Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do głównego wątku i zdziwienia kolegi sanfran'a odpowiadam

Da się zdjąć w wielu modelach Megane/Scenic tylne tarcze/bębny z piasty. :l:

 

Widać człowiek się uczy przez całe życie, bo w tych modelach, w których miałem możność grzebać czegoś takiego nie było, a grzebie w nich nie zawodowo, ale hobbistycznie. Przewertowałem wczoraj moje książki, ale widać ich autorzy wydawnictwa HAYNESS MANUAL są na tyle denni, że nie wspomnieli o takiej możliwości. Aby ustrzec się przed błędem w przyszłości, czy szanowny kolega P_r_z_e_m_o mógłby się podzielić swoją niewątpliwie przeogromną więdzą w tym temacie i wymienić te modele? Będę zobowiązany wielce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zamętu tu narobiliście. W megankach I PH I (a tak temat jest obtagowany i rocznik '96 na to wskazuje) oddzielne piasty w tylnych kolach mają tylko KOMBI i SCENIOLE To w nich są łożyska i gwintowane otwory pod śruby trzymające koło. Bębny są nakładane i przykręcane do piasty krótkimi, wpuszczanymi śrubkami TORX M8.

Nie jest to żadna francuska fanaberia, bo nawet stare pabiedy M20 już miały takie rozwiązanie.

Wszystkie pozostałe meganki I PH I maja bębny łącznie z piastą. Łożyska są wciskane w otwór w bębnie.

Dlatego też, w tych odmianach jest możliwa wymiana łożysk. (w pozostałych 2 wymienia się kompletne piasty. I jedno i drugie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy)

I tu dochodzimy do sedna.

Jeśli ta meganka nie jest kombikiem ani sceniolem, to należy spodziewać się otworów na śruby kola właśnie w bębnie, będącym jednocześnie piastą.

No i oczywiście ktoś tu wspomniał o tarczach. Tylko w qpetach z silnikiem 2,0 16V takie występowały, a tarcza była jednocześnie piastą, czyli tak, jak przy hamulcach bębnowych w pozostałych rodzajach prócz kombi i sceniola. (nadal mowa o M I Ph I)

A tak wygląda piasta sceniola I Ph I po zdjęciu samego bębna, w czasie wymiany szczęk:

ssa41176.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze ja dołożę od siebie, żeby było klarownie.

Nie było Megane I phI kombi :l: więc jesli to megane to na pewno jest zwykły bęben z gwintem, jeśli scenic phI to tak jak wyżej napisano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. To może pomóżmy koledze z tą śrubą urwaną. Na moje oko to wystarczy odkręcić bęben i chwycić porządnie urwaną śrubę (za wystający jej koniec) od środka bębna i ją wykręcić najzwyczajniej. Tak robiłem gdy urywały mi się śruby ale z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bęben jet przykręcany śrubą centralną do piasty

Nie śrubą tylko nakrętką, nie do piasty tylko półosi. Bęben jest jednocześnie piastą.

Piasta to jest to, co jest nabite na zewnętrzny pierścień łożyska, tzw "duże D" (w zasadzie odwrotnie, to łożysko jest wciskane ale efekt ten sam)

W Twoim przypadku piastą jest odpowiednio odlany i wytoczony bęben hamulcowy.

I przestańcie już żonglować nazwami, bo znowu najprostszą sprawę zamotacie.

Sam Naprawiam WKŁ s 227

markar74

Na poprzedniej stronie jest info, że oponiarz próbował już tam 2 śruby wkręcić. Wynika z tego że otwór jest pusty ale gwint uszkodzony, co zresztą i w tytule tematu jest tak ujęte..

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dsc09962n.jpgdsc09966w.jpg

dsc09964k.jpg

gojgien ma rację i niema co tu się rozpisywać,u góry fotki jak to wyglądaw ph I,bawić się w gwintowanie na większy rozmiar niema sensu,chyba,że ktoś to za grosze zrobi :l: a za grosze można kupić bęben z rozbitka ,kwestia tylko tego czy auto ma ABS czy nie .Swoją drogą zniszczyć gwint w tych bębnach to trzeba sięnaprawdę postarać,albo dać zjechane śruby .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a za grosze można kupić bęben z rozbitka

No to gratuluję takiego podejścia. Jeszcze dorzuć klocki na przód używane i jest git. Takie rzeczy jak amortyzatory, sprężyny, szczęki, bębny, tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe, cylinderki zawsze wymienia się parami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się powinno robić nie musisz mi mówić,a jak się robi każdy wie,osobiście wolałbym drugi bęben jak powiększać otwór i robić drugi gwint .To nie są nowe auta i rzadko kto inwestuje więcej jak potrzeba ,a jakby miał wymienić na dwa nowe bębny to zabolało by po kieszeni :l: .Używany bęben nijak ma się do wspomnianych przez Ciebie klocków ;) Widziałem ''lepsze'' rozwiązanie-wspawanie w otwór nowej szpilki,i potem mamy komplet 3 śruby i 1 nakrętka .Autor zrobi jak zrobi,z najtańszych rozwiązań wybrałbym swoje i tyle .Jak peknie Ci sprężyna to możesz sobie wymieniać obie,większość wymieni pękniętą .Łożyska,i amorki owszem sam wymieniam parami ,reszty nie .

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używany bęben nijak ma się do wspomnianych przez Ciebie klocków :l:

Zapomniał kolega, że układ hamulcowy ma wpływ na nasze bezpieczeństwo?? Używany bęben hamulcowy może mieć inną średnice niż nasz (zużyty nasz albo ten co zakładamy),może być wykonany z innego stopu materiału.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bębny czy piasty z tarczą są na tyle z twardego materiału ,że przeważnie jak śruba ma spieprzony gwint to znaczy ,że ktoś kiepsko wkręcił śrubę . Poprostu krzywo. Często wulkanizatorzy zamiast najpierw ręcznie to odrazu śruba w koncówkę i dawaj powietrzem i wtedy wszystko wchodzi . Dopiero przy ponownym demontarzu widać , że śruba ma spieprzony gwint. Gwint w środku wystarczy przegwintować i wkręcamy nową śrubę . Potrzebny gwintownik 12 x 1.5 . Ja już tak robiłem i trzyma . Podobno któryś rowek gwintu w środku może być zadarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!