Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto po wymianie rozrządu lekko drży wewnątrz


lukminacja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy temat na forum. Proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie moich domysłów. Mimo, że podobne tematy widnieją na forum, mój doyczy drżenia auta od razu po wymianie rozrządu. Daje się odczuć lekkie drżenie (wibrowanie) auta. Chcę zaznaczyć, że przed wymianą tego nie było. Auto zostało niedawno sprowadzone do Polski. I teraz moje pytanie: czy mechanik mógł nie dokręcić dobrze poduszki silnika i przez to to drżenie, a może unosząc auto w górę coś w poduszce uszkodził (tą przy rozrządzie)? Proszę o pomoc, gdyż w razie takiego stanu rzeczy będę mógł reklamować powstanie usterki (drżenia). Oprócz tego daje się słyszeć dziwny stukot jakby coś o coś stukało tak na wysokości pasażera bliżej drzwi kiedy samochód się rozpędza wychodząc z niskich obrotów. Na luzie tego nie słychać. Ufff, już chyba dokładniej całej sytuacji nie opiszę :mrgreen:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złap silnik za łapę poduszki przy rozrządzie (jak silnik będzie zimny) i mocno szarpnij przód- tył, jak będzie słychać stukanie, albo ruch poduszki będzie wyraźny to wina poduszki. Poczytaj o tych poduszkach, wiele przypadków drżenia było z nią związanych. Drżenie mogłoby też występować przy złym ustawieniu rozrządu, ale wtedy czułbyś m.in. spadek mocy, a nic o tym nie piszesz. Dodatkowo stukanie przy przyspieszaniu świadczyć może o zawieszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak będę musiał zrobić. Spadku mocy napewno nie zanotowałem, auto ogólnie sprawuje się dobrze, nawet drżenie jakby mniejsze teraz. Stukanie jednak jakby się nasiliło. Być może podczas unoszenia silnika na podnośniku i opuszczania go na lewar coś uszkodziło poduchę. Słychać wyraźny stukot (niemetaliczny, coś bardziej jak klekot starego diesla) w prawej częsci przodu tak jakby przy nadkolu no lub gdzieś w tych rejonach oczywiście tylko podczas jazdy autem. Stukot ten występuje jedynie na niskich obrotach tak około 1200-1600 obrotów, wychodząc z biegów drugiego, trzeciego i czwartego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mechanik uszkodził poduszkę a może po prostu "miała dość" a zmiana obciążenia ją dobiła. Wg mnie jeżeli wina jest po stronie poduszki to koszt jej zakupu to twój koszt ale wymiana na koszt mechanika (jeżeli była "padnięta" to powinien to zgłosić przed złożeniem samochodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Byłem dziś na reklamacji w warsztacie i oczywiście jak to w życiu bywa "złośliwość rzeczy martwych". Wszystko w jak najlepszym porządku. Auto zostało solidnie wytrzęsione na szarpakach, mechanik sprawdzał poduszkę próbując ruszać samochodem na zaciągniętym hamulcu ręcznym (twierdzi, że jest jak najbardziej OK). Zrobiliśmy przejażdżkę na spokojnie i na ostro i...CISZA. Nic nie stuka i wibracji jakby też nie było chociaż czasami lekko autem zadrżało, po czym mechanik stwierdził, że to jest w normie. No i wyszło tak, że jestem chyba przewrażliwiony. Mechanik polecił mi, żebym przyjechał jak naprawdę zacznie się coś dziać, bo nie ma co na siłę generować kosztów poprzez wymienianie podzespołów. Kurczę, może i ma rację??? Chociaż wydaje mi się, że na zimnym silniku jednak słychać to co mnie tak niepokoi. A może te silniki tak pracują. Ojciec ma 1.5 dci (82KM) w Modusie i ten silnik pracuje zgoła inaczej. Mruczy tak ładnie i cicho, że aż chce się go słuchać :/ No nie wiem chyba narazie dam sobie spokój i będę czekał na jakieś poważniejsze objawy. Co Wy na to?

Pozdrawiam

 

Dodano: 29 lut 2012 - 17:46

Witam,

Oto dalsza część historii: Stuki ustały ale drżenie auta niestety nie. Dziś po kilkunasto kilumetrowej jeździe kiedy auto się odpowiednio rozgrzało dało wyczuć się wyraźne drżenie auta na luzie oczywiście. Wibracje przechodzą na kierownicę całą konsolę środkową i są mało przyjemne. Znajomy mechanik powiedział, że mechanicy zmieniając rozrząd musieli go o jeden ząbek przesunąć poprzez np wstawienie nieodpoweidnich blokad. Wydaje się to możliwe, ponieważ chłopak, któy osobiście zmieniał rozrząd powiedział, że ręki nie da sobie uciąć, że blokady były odpowiednie. Czy to w takim razie może być to??? Proszę o jakieś sugestie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie winna była źle wkręcona śruba. Przykręcając łapę do poduszki krzywo wkręciłem śrubę i niby było dokręcone dobrze ale czuć było wibracje na wolnych obrotach i elementy wnętrza drżały. W zeszłym tygodniu śruba się urwała prze gwintowałem łapę kupiłem śrubę i spokój. Ja bym tą łapę sprawdził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechanik powiedział, że mechanicy zmieniając rozrząd musieli go o jeden ząbek przesunąć poprzez np wstawienie nieodpoweidnich blokad.
Przestawienie o ząbek spowoduje spadek mocy i/lub wzrost spalania. Chyba byś to zauważył. Ja stawiam jednak na poduszkę olejową. U mnie też wydawała się "dobra" a okazała się "zła". Dałem nawet zdjęcia z wymiany w jakimś pości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie po wymianie rozrządu, mechanik prawdopodobnie źle (słabo) dokręcił śrubę mocująca poduszkę z blokiem silnika i zerwało tą śrubę! To tak dla przestrogi!

Co do drżeń, istnieje duże prawdopodobieństwo, że trzeba wyregulować po właśnie poduszkę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj mechanik podregulował poduszkę i łapę tę od rozrządu bo było dokładnie widać, że jest wkręcona w delikatnie innych miejscach. Jest poprawa, ale jeszcze idealnie nie jest :/. Rozrząd to to nie jest bo silniczek naprawdę ładnie pracuje, tak sobie myślę, że może ta poducha już do wymiany (tym bardziej, że auto było prawdopodobnie bite z tej strony). Sam mechanik stwierdził, że jak będzie się pogarszać to być może dwumasa, ale z tego co wiem lub się tu dowiedziałem na forum, te silniki dwumasy nie mają (63KW/86KM). Cóż, pożyjemy, zobaczymy. Wiem jednak, że już mnie nikt w balona nie zrobi, ani nie wmówi mi pewnych rzeczy, a to wszystko dzięki Wam i forum. Dzięki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącze się kolega ma racje z tego ci mi wiadomo bardzo duże znaczenie ma wyregulowanie poduszki tej przy rozrządzie, mam podobną sytuacje po wymienie rozrządu odczuwam wibracje z reguly na zimnym silniku i przy niskich temperaturach, cala karoseria drzy poduszke wymienilem i bez zmian, ale ktos wlasnie pisal ze trzeba wyregulować czy ktos z was sie orientuje jak powinna byc ustawiona poduszka. Prosze o odpowiedz jak ktos z was wie.. .Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!