Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto po wymianie rozrządu lekko drży wewnątrz


lukminacja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy temat na forum. Proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie moich domysłów. Mimo, że podobne tematy widnieją na forum, mój doyczy drżenia auta od razu po wymianie rozrządu. Daje się odczuć lekkie drżenie (wibrowanie) auta. Chcę zaznaczyć, że przed wymianą tego nie było. Auto zostało niedawno sprowadzone do Polski. I teraz moje pytanie: czy mechanik mógł nie dokręcić dobrze poduszki silnika i przez to to drżenie, a może unosząc auto w górę coś w poduszce uszkodził (tą przy rozrządzie)? Proszę o pomoc, gdyż w razie takiego stanu rzeczy będę mógł reklamować powstanie usterki (drżenia). Oprócz tego daje się słyszeć dziwny stukot jakby coś o coś stukało tak na wysokości pasażera bliżej drzwi kiedy samochód się rozpędza wychodząc z niskich obrotów. Na luzie tego nie słychać. Ufff, już chyba dokładniej całej sytuacji nie opiszę :mrgreen:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złap silnik za łapę poduszki przy rozrządzie (jak silnik będzie zimny) i mocno szarpnij przód- tył, jak będzie słychać stukanie, albo ruch poduszki będzie wyraźny to wina poduszki. Poczytaj o tych poduszkach, wiele przypadków drżenia było z nią związanych. Drżenie mogłoby też występować przy złym ustawieniu rozrządu, ale wtedy czułbyś m.in. spadek mocy, a nic o tym nie piszesz. Dodatkowo stukanie przy przyspieszaniu świadczyć może o zawieszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak będę musiał zrobić. Spadku mocy napewno nie zanotowałem, auto ogólnie sprawuje się dobrze, nawet drżenie jakby mniejsze teraz. Stukanie jednak jakby się nasiliło. Być może podczas unoszenia silnika na podnośniku i opuszczania go na lewar coś uszkodziło poduchę. Słychać wyraźny stukot (niemetaliczny, coś bardziej jak klekot starego diesla) w prawej częsci przodu tak jakby przy nadkolu no lub gdzieś w tych rejonach oczywiście tylko podczas jazdy autem. Stukot ten występuje jedynie na niskich obrotach tak około 1200-1600 obrotów, wychodząc z biegów drugiego, trzeciego i czwartego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mechanik uszkodził poduszkę a może po prostu "miała dość" a zmiana obciążenia ją dobiła. Wg mnie jeżeli wina jest po stronie poduszki to koszt jej zakupu to twój koszt ale wymiana na koszt mechanika (jeżeli była "padnięta" to powinien to zgłosić przed złożeniem samochodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Byłem dziś na reklamacji w warsztacie i oczywiście jak to w życiu bywa "złośliwość rzeczy martwych". Wszystko w jak najlepszym porządku. Auto zostało solidnie wytrzęsione na szarpakach, mechanik sprawdzał poduszkę próbując ruszać samochodem na zaciągniętym hamulcu ręcznym (twierdzi, że jest jak najbardziej OK). Zrobiliśmy przejażdżkę na spokojnie i na ostro i...CISZA. Nic nie stuka i wibracji jakby też nie było chociaż czasami lekko autem zadrżało, po czym mechanik stwierdził, że to jest w normie. No i wyszło tak, że jestem chyba przewrażliwiony. Mechanik polecił mi, żebym przyjechał jak naprawdę zacznie się coś dziać, bo nie ma co na siłę generować kosztów poprzez wymienianie podzespołów. Kurczę, może i ma rację??? Chociaż wydaje mi się, że na zimnym silniku jednak słychać to co mnie tak niepokoi. A może te silniki tak pracują. Ojciec ma 1.5 dci (82KM) w Modusie i ten silnik pracuje zgoła inaczej. Mruczy tak ładnie i cicho, że aż chce się go słuchać :/ No nie wiem chyba narazie dam sobie spokój i będę czekał na jakieś poważniejsze objawy. Co Wy na to?

Pozdrawiam

 

Dodano: 29 lut 2012 - 17:46

Witam,

Oto dalsza część historii: Stuki ustały ale drżenie auta niestety nie. Dziś po kilkunasto kilumetrowej jeździe kiedy auto się odpowiednio rozgrzało dało wyczuć się wyraźne drżenie auta na luzie oczywiście. Wibracje przechodzą na kierownicę całą konsolę środkową i są mało przyjemne. Znajomy mechanik powiedział, że mechanicy zmieniając rozrząd musieli go o jeden ząbek przesunąć poprzez np wstawienie nieodpoweidnich blokad. Wydaje się to możliwe, ponieważ chłopak, któy osobiście zmieniał rozrząd powiedział, że ręki nie da sobie uciąć, że blokady były odpowiednie. Czy to w takim razie może być to??? Proszę o jakieś sugestie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie winna była źle wkręcona śruba. Przykręcając łapę do poduszki krzywo wkręciłem śrubę i niby było dokręcone dobrze ale czuć było wibracje na wolnych obrotach i elementy wnętrza drżały. W zeszłym tygodniu śruba się urwała prze gwintowałem łapę kupiłem śrubę i spokój. Ja bym tą łapę sprawdził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechanik powiedział, że mechanicy zmieniając rozrząd musieli go o jeden ząbek przesunąć poprzez np wstawienie nieodpoweidnich blokad.
Przestawienie o ząbek spowoduje spadek mocy i/lub wzrost spalania. Chyba byś to zauważył. Ja stawiam jednak na poduszkę olejową. U mnie też wydawała się "dobra" a okazała się "zła". Dałem nawet zdjęcia z wymiany w jakimś pości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie po wymianie rozrządu, mechanik prawdopodobnie źle (słabo) dokręcił śrubę mocująca poduszkę z blokiem silnika i zerwało tą śrubę! To tak dla przestrogi!

Co do drżeń, istnieje duże prawdopodobieństwo, że trzeba wyregulować po właśnie poduszkę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj mechanik podregulował poduszkę i łapę tę od rozrządu bo było dokładnie widać, że jest wkręcona w delikatnie innych miejscach. Jest poprawa, ale jeszcze idealnie nie jest :/. Rozrząd to to nie jest bo silniczek naprawdę ładnie pracuje, tak sobie myślę, że może ta poducha już do wymiany (tym bardziej, że auto było prawdopodobnie bite z tej strony). Sam mechanik stwierdził, że jak będzie się pogarszać to być może dwumasa, ale z tego co wiem lub się tu dowiedziałem na forum, te silniki dwumasy nie mają (63KW/86KM). Cóż, pożyjemy, zobaczymy. Wiem jednak, że już mnie nikt w balona nie zrobi, ani nie wmówi mi pewnych rzeczy, a to wszystko dzięki Wam i forum. Dzięki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącze się kolega ma racje z tego ci mi wiadomo bardzo duże znaczenie ma wyregulowanie poduszki tej przy rozrządzie, mam podobną sytuacje po wymienie rozrządu odczuwam wibracje z reguly na zimnym silniku i przy niskich temperaturach, cala karoseria drzy poduszke wymienilem i bez zmian, ale ktos wlasnie pisal ze trzeba wyregulować czy ktos z was sie orientuje jak powinna byc ustawiona poduszka. Prosze o odpowiedz jak ktos z was wie.. .Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!