Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wskaźnik poziomu oleju


gosik_bh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po uruchomieniu silnika włącza się wskaźnik poziomu oleju -OK. Przez przypadek w trakcie tego komunikatu nacisnęłam zerowanie i pokazała się na wyświetlaczu tak jakby regulacja oleju.. takie pionowe kreseczki. zwiększyłam ich liczbę poprzez nacisniecie. Czy zrobiłam coś nie tak? problem polega na tym że może to akurat zbieżność ale średnie zużycie paliwa wzrosło mi z 7,8 do 9,3. Wiem że były mrozy ale obawiam się czy sama czegoś nie spaprałam..poradźcie cos Panowie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowałam tak samo ale tylko zwiekszyłam znowu do maksymalnej liczby kresek..a zmniejszyć nie wiem jak. w instrukcji nic na ten temat nie jest napisane bo ją przewertowałam..

Edytowane przez gosik_bh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to zwiększyłaś? :l:

Wygląda na to, że najzwyczajniej w świecie wyzerowałaś licznik. Max na kreskach to dobry objaw choć polecam sprawdzać bagnecik. Na wszelki wypadek. I uwaga. Jak auto stoi krzywo to tych kreseczek może być mniej stąd prawdopodobnie twoje zdziwienie, gdy coś przybyło.

Co do spalania to raczej normalne. Zimowe warunki, rozgrzewanie silnika, a jak jeszcze dojdzie krótka trasa to masz efekt w postaci wyższego spalania. Jak zrobię trase to średnia jest bardzo przyjemna dla oka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie :l: A wy wszystkie kreseczki macie pełne??Sprawdzałem ostatnio bagnet to miałem pomiędzy i miałem połowę kreseczek,no chyba że,żeby zapełnić wszystkie kreseczki musiałbym mieć na bagnecie na maxa co nie jest zalecane ;) Jak to u was wygląda?? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za tak szybkie odpowiedzi. Dziwi mnie tylko czemu liczba tych kresek zwiększyła mi się choćby dziś gdy postanowiłam "coś" z tym zrobić..były tak jakby 3 wolne a przez moje glupie naciskanie wypełniły się wszystkie. Miesiąc temu miałam całkowicie wymieniany olej, filtry więc możliwy jest maksynalny stan. Jak tak sobie logicznie pomyslę to faktycznie wygląda to na wyzerowanie a z czasem ta liczba kresek sie samoczynnie zmniejsza.. Wolałam jednak spytać :l: a że jestem zakochana w swoim aucie to też martwią mnie takie szczegoły..Mimo wszystko to spalanie to zaczęlo mnie z lekka przygnębiać..jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

Edytowane przez gosik_bh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz. Moim zdaniem masz za mało oleju, albo stajesz na krzywym, albo coś się psuje i masz dziwne widoki na wyświetlaczu.

Jak to u was wygląda??

Tzn mam max kreseczek a raczej kółeczek na wyświetlaczu. Owszem, jak stoi pod górkę to potrafi spaść na 3, 4, 5. Zdarzało się.

Co do różnicy wyświetlacz a bagnet to jest inaczej. Mój bagnet jest chyba ciut felerny. Nie wiem czy tak ma być, ale jest trochę wygięty. Nie wiem jak jest u innych i czy to ma znaczenie jeśli chodzi o wynik pomiaru.Myślałem, aby wymienić ale nowy w serwisie to 100zł a dobrej używki nie spotkałem.Ustaliłem jedynie numery bagnetu.

