już z kluczykiem radiowym. I te wersje już miały transpondery przy stacyjce. W kluczykach na podczerwień ich nie było.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie posługujecie się fachowymi zwrotami, a ja prosty człowiek jestem. Proszę o potwierdzenie czy wynmieniając sam sterownik silnika auto powinno mi odpalić, czy muszę coś przeprogramowywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zgodnie ze schematem w książce sam naprawiam, dekoder po odblokowaniu podaje + na styk 37 sterownika silnika. Czy jesli podam na stałe napiecie na ten styk mogę odpiąć całkowicie immobilaizer? Co się stanie jeśli po podpieciu na stałe + na styk 37 np. wyjmę akumulator. Po ponownym podłączeniu akumulatora sterownik sie odblokuje i odpali silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpali bo nie odczyta właściwego kodu immo.Mówimy o sterowniku używanym .Żeby odpalił musisz wyczyścić komputer wtrysku (usunąć dotychczasowy kod)i po podłączeniu do samochodu nauczy się twojego kodu i immo będziesz miał nadal.Piszę bo już to przerabiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!