Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Ja też jestem po wymianie tylnych tulei, robiłem to warunkach domowych. Do wymiany nie jest potrzebne wyciąganie belki, wystarczy ją tylko opuścić. Stare tuleje po prostu się wybija ich kołnierz jest plastikowy ( oryginał od nowości), nowe wprasowuje się poprzez śrubę. Podczas wyjmowania starych należy sobie zaznaczyć w którym miejscu jest wycięcie aby potem nowe też tak były włożone. Tuleje zakupiłem firmy Febi. Powodem wymiany był luz na prawej stronie. Po wymianie auto o wiele lepiej się prowadzi, zarzucanie tyłu stało się dużo mniejsze. Do pełni sprawności będą wymieniane jeszcze amortyzatory, bo choć według stacji diagnostycznej mają około 55% sprawności, to uznałem że je też wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, mam taki nie typowy nietypowy problem. W moim cabrio belka jest uszkodzona na skutek skrzywienia. I teraz pytanie czy belka do megane HB lub kombii będzie pasowała do wersji Cabrio? Pozdrawiam

 

Dodano: 13 paź 2015 - 21:48

Sorry ze post pod postem. Dla potomnych , jestem właśnie po wymianie belki zamontowałem belkę z Megane II ph2 grandtour pasuje p&p. Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla potomnych , jestem właśnie po wymianie belki zamontowałem belkę z Megane II ph2 grandtour pasuje p&p. Pozdrawiam

Skoro belka tylnego zawieszenia z cabrio pasuje do kombi, to jest ona jednakowa we wszystkich wersjach nadwozia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dla mnie to autko jest niereformowalne, walczę z myszkowaniem na nierównościach od około 2 lat wymieniałem już prawie wszystko, Belka z tyłu ma dobrą geometrię więc nie było potrzeby jej wymieniać, wymieniłem amortyzatory przód tył, poduszki z łożyskami amortyzatorów przód, tuleje z tyłu, tuleje sanek, wsporniki sanek, maglownice z końcówkami i drążkami, sworzeń wahacza i gumy wahacza tylko bez tej bliżej kabiny, łożyska tył i co? i autko jeżdzi jak pijane bo studzienkach itp. już nie mam sił do tej meganki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Od jakiegoś czasu borykam się z ściąganiem w lewo. Na zimowych oponach delikatnie ścinało mi zewnętrzne krawędzie (przód). Po kupnie nowych felg + nowe opony letnie pojechałem na ustawienie zbieżności. Okazało się, że zbieżność była zła, lecz od tego czasu zaczęło mi auto ściągać na lewo.

Poprawiali mi zbieżność, problem nadal pozostawał. Pojechałem do innego serwisu na kolejne ustawienie zbieżności + wyzerowanie kąta od wspomagania kierownicy. Zbieżność + kąt od wspomagania była jednak w porządku.

Podczas jazdy nie słychać stuków. Próbowałem nawet założyć stare koła na zimówkach, ale również ściąga w lewo.

Auto miało małą przygodę w stłuczce, zanim je kupiłem (lewy przód).

Dzisiaj udałem się na geometrię. Podgląd jak w załączniku. Jest problem z lewym kołem (tył). Mechanik zasugerował mi wymianę tylnej pół ośki (ale w Megane II CC z tyłu jest belka) i stabilizatora (przód).

Wymieniać jednak belkę? Tuleje belki? Stabilizator?

Będę wdzięczny za komentarze oraz pomoc.

Auto Megane CC, 2.0 benzyna 2004r.

post-86988-0-55087100-1466265517_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu masz łączniki stabilizatora, nie bardzo jest tu sens wymieniać sam stabilizator.

Prawdopodobnie pomoże tu tylko wymiana tylnej belki, o ile jest proste nadwozie.

Na początek nie zaszkodzi wymiana tulei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sądzę że ten typ tak ma. I niewiele zrobisz, chyba że naprawisz usterki które masz ewidentne. Zawieszenie z belką podatną skrętnie "podrzuca" drugie koło w momencie najechania na przeszkodę.

 

Cycat z http://autokult.pl/27846,co-to-jest-belka-skretna :

"Gdy koło pojazdu najedzie na wybój, wówczas wahacz ruchem pionowym oddziałuje na belkę, która zaczyna się skręcać. Do pewnego momentu z drugim kołem nic się nie dzieje, a zatem można tu mówić o pracy niezależnej, ale po przekroczeniu momentu krytycznego, belka oddziałuje również na drugie koło. Unoszące się na wyboju koło „ciągnie” koło po drugiej stronie również do góry. W tym miejscu przypomina bardziej zawieszenie niezależne. W sztywnej osi jest dokładnie na odwrót – gdy jedno koło się unosi, drugie jest silniej dociskane do podłoża. Typową cechą belki są także ruchy poprzeczne za zakrętach, zwłaszcza na nierównościach. Wówczas cała oś ma tendencję do przesuwania się względem nadwozia samochodu."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!