Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III z dieslem


goozic

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem to że jednemu pali tyle drugiemu tyle ni jak ma się do rzeczywistości wszystko zależy na jakiej trasie jedźimy i w jakim mieście

Mi 1.9dci na trasie trójmiasto - zakopane spaliło 5.3 przy w miare rozsadnej jedździe z klimą 50/50, w mieście pali caly czas 7.4-7.6 przy wlaczonej klimie i na wylaczonej 0,4l mniej. Druga sprawa wiatr który potrafi przy tej samej jeździe podbić spalanie o litr do 2.

~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~

Więc rozbierzności rozbieżności przy 1.6 są tym bardziej realne i jedemu spali 5 a drugiemu 6.5

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie, dajcie sobie na luz z tym spalaniem z komputera. Chwalenie się spalaniem z komputera to trochę tak jak chwalenie się długością przyrodzenia mierzoną z kręgosłupem.

 

 

Luz. Gdybym "chwalił" się tu rzeczywistym spalaniem po zatankowaniu do pełna i kolejnego tankowania,a nie spalaniem podawanym przez komputer to już w ogóle nikt by tu w takie rezultaty nie uwierzył.

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Moja Megi III ma 28 500 przebiegu udokumentowanego ,pierwsza rej w lutym 2010.Tak jak ktoś wyżej pisał ,należy dbać o silnik bo jeśli leje się tanie oleje ,dolewa a nie wymienia co 10 max 15 tyś to potem mogą być problemy.

Co do spalania to ja jeżdżę tym autem i wiem ile pali i moim zdaniem to bardzo oszczędna jednostka,tylko trzeba jeździć powiedzmy spokojnie,nie przetrzymywać go na obrotach,spokojnie można zmienić bieg przy około 1700-1800 obrotów,hamować silnikiem ,unikać gwałtownego wciskania gazu,nie dodawać gwałtownie gazu wyjeżdżając pod górkę,czytałem gdzieś i sam nawet tak robię że 6 bieg włączam już przy 80 km na godzinę,ten silnik i skrzynia naprawdę na to pozwalają .

SPALANIE na trasie Jasło-Pyrzowice trochę wąskich krętych dróg(jakieś 100km ),ale spora część autostradą z Szarowa do samych Pyrzowic z prędkością 110-130 km/godz

-sam kierowca 4,6-4,8 L na 100 km

-z 3ema ciotkami i 3ema walizkami 5.5 -5.7

-po mieście tylko na małych dystansach o tej porze roku gdy już dłużej silnik osiąga temp to wychodzi pod 8 L

-w mocno mieszanym cyklu powiedzmy 50/50 wyjdzie jakieś 6.5 do 7

Czasem jak mnie poniesie i pocisne jej po obrotach ,powiedzmy jadąc na sportowo ty łykła by pewnie z 10 litrów ,ale to tak z bardzo ciężką nogą i na wysokich obrotach.Bo powiem że dół ma może taki płynny ale słaby wyżej na obrotach czuć już te konie i bardzo fajnie ,przyjemnie można sobie poszaleć .

Teraz zakończenie:

Coś za coś ,albo chcesz mało wydawać na paliwo i jeździsz delikatnie ,albo wyciskasz z maszyny co sie da i bulisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździj tak dalej a niedługo będziesz wymieniał koło dwumasowe :) Ja 6 wkładam min przy 110.

czemu tak myslisz?płynna zmiana biegu,moc wystarczająca,auto reaguje na dodanie gazu. sprawdź że przy 1800 obrotów auto osiąga prędkość 80 km/godz(oczywiście nie do górki) czemu miało by cierpieć koło dwu masowe???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo koło dwumasowe nie lubi niskich obrotów, poczytaj jakie są objawy jazdy na takich obrotach albo spytaj swojego mechanika.

Nie wyobrażam sobie jechać u mnie 80km/h na szóstym biegu, auto się męczy i więcej pali niż na 5. 6 wkładam min przy 110 i jak nie jest pod górę a do gwałtownego przyśpieszania redukuje na 5. Wysokie spalanie? nie. W czwartek jechałem do Łodzi i starałem się nie przekraczać 130 raz tylko spróbowałem utrzymać się za a6 3.0 TDi ale nie dałem rady :) średnie 5,8l. Przjechałem już 150tyś i poza rozrządem i olejami nic nie było wymieniane. Optymalne oborty dla 6 biegu to +2000

Edytowane przez Rxe.Megane
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien to jakie Ty masz roczne przebiegi? :)

Co do częstotliwości wymian oleju to ile osób tyle doświadczeń i szkół. Jedno jest pewne, przy aucie z turbo trzeba go wymieniać częściej. W MI wymieniałem co 20tys. (czyli co roku), w MIII wymieniłem po 15tys. (po 7 m-cach). Osobiście raczej bardziej bym pilnował przebiegu niż lat, no chyba, że ktoś robi 10-15tys. w ciągu 2 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien to jakie Ty masz roczne przebiegi?

Jak wyżej, za to laptop podłączony pod stacjonarny internet ma sakramenckie przebiegi na forum. Około 10- 16 godzin dziennie.

Trudno się kilometry nabija jak się w fotelu przed kompem siedzi.... :)

Dodatkowo jeszcze i syn częściowo, "po drodze" jak z pracy wraca, załatwia sprawy dla których ja bym musiał za kierownicą siadać, to też zmniejsza przebiegi mojego sceniola..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam

Mam nadzieje ze moderator mnie nie powiesi za pisanie bez polskich znakow ale nie mam mozliwosci bo pisze z NL i z pracy na ktorym jest holenderski system :-)

Jezeli chodzi o Megane 3 z 1.5 dci 110KM to smialo polecam, ale sprawdzone. Sam mam juz przebieg 284000 km i auto jezdzi bez problemow, przebieg udokumentowany. Spalanie jak sam jezdzilem po autostradach wiekszosc i czesciowo w korkach schodzilo nawet do 4.7l, przy sredniej predkosci na kompie ok 65km/h.

Auto z 2012r, po 6 latach ma jak wspomnialem 284000 km :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!