Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam do wymiany tylną belkę lub oś jakkto woli.stwierdzone zostało że tylne koła sa zbieżne różnią się o 1cm .Jazda na śliskim tym samochodem to katasrofa tył chodzi jak chce. Moje pytanie brzmi czy ktoś miał taką sytuację i czy pomogło wymiana czy jakiś inny patent!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mniemam robiłeś geometrie i wyszła ta różnica tylko czy jest równomiernie z obu stron ,czy jednej ,co do wymiany tylnej belki rzecz banalnie prosta ,ale mam jeszcze propozycje sprawdż tylne zaciski i klocki ,bywa tak że klocki się blokują i jest podobny efekt prowadzania po szosie .Pisze dlatego ta że miałem już taki przypadek. Może u Ciebie będzie konieczna wymiana belki zreguły to pomaga.

 

/0cool: info by me :l:

Edytowane przez corsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enzo12 opisz dokładnie swoje objawy! moje auto na letnich oponach zarzucało tyłem na dziurach.po wymianie na zimowe jest tragedia! nie da się tym jeździć po śniegu czy mrozie tak mocno zarzuca. geometrię robiłem dwa razy jeszcze na letnich oponach i nikt nie wspominał o belce czy złej zbieżności. wiem, że na pewno opony zimowe są do niczego (stare) ale czy tylko przez to tak się auto zachowuje? powiedzcie jak można sprawdzić tą belkę? czy ewentualnie wymiana tuleja wystarczy czy jest to poważniejszy problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,byłem na geometri i sprawdzali sam tył i wyszło tak jak pisałem 1 cm zbieżności, z jednej strony więcej a z drugiej mniej. Ale właśnie wróciłem z warsztatu i ze zmienioną belką , gdy leżały na podłodze to roztaw mierzony od mocowania zacisków na górnej śrubie to 0,6cm,po wymianie znalazłem trochę śliskiego i lodu na drodze i rewelacja nawet nie drgnie tył, a wczesniej to tracił przyczepność i uciekał. Jak wcześniej jechałem po drodze byłasucha i gdy wiatr nawiał śniegu na drogę to przód wichał dobrze atył rzucało musiałem kontrować delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem używana 200 zł plus przesyłka dzisiaj byłem na geometrii wyszło jak w książce wszystko ok!! belka jest na alegro facet z piły

Edytowane przez enzo12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zaczelo mi jeszcze bardziej rzucać tyłem. Czy wymiana tylnej belki pomoże? Czy wina może leżeć po stronie wyrobionych tuleji? Zauważyłem jeszcze, że koła z tyłu są lekko przesuniete w jedną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam bardzo podobne objawy w swojej Megane II Cabrio!!A dokładniej mam czasami wrażenie że auto z tyłu pływa, na zakrętach na mokrej nawierzchni zarzuca tyłem i mam jedną oponę z tyłu ścięta od strony wewnętrznej. Zrobiłem zbieżność i okazało się ze tylne koła mają różną zbieżność. Czy myślicie, że to belka?? Amortyzatory i reszta jest w porządku. Czy orientujecie się czy belka do megane II zwykłej jest ta sama co do Cabrio? Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić zbieżność i kąty pochylenia tylnej osi.Niestety są nie ustawne.Zużycie opony od środka może świadczyć o zbytnim pochyleniu koła lub o tym że koło jest w rozbieżności a powinno być zbieżne. Ja stawiam na to drugie. Należy zaznaczyć że to właśnie tylna oś prowadzi auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja ostatnio wymieniałem tuleje belki tylnej. Wymiana nie jest zbyt trudna i nie wymaga demontowania belki. Wystarczy odkręcić śrubę i odciągnąć belkę na dól i już mamy dostęp do tuleji. Jako że jest plastikowa bez większych problemów można ją wybić większym młotkiem. Natomiast nowe można wciągnąć za pomocą długiej śruby i dopacowanej tulejki np. ze starego łożyska czy rozrusznika itp.

Dodam że po wymianie różnica jest bardziej zauważalna niż sądziłem, mimo że stare tuleje nie wyglądały tragicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!