Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III z dieslem


goozic

Rekomendowane odpowiedzi

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :-)

<><><><><><><><><>

Chciałbym to zobaczyć jak palisz 6.3 litra w tej 1.6

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Taka mała uwaga odnośnie wtrysków Delphi. Dużo osób tak narzeka na nie, ale fakt, są może i czułe na kiepskie paliwo i się zacierają, ale jest pełno silników i znam takich osobiście wiele, które robią bezawaryjnie po 200-250 tys, z tym że tankowane są tylko i wyłącznie na sprawdzonych stacjach paliw. Jeżeli ktoś tankował gdzieś kiedyś u kogoś za domem po promocyjnych cenach, to oczywiście nie dziwne, że wtryski kuleją. Kolejna sprawa to regeneracja. O ile Delphi można samemu naprawić niedrogo, to z Siemensem już nie jest tak kolorowo i nie idzie tego naprawić samemu. Więc jak dla mnie Delphi było dużo dużo lepszą opcją.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 ; 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to takie trudne zejście do 6,3 litra na setkę z tym silnikiem? Nie sądze.

Jeśli nawet dynamiczniej się pojedzie to 7,3litra mi wychodzi idealnie.

 

Dzisiaj na trasie do Poznania go pognałem to średnia z całej trasy 9 litrów wyszło. Łącznie w jedną stronę 230km,z czego 180km autostradą i 150-160km/h. Więc też nie uważam aby w tym przypadku te 9litrów to dużo było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w końcu wiesz czy sądzisz? A wystarczy wrzucić nagranie ze średnim spalaniem, przebiegiem i prędkością... zamiast męczyć klawiaturę :-)

Nie muszę niczego wrzucać, nie muszę samemu sobie udowadniać,że takie spalanie da się z łatwością osiągnąć.

Aby sprawnie się poruszać z tym silnikiem wcale nie trzeba go nie wiadomo jak kręcić. Do 3k w codziennym użytkowaniu starcza w zupełności.

Przed kupnem naczytałem się na serwisach motoryzacyjnych jaki to ten silnik jest ospały,nieekonomiczny itp. I co? Bzdura.

Mocy mi tylko brakowało jak wiozłem 2 dość sporo ważące osoby oraz bagażnik zapełniony po dach. Fakt,wtedy trochę brak mocy,ale bez przesady. W takiej sytuacji doładowane silniki też stają się mniej dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa trasie nie nie równa, tak samo miasto. Wartości które podajesz, czyli 6-7 litrów to uzyskasz co najwyżej w trasie bez większych prędkości. Średnie spalanie czyli 50/50 miasto trasa, nie ma szans zrobić 6-7 litrów, no chyba że masz masz same obwodnice i zero korków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tą całą awaryjność dci to w 90% ludzie są sami sobie winni. Sam zajmuje się trochę mechaniką i już parę dci 1,5 robiłem. Przede wszystkim zacznijmy od stanu technicznego tych samochodów. Ludzie przyjeżdżają 6-7 letnimi autami sprowadzonymi do Polski z przebiegiem 120 tyś km.... Nie wiem czy ludzie są tacy naiwni?? Z mojego doświadczenia wiem, że np. takie meganki dCi z niemiec po 2-3 latach mają 100-150 tyś km. Drugą sprawą jest, że wielu przyjeżdża na "serwis" i np do MIII 1,5 dCi chcą lać TURDUS'a 15W-40 i to najlepiej raz na 30 tyś km!!! Do mnie przyjechał handlarz z lekko uszkodzonym MIII 1,5 dCi z francji - 2 lata - 110 tyś km. Auto do zrobienia i do komisu. Kazał sobie zalać najtańszego Lotosa mineralnego...

Moim skromnym zdaniem te silniki są naprawde niezłe; nie tolerują zaniedbań serwisowych. Olej to pełny syntetyk 5W-40 z normą RN0710 - Elf SXR lub Castrol Edge co 15 tyś km i nie ma żadnych problemów z panewkami. Panewki zacierają się wtedy gdy nie mają smarowania - czyli nieodpowiedni olej lub awaria pompy, tudzież niedrożny układ smarowania (np. zapchany filtr). Zauważcie że na tym forum są skrajności - jedni mają problemy z silnikiem po kilkudziesięciu tyś km a inni z tym samym silnikiem te same problemy po 250-300 tyś km. Zapytajcie tych którzy kupili nowe auto prosto z salonu i mają poniżej 200 tyś km czy mają jakieś poważne problemy z silnikiem?? Najwięcej problemów jest u tych którzy kupili auta używane... każdy kto posługuje się logiką wnioski wyciągnie sam.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Panewki zacierają się wtedy gdy nie mają smarowania - czyli nieodpowiedni olej lub awaria pompy, tudzież niedrożny układ smarowania (np. zapchany filtr)

 

Ok. Olej można lać porządny, ale awarii pompy się nie przewidzi niestety. Jaki zapchany filtr masz na myśli? Oleju?

Mam taki silniczek i jestem z niego bardzo zadowolony, ale od kiedy go kupiłem, to naczytałem się tylu negatywów na jego temat, że chyba mam już lekką schizę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie, dajcie sobie na luz z tym spalaniem z komputera. Chwalenie się spalaniem z komputera to trochę tak jak chwalenie się długością przyrodzenia mierzoną z kręgosłupem.

 

Jako użytkownikowi 1.9dCi i 2.0TDI nie zdarzyło mi się jeszcze, by wskazania komputera pokryły się idealnie z tym co wyszło po zatankowaniu do pełna. A zawsze po takim tankowaniu robię pełny reset i tak do następnego tankowania. Średnio z wyliczeń każdego tankowania wychodzi 1.9dCi - 7,5/100 a 2.0TDI -6,5/100 przy czym 1.9dCi jeździ odwrotnie proporcjonalnie więcej po mieście jak 2.0TDI i oba czują ciężką nogę. Spalanie 1.9dCi nigdy nie spadło poniżej 6/100 - nie na komputerze tylko po tankowaniu do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!