Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadek obrotów po włączeniu ksenonów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna posiadam Renault Megane Coupe '96r.

Jest troche do porobienia i od czegos trzeba zacząć.

Autko wogole ma problemy po odpaleniu dosyć mocno wibruje, na liczniku obroty wskazują ok 750, przy wyższych obrotach wibracje nie są aż tak odczuwalne.

Po wlączeniu świateł (ksenony) obroty potrafią spaść nawet do ok 500, występują też mocne zakłócenia w radiu na włączonych światłach.

Autko kupiłem z tymi (pseudo-ksenonami ;P), a więc zawiele nie moge o nich powiedzieć.

Sprawdzałem też napięcie na włączonym silniku 14,3 więc chyba z alternatorem wszytsko ok, po włączeniu ksenonów spada do 14,22.

Edytowane przez hghormone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź to wywal i załóż normalne oświetlenie...

Alternator masz sprawny tylko coś się dzieje z regulatorem napięcia skoro nie podnosi obroty po włączeniu świateł.

Musisz też zdiagnozować nie równą prace silnika a od tego jest: :lol:

Ogólne wszystko o czym tu piszesz znajdziesz w :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś się dzieje z regulatorem napięcia skoro nie podnosi obroty po włączeniu świateł.

Regulator napięcia nie podnosi obrotów silnika.

Obciążenie alternatora prądem rzedu 15-20 A nie powinno wpływać na stabilność obrotów. Może te "ksenony" pożerają 50A? Sprawdź wielkość prądu pobieranego przez światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kolega nie do końca zna zasadę działania regulatora napięcia...

Normalna sprawa ze przy obciążeniu typu włączenie świateł, uruchomienie klimatyzacji, włącznie się wiatraku chłodnicy powinno zaowocować delikatnym podniesieniem obrotów w zakresie od 20 do 120 obr./min. No chyba że alternator jest 150A i ładuje prądem podchodzącym pod 15.5V np Mondeo, Passat, Instgnia itp to w tedy załączenie nawet xeonów nie powinno podnieść obory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak się sklada, że doskonale znam zasadę działania regulatora napięcia. Jedyną rzeczą którą wykonuje regulator napięcia jest taki dobór prądu wzbudzenia alernatora by ten utrzymywał stałe napięcie 14,4-14,6 V. W tym modelu regulator napięcia nie wysyła żadnego sygnału do sterownika silnika.

Obroty jałowe silnika utrzymuje sterownik silnika. Jeżeli obroty spadają wskutek zwiększonego oporu stawianego przez alternator sterownik silnika zwiększa czas otwarcia wtryskiwaczy i za pomocą krokowca zwiększa dopływ powietrza.

Jeżeli załączysz np. spreżarkę to sterownik klimy wysyła sygnał do sterownika silnika o potrzebie zwiększenia obrotów, podobnie jest ze wspomaganiem kierownicy gdzie włącznik ciśnieniowy wydaje podobne polecenie.

Piszesz, że w np. modeo napięcie ładowania wynosi 15,5 V. Chyba tam montują specjalne akumulatory, nie 12 a 13 woltowe bo te nasze by ciągle kipiały.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu. Nie mam żadnych ksenonów, zwykłe żarówki H4 i właśnie przy włączeniu świateł jest zauważalny chwilowy spadek obrotów. Dodatkowo mając zapalone światła postojowe po włączeniu świateł mijania widać wyraźne osłabienie podświetlenia zegarów. Po przełączeniu ze świateł postojowych na światła mijania podświetlenie zegarów staje się znacząco mniej intensywne.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kojarzysz kolego jak w silniku k7m jest umiejscowiony alternator.?? Dostęp do niego jest fatalny. Narazie dam sobie spokój z tym, pszczy mi łożysko w alternatorze więc czeka go remont i jak będę miał czas to go wyciągne i oddam fachowcom do remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie wydaje mi się, że mam problem z silniczkiem krokowym, bo obroty potrafią mi falować.

Mam też taką sytuacje, że podjeżdżam do skrzyżowania na luzie i obroty trzymają sie na ok.900, a gdy juz calkowicie sie zatrzymam to spadaja do ok 600 i mam dosyc mocne drgania w aucie ,ale moze poduchy sa wywalone, musze to sprawdzić.

Czy uszkodzony krokowiec może również powodować spadek obrotów po włączeniu ksenonów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy demontażu alternatora proponuję temat: "alternator", a jak wyjąć sam regulator :"Problem z przygasającymi światłami. + demontaż regulatora napięcia".

U mnie były piski przy uruchamianiu na zimnym. Wymiana paska załatwiła sprawę. Przy okazji alternator obejrzał spec elektryk i powiedział, że jest ok.

właśnie przy włączeniu świateł jest zauważalny chwilowy spadek obrotów. Dodatkowo mając zapalone światła postojowe po włączeniu świateł mijania widać wyraźne osłabienie podświetlenia zegarów. Po przełączeniu ze świateł postojowych na światła mijania podświetlenie zegarów staje się znacząco mniej intensywne

U mnie było a właściwie jest nadal. To nie wina alternatora ani regulatora wg opinii facowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyciągnąłem te pseudo ksenony razem z przetwornicami i założyłem normalne żarówki H1, po wymianie znikły zakłocenia w radiu, ale niestety nadal obroty spadają, ale sprawdzałem miernikiem i napiecie po włączeniu silnika nadaj jest 14,3 ,a po włączeniu świateł spadek napięcia jest znikomy i dalej nie wiem gdzie leży problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!