Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana silnika


darucha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Ja mam juz to wszystko za soba. Padla mi turbina, brak cisnienia na tlokach, picie oleju, problemy z odpalaniem i tym podobne. Postanowilem remontowac silnik bo nigdy nie wiadomo na co sie trafi i ile sie pocieszy tym nowym nabytkiem a swoje jak zrobisz to wiesz co masz. Do remontu zmusila mnie padnieta turbina. Poczatkowo lekko pogwizdywala przy przyspieszaniu az w koncu w trakcie jazdy auto stracilo moc i samo weszlo na max obroty, dodatkowo auto kopcilo spalanym olejem(okropny zapach i szaro-czarny dym). Auto zgasilem biegiem bo przycisk stop nie dzialal i to byl koniec turbiny. Turbina po regeneracji kosztowala 950zl, glowica po regeneracji (wszystkie nowe czesci w srodku i planowanie plaszczyzny) 1000zl. do tego dochodza filtry, olej, pasek i inne. Razem zaplacilem 2800zl a nowy-uzywany silnik niwiadomego pochodzenia kosztuje 5000zl na allegro. Problem z odpalaniem to nie konicznie przyczyna braku cisnienia u mnie cisnienie jest teraz ok, silnik w idealnym stanie a problem pozostal. Podejrzewalem wtryski ale proba przelewowa pokazala ze sa w dobrym stanie wiec jest teraz zagadka. Jak bede wiedzial co bylo przyczna to napisze. A co do kupna silnika to odradzam.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy Merkaba i P_r_z_e_m_o trochę jesteście nieuprzejmi.

No co Ty kolego nie powiesz :lol:

Ja od tygodnia używam "szukaj" na forum aby znaleźć info gdzie kupić nowy lub używany silnik

Na forum masz dwa działy Sprzedami Kupię Zaglądałeś tam? Obawiam się, że na forum nie znajdziesz silnika, najszybciej znajdziesz taki silnik na jakimś szrocie lub allegro.

wolą opieprzyć użytkownika niż przekierować na pożądany wątek.

No cóż, przydało by się trochę wysiłku z Twojej strony, nie oczekuj że od razu dostaniesz gotowca i ktoś Ci przywiezie, i dodatkowo zamontuje silnik w Twoim aucie.

A co do tego czy wymienić silnik czy remontować to trudno cokolwiek podpowiedzieć. W obu przypadkach są to koszty, a decyzja zależy od Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie do tej pory się zastanawiam czy kupić czy nie

ostatnio troche myślałem nad moim problemem bo jak piszecie objawem padania turbiny jest utrata mocy

ja tego nie mam nie słyszę gwizdu tylko jak przygazuję to pojawia się jakby buczenie, które po odjęciciu gazu znika

ja mam problem właśnie jak pojadę trochę na obrotach to auto zaczyna kopcić na biało jakby spalał olej. Stanę poczekam chwilę i jadę dalej jak jadę spokojnie to nic się nie dzieje

Ostatnio miałem problem z odmą byłązatkana ale mechanik jej nie zmienił tylko przeczyścił. JA wydedukowałem że może ta odma jest dalej zatkana przecież tam zbiera się olej i spływa do silnika spowrotem a jak odma jest zatkana a ja pojadę trochę mocniej to ten olej się zbiera i zamiast do silnika to przewodem górą do turbiny wpada i stąd ten problem

Powiedzcie czy tak może się dziać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi właśnie padła turbina. Już drugi raz. Za pierwszym razem jak kupiłem samochód od razu nadawała się do remontu/wymiany. Zdecydowałem się na remont bo mało być taniej. Teraz tego żałuje. Firma która to robiła spartaczyła robotę i turbo się rozleciało po paru kilometrach. Drugi raz jak je złożyli na wszelki wypadek było sprawdzone w drugiej firmie i okazało się, że źle znów je wyważyli. Po wyważeniu znów się rozsypało tym razem wytrzymało jakieś 7 kkm i wygląda tak samo jak po przejechaniu 250 kkm. Koszty - pierwszy remont 1100 zł + poprawka (z wielką łaską 200zł) + ponowne wyważenie 200 zł. Razem remonty 1500 zł turbo - 5435 970 0002. Nowa turbosprężarka z przesyłką 1660,50 zł. Nie opłaca się remontować turbo. Objawy padającego turbo: ubywający olej, problemy z mocą ale nie od razu, dziwne odgłosy z silnika pod koniec życia turbiny. Czy remontować silnik? Duże koszty. W moim przypadku 1700zł części + 1500 robocizna. Zakup używanego silnika 1,5 dci bez osprzętu około 2000zł. Ale największe koszty to osprzęt: wtryski, pompa i turbo. Jak ma się pewne źródło, pewny silnik z jakiegoś rozbitka to kupować ale gdzie takiego szukać? Decyzja trudna i w każdym wariancie wiąże się z kosztami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!