Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rdza na tylnich nadkolach, zamalowane pędzelkiem rysy


Gość pieto1

Rekomendowane odpowiedzi

Wyświetl postUżytkownik gimak dnia 21 marzec 2012 - 15:55 napisał

W zeszłym roku przy takiej operacji założyłem na tył nakola plastikowe,

 

Mam nadkola, ale nie wiem czy mówisz o czymś jeszcze, co zabezpiecza sam brzeg tylnego błotnika? To co Pieto1 pokazał na zdjęciach.

Najbardziej narażony na obicia jest właśnie ten rancik błotnika.

Tak, te nakola są tak założone, że chronią nie tylko brzeg (rancik), ale również powierzchnię przylegającą do tego brzegu. Lepiej spełnają swoje zadanie niż oryginalne nakola z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, ale chciałbym zobaczyć jak to wygląda, także jak będziesz mógł to prośba, abyś wrzucił :o

 

Dodano: 23 mar 2012 - 12:29

rant od wewnątrz jest pokryty gumą :lol:

jest ona już dosyć sparciała, w paru miejscach jej nie ma.

Usunąć ją całą? Przeczyścić rant, zjechać papierem ściernym, dać brunoxa i potem sprej?

Edytowane przez pieto1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no dobra, ale chciałbym zobaczyć jak to wygląda, także jak będziesz mógł to prośba, abyś wrzucił :-)

No to przesyłam (jak mi się uda)zdjęcia nakola na tylnym kole w mojej megance. Tak jak pisałem założone nakole chroni obrzeże wnęki koła.

post-7503-0-35600100-1333630496_thumb.jpg

post-7503-0-20039000-1333630549_thumb.jpg

post-7503-0-89211500-1333630605_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Na ubytki lakieru do "gołej" blachy, jak i zardzewiałej procura jest następująca: o ile to możliwe rdze czyścimy do "żywego" , jeżeli pozostaną wżery too miejsca takie traktujemy środkiem wiążącym rdze,po wyschnięciu tegoż środka metal w miejscu korozji zrobi się czarny.Resztki z miejsc nie dotkniętych korozją usuwamy drobnym papierem NA SUCHO! odtłuszczamy i jako drugą warstwę stosujemy podkład reaktywny(wytrawiający) jednokomponentowy.Teraz, są dwie metody nałożenia kolejnego, w zależności od zalecen producenta podkładów.Pierwsza to mokro na mokro czyli zanim pierwszy zacznie twardnieć nakładamy kolejny lub pierwszy wysycha całkowicie i następnie nakładamy kolejny bez szlifowania poprzedniego.Podkłady reaktywne zawsze odzielamy od warstw farby bądz szpachli podkładem dwuskładnikowym akrylowym lub epoksydowym.

Jako następną warstwe na reaktywny stosujemy podkład dwukomponentowy epoksydowy albo akrylowy.Dopiero twraz gdy zachodzi potrzeba szpachlowania można zastosować szpachlówki, jeżeli nie to lakier właściwy(kolor).Pominięcie lub zmiana tej kolejności kończy się powrotem do tematu w niedługim czasie.<piwko> Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli pozostaną wżery too miejsca takie traktujemy środkiem wiążącym rdze,po wyschnięciu tegoż środka metal w miejscu korozji zrobi się czarny.Resztki z miejsc nie dotkniętych korozją usuwamy drobnym papierem NA SUCHO! odtłuszczamy i jako drugą warstwę stosujemy podkład reaktywny

 

Meganelapua zaproponuj konkretne preparaty. Środek wiążący rdze proponujesz brunoxa a reaktywny np Corizon.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie robię tak:

1. Oczyszczam z rdzy ile się da.

2. Traktuję miejsce Cortanin-em F. Czekam aż wyschnie. Oczyszczam z nadmiaru.

3. Pryskam podkładem epoksydowym.

4. Jeżeli trzeba, nakładam szpachlę. Wyrównuję i wygładzam.

5. Pryskam podkładem akrylowym (2 warstwy). Wyrównuję na mokro.

6. Pryskam lakierem bazowym (kolor, 2-3 warstwy).

7. Pryskam lakierem bezbarwnym (3-4 warstwy). Po wyschnięciu i utwardzeniu (conajmniej 3 dni) poleruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq jesteś zadowolony z tego cortanin-ianu.??

 

Dodano: 20 kwi 2012 - 21:44

Chodzi o ten preparat http://allegro.pl/cortanin-f-250ml-preparat-antykorozyjny-podklad-i2288615521.html .??

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie, to tak. Wadą i jednocześnie zaletą, jest to że wiąże się on tylko z rdzą. Zaletą jest to, że wiąże tylko rdzę. Wadą, że wszystko, czego nie zwiąże, trzeba oczyścić. Inaczej nic się nie będzie trzymać.

Chodzi o ten

Tak, tylko ja kupiłem 5 L. Od razu na konserwację podwozia i zakoli.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś wyczytałem o tym że trzeba przemyć wodą miejsca w których nie ma korozji, ale to zaraz po malowaniu czy po kilku godz i tam gdzie nie było rdzy to ten preparat zejdzie z wodą.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Proszę bardzo środek wiążący np: http://www.klakiernik.pl/Srodek_przetwarzajacy_rdze_CONVERUST_EPOXY_RC900_DINITROL_spray_400ml-178.html

Podkład reaktywny 1k: http://www.klakiernik.pl/Wytrawiajacy_Podklad_Wypelniajacy_DX1061_DUXONE_DUPONT_kpl_1L-63.html

Podkład 2k : http://www.klakiernik.pl/Podklad_Wypelniajacy_DX1062_DUXONE_DUPONT_kpl_1L-64.html

Ważne jest to aby trzymać się jednego producenta wyrobów ,jeżeli sstosujemy podkład reaktywny X to kolejna warstwa też powinna być też firmy X oczywiście nie dotyczy to lakieru (kolor) ponieważ nie zawsze będzie dostępny tego samego producenta,, choć byłoby idealnie... dotyczy to również rozcieńczalników.

 

PS

Niestety większość tych produktów ma zastosowanie profesjonalne i sposób nakladania tylko przez natrysk,ale bardzo dobrze można sobie radzić w warunkach amatorskich za pomocą modelarskiego aerografu dzysza min 0.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!