Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rdza na tylnich nadkolach, zamalowane pędzelkiem rysy


Gość pieto1

Rekomendowane odpowiedzi

Wyświetl postUżytkownik gimak dnia 21 marzec 2012 - 15:55 napisał

W zeszłym roku przy takiej operacji założyłem na tył nakola plastikowe,

 

Mam nadkola, ale nie wiem czy mówisz o czymś jeszcze, co zabezpiecza sam brzeg tylnego błotnika? To co Pieto1 pokazał na zdjęciach.

Najbardziej narażony na obicia jest właśnie ten rancik błotnika.

Tak, te nakola są tak założone, że chronią nie tylko brzeg (rancik), ale również powierzchnię przylegającą do tego brzegu. Lepiej spełnają swoje zadanie niż oryginalne nakola z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, ale chciałbym zobaczyć jak to wygląda, także jak będziesz mógł to prośba, abyś wrzucił :o

 

Dodano: 23 mar 2012 - 12:29

rant od wewnątrz jest pokryty gumą :lol:

jest ona już dosyć sparciała, w paru miejscach jej nie ma.

Usunąć ją całą? Przeczyścić rant, zjechać papierem ściernym, dać brunoxa i potem sprej?

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no dobra, ale chciałbym zobaczyć jak to wygląda, także jak będziesz mógł to prośba, abyś wrzucił :-)

No to przesyłam (jak mi się uda)zdjęcia nakola na tylnym kole w mojej megance. Tak jak pisałem założone nakole chroni obrzeże wnęki koła.

post-7503-0-35600100-1333630496_thumb.jpg

post-7503-0-20039000-1333630549_thumb.jpg

post-7503-0-89211500-1333630605_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Na ubytki lakieru do "gołej" blachy, jak i zardzewiałej procura jest następująca: o ile to możliwe rdze czyścimy do "żywego" , jeżeli pozostaną wżery too miejsca takie traktujemy środkiem wiążącym rdze,po wyschnięciu tegoż środka metal w miejscu korozji zrobi się czarny.Resztki z miejsc nie dotkniętych korozją usuwamy drobnym papierem NA SUCHO! odtłuszczamy i jako drugą warstwę stosujemy podkład reaktywny(wytrawiający) jednokomponentowy.Teraz, są dwie metody nałożenia kolejnego, w zależności od zalecen producenta podkładów.Pierwsza to mokro na mokro czyli zanim pierwszy zacznie twardnieć nakładamy kolejny lub pierwszy wysycha całkowicie i następnie nakładamy kolejny bez szlifowania poprzedniego.Podkłady reaktywne zawsze odzielamy od warstw farby bądz szpachli podkładem dwuskładnikowym akrylowym lub epoksydowym.

Jako następną warstwe na reaktywny stosujemy podkład dwukomponentowy epoksydowy albo akrylowy.Dopiero twraz gdy zachodzi potrzeba szpachlowania można zastosować szpachlówki, jeżeli nie to lakier właściwy(kolor).Pominięcie lub zmiana tej kolejności kończy się powrotem do tematu w niedługim czasie.<piwko> Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli pozostaną wżery too miejsca takie traktujemy środkiem wiążącym rdze,po wyschnięciu tegoż środka metal w miejscu korozji zrobi się czarny.Resztki z miejsc nie dotkniętych korozją usuwamy drobnym papierem NA SUCHO! odtłuszczamy i jako drugą warstwę stosujemy podkład reaktywny

 

Meganelapua zaproponuj konkretne preparaty. Środek wiążący rdze proponujesz brunoxa a reaktywny np Corizon.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie robię tak:

1. Oczyszczam z rdzy ile się da.

2. Traktuję miejsce Cortanin-em F. Czekam aż wyschnie. Oczyszczam z nadmiaru.

3. Pryskam podkładem epoksydowym.

4. Jeżeli trzeba, nakładam szpachlę. Wyrównuję i wygładzam.

5. Pryskam podkładem akrylowym (2 warstwy). Wyrównuję na mokro.

6. Pryskam lakierem bazowym (kolor, 2-3 warstwy).

7. Pryskam lakierem bezbarwnym (3-4 warstwy). Po wyschnięciu i utwardzeniu (conajmniej 3 dni) poleruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq jesteś zadowolony z tego cortanin-ianu.??

 

Dodano: 20 kwi 2012 - 21:44

Chodzi o ten preparat http://allegro.pl/cortanin-f-250ml-preparat-antykorozyjny-podklad-i2288615521.html .??

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie, to tak. Wadą i jednocześnie zaletą, jest to że wiąże się on tylko z rdzą. Zaletą jest to, że wiąże tylko rdzę. Wadą, że wszystko, czego nie zwiąże, trzeba oczyścić. Inaczej nic się nie będzie trzymać.

Chodzi o ten

Tak, tylko ja kupiłem 5 L. Od razu na konserwację podwozia i zakoli.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś wyczytałem o tym że trzeba przemyć wodą miejsca w których nie ma korozji, ale to zaraz po malowaniu czy po kilku godz i tam gdzie nie było rdzy to ten preparat zejdzie z wodą.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Proszę bardzo środek wiążący np: http://www.klakiernik.pl/Srodek_przetwarzajacy_rdze_CONVERUST_EPOXY_RC900_DINITROL_spray_400ml-178.html

Podkład reaktywny 1k: http://www.klakiernik.pl/Wytrawiajacy_Podklad_Wypelniajacy_DX1061_DUXONE_DUPONT_kpl_1L-63.html

Podkład 2k : http://www.klakiernik.pl/Podklad_Wypelniajacy_DX1062_DUXONE_DUPONT_kpl_1L-64.html

Ważne jest to aby trzymać się jednego producenta wyrobów ,jeżeli sstosujemy podkład reaktywny X to kolejna warstwa też powinna być też firmy X oczywiście nie dotyczy to lakieru (kolor) ponieważ nie zawsze będzie dostępny tego samego producenta,, choć byłoby idealnie... dotyczy to również rozcieńczalników.

 

PS

Niestety większość tych produktów ma zastosowanie profesjonalne i sposób nakladania tylko przez natrysk,ale bardzo dobrze można sobie radzić w warunkach amatorskich za pomocą modelarskiego aerografu dzysza min 0.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!