Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic I 2000r 1.6 16v padł wtrysk?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

problem dotyczy Scenica z 2000r z silnikiem 1,6 16v. Po zatankowaniu paliwa silnik zaczął nierówno działać. Tak jakby nie działał na jeden cylinder. Cewka, przewody, świece wydają się być dobre, podpinałem komputer i nie wskazał wypadania zapłonu na żadnym z cylindrów. Dlatego raczej podejrzenia padły na wtrysk. Patrząc na wykres czasu trwania wtrysku co chwile pojawiają się skoki, wtedy także obroty skaczą. Niestety komputer nie pokazuje czasu dla poszczególnych wtrysków więc nie bardzo wiem jak sprawdzić z którym wtryskiem może być problem. Liczę na jakieś sugestie.

dsc00305wzw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wykresu wyraźnie wynika, że skoki czasu trwania wtrysku są konsekwencją spadających obrotów a nie jak sugerujesz na odwrót. Obroty spadają - komputer natychmiast wydłuża czas wtrysku by wyrównać obroty. Należało by znaleźć przyczyną falujących obrotów, o tym sporo na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może jest tak jak piszesz jednak jak wspomniałem nie chodzi na jeden baniak więc gdzie szukać przyczyny? raczej nie w dolocie bo nie dotyczyło by to jednego cylindra. Nieszczelny zawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej to odpinać poszczególne wtryskiwacze. Jeżeli po odpięciu nie będzie różnicy w pracy to znaczy, że odpiąłeś ten przy niepracującym cylindrze. Podobnie można zrobić z przewodami WN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewodami WN.

dotyczy Scenica z 2000r z silnikiem 1,6 16v.

Nie ma w silnikach 16V przewodów WN, cewki są bezpośrednio na świecach, odpięcie zasilania cewki skutkuje wyłączeniem obu cewek, (1-4, 2-3). Zasilanie jest podpięte szeregowo. Jedyną metoda jest odkręcenie śrub mocujących cewki i podnoszenie ich tak aby straciły kontakt ze świecą.

Uwaga!! Może nieźle potrzebać, o ile dobrze pamiętam napiecie na cewce to ok 15ooo V.

 

Takie małe OT dla przypomnienia. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak są 4 cewki. Podnosiłem je ale te silniki renaulta są tak specyficzne że nie wiem czy w ich przypadku w ten sposób można coś sprawdzić:mrgreen:

P_r_z_e_m_o zawsze w ręce można trzymać kombinerki nie cewkę:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!