Przy 6 kółeczkach poziom na bagnecie to tak około 4, 5 . Mniej więcej. Myślę, że przy extra bagnecie będzie max. Na razie nie mam czym sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jest trochę wygięty

Ja też mam pokrzywiony,teraz tylko pytanie czy one takie nie są oryginalne :l:

W tym tygodniu będę wymieniał olej bo idzie mi już 10 000 więc wleje tyle żeby na bagnecie było pomiędzy i zobaczymy jak to na komputerze pokaże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy one takie nie są oryginalne

Też się nad tym zastanawiałem. Jak wtykam i zakrecam to jest pewien opór, znaczy przechodzi przez coś. Nie mam pojęcia czy w przypadku prostego da radę wcisnąć. Z drugiej strony kiedyś delikatnie wyprostowałem ten drucik i efekt był taki, że pokazywało wyższy stan oleju. Nie wiem jak w megane II phII ale moim zdaniem bagnet jest niedopracowany. Zbyt cienki. W wielu autach baaardzo starej daty bagnety były konkretne, grube i tam nie było żadnych znaków zapytania. Np w fordach. Konkretny pręt i wszystko jasne a tu jakieś cienkie blaszki.

Odnosząc się bezpośrednio do koleżanki trzeba powiedzieć, że najważniejsze aby był stały stan na bagnecie a wtedy można jeździć.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to nie o olej, a dokładnie o jego poziom tu chodzi. Ani w starszym sceniolu, ani w drugim, nie spotkałem się z możliwością zwiększenia poziomu oleju na wyświetlaczu. Jego wyższy stan jest możliwy w przypadku dolania. Wówczas czujnik to odpowiednio odczytuje i wyświetla. (ewentualnie przestawienie auta na płaską poziomą powierzchnię, jeśli auto stało na stoku)

Jako że jest to Meganka II, uprasza się posiadaczy takiego auta, o sprawdzenie według opisu z 1 posta i opisanie zauważonych objawów.

Zauważcie, że w M I są kwadraciki albo kreseczki POZIOME. Tu jest wyraźnie mowa o PIONOWYCH.

 

Dodano: 20 lut 2012 - 23:23

W wielu autach baaardzo starej daty bagnety były konkretne, grube i tam nie było żadnych znaków zapytania. Np w fordach. Konkretny pręt i wszystko jasne a tu jakieś cienkie blaszki.

Jeśli rurka była idealnie prosta. W silnikach gdzie rurka w której jest bagnet jest pogięta nim trafi do miski olejowej lub bloku silnika, bagnet musi być giętki. Jego paraboliczny profil jest właśnie dopasowany do przebiegu rurki w której siedzi. Spróbuj odwrócić go o 180stopni wzdłuż jego osi, to poczujesz jak trudno wchodzi na swoje miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie dzisiaj zaskoczył komunikat :l: Jeszcze przed wczoraj miałem do wymiany oleju 10 200 (mam ustawione na 20 000) a dzisiaj pokazać przebieg do następnej wymiany mam komunikat "Wymień olej". Jak to jest możliwe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sceniolu drugim miałem na 2 miesiące przed corocznym przeglądem komunikat: ZAPLANUJ PRZEGLĄD + mrugająca kontrolka klucza.

Też mnie to zdziwiło. W dniu rocznego terminu pisało już: WYKONAJ PRZEGLĄD i kontrolka SERVIS + klucz.

Okazało się, co nawet w instrukcji jest podane, że auto samo pilnuje albo ustawionego dystansu do wizyty serwisowej, albo rocznego odstępu pomiędzy przeglądami. Sygnalizuje to co następuje szybciej.

Pomiędzy meganką a sceniolem chyba jest różnica w komunikatach, wymianę oleju w meg.II, zastąpiono przeglądem w sceniolu II/II.

Tak więc sprawdź datę ostatniej wymiany oleju, prawdopodobnie minął już rok, a komunikat wywaliło z powodu terminu, a nie przebiegu.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Data na pewno odpada bo auto mam od 31.03.2011 a olej wymieniałem zaraz na początku kwietnia :l:

Dodam że jest sam komunikat bo z tego co pamiętam to wtedy świecił mi się jeszcze serwis,a i jeszcze jedna uwaga bo się pomyliłem w pierwszym poście a nie wiem czy to ma znaczenie ;) nie pisało "wymień olej" tylko "zmień olej" ;) teraz tylko główkuje jak pisało wcześniej jak wymieniałem olej ;)

Edytowane przez kanar666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